Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Μεταφράζω ένα άρθρο από το American Chronicle, από έναν Έλληνα αρθρογράφο (Stam Birsim) που δημοσιεύτηκε στις 15/9/2009.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου απολογήθηκε από μέρους της πολιτείας για την περίπτωση του Άλαν Τιούριγκ, ο οποίος αυτοκτόνησε το 1954 λόγω των διώξεων από τις αρχές της χώρας του επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Προσωπικά, αυτό με συγκίνησε, επειδή ένα από τα μεγαλύτερα έθνη, στο πρόσωπο του Τιούριγκ απολογήθηκε για όσα υφίστανται οι ομοφυλόφιλοι σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα όμως αυτό μου έφερε μεγαλύτερη θλίψη, σκεφτόμενος ότι στην χώρα μου, είμαστε πιο κοντά στην δεκαετία του 1950, όταν συνέβη αυτό, παρά στο 2009, στην σύγχρονη Ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Ένα από τα πιο σκληρά πράγματα που αντιμετωπίζει κανείς στην Ελλάδα, είναι η ομοφυλοφοβία. Την έχω αντιμετωπίσει στο σχολείο, στην δουλειά μου, στον στρατό. Βλέπετε, στον περισσότερο κόσμο, η ομοφυλοφιλία αντιμετωπίζεται ως κάτι που με αυτό γεννιέσαι - με όλες τις χαρές και τον πόνο που την συνοδεύουν. Στην πατρίδα μου όμως, στην Ελλάδα, τα πράγματα διαφέρουν. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο του 2008, η Ελλάδα και η Κύπρος, είναι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που οι ομοφυλόφιλοι αντιμετωπίζουν τις διακρίσεις στον μεγαλύτερο βαθμό. Το 85% των Ελλήνων είναι κατά του γάμου ομοφύλων - κάτι που δεν ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

Το 26% του πληθυσμού δεν συμφωνεί να έχει έναν ομοφυλόφιλο συνάδελφο στην εργασία του. Στον στρατό οι ομοφυλόφιλοι θεωρούνται ως "ψυχολογικά ασθενείς". Όταν αντιμετωπίζουμε προβλήματα, οι αρχές όχι μόνο μας προστατεύουν, τουναντίον υπάρχουν καταγγελίες ότι η αστυνομία κάνει το αντίθετο σε πολλές περιπτώσεις. Πολλοί είναι από μας που έχουν οδηγηθεί στην αυτοκτονία λόγω της συμπεριφοράς της κοινωνίας ή των οικογενειών.

Αν πάμε εκατοντάδες χρόνια πίσω, οι πρόγονοί μας είχαν πολύ πιο ανεκτική συμπεριφορά προς τους ομοφυλόφιλους. Ο έρωτας μεταξύ ανδρών, είχε καταγραφεί με έναν θαυμάσιο τρόπο στα αρχαία κείμενα. Λέμε ότι είμαστε οι κληρονόμοι αυτής της κλασσικής εποχής κι όμως τώρα στην σύγχρονη εποχή αντιμετωπίζουμε την προκατάληψη και την μισσαλοδοξία.

Μπορώ να πάω στην Κοπενχάγη ή στο Άμστερνταμ και κρατώ από το χέρι τον σύντροφό μου - αν όμως το κάνω αυτό στην πατρίδα μου, πιθανόν να αντιμετωπίσω την πιθανότητα χλεύης ή ακόμη και επιθέσεων.

Τί ζητώ λοιπόν σ' αυτό το σημείωμα από την πατρίδα μου. Σας ζητώ να σκεφτείτε. Σκεφτείτε το παρελθόν μας, τους ήρωές μας. Τον Πλάτωνα και τον Φαίδωνα. Στα αλήθεια γιατί μισούμε την ομοφυλοφιλία; Δεν μας χρειάζεται να είμαστε διαφορετικοί από από αυτό που είμαστε. Αυτό που μας χρειάζεται είναι να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας. Η ομοφυλοφιλία είναι μέρος της Ελληνικής κουλτούρας, πάντα ήταν. Το πρόβλημα είναι η σύνδεση με την ιδέα ότι η ομοφυλοφιλία συνδέεται με τον παθητικό σύντροφο - συνδέεται με μια μορφή "αδυναμίας". Είμαι Έλληνας άνδρας και δεν θεωρώ ότι διαφέρω από τους άλλους συμπολίτες μου.

Η υπόλοιπη Ευρώπη έχει προχωρήσει πολύ. Η ομοφυλοφιλία αναγνωρίζεται παντού στην Ε.Ε. Δεν έχει έρθει πια η ώρα να αφήσουμε πίσω όλα αυτά και να προχωρήσουμε; Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα να φοβηθεί κάποιος από την ομοφυλοφιλία - δεν είναι "ψυχική ασθένεια".
[Ευχαριστώ την φίλη Βρομιστεράκι που μου το έκανε γνωστό.]

4 σχόλια:

Ephemeron είπε...

Αγαπητε μου, δεν ειναι φοβερο οταν σκεφτεσαι οτι χιλιαδες χρονια πριν η Ελλαδα ειχε τον Ιερο Λοχο, και σημερα εχει ατομα κλεισμενα στις ντουλαπες;
Μας μεγαλωσαν με το Ελευθερια ή Θανατος, αλλα σημερα εχει περισοτερη σημασια η "ασφαλεια" μας, παρα η Ελευθερια μας.
Νομιζω οτι οποιος θυσιαζει την ελευθερια του για την ασφαλεια του, δεν δικαιουται ουτε ασφαλεια ουτε ελευθερια...

Tales from the other side of town είπε...

Χμ, σ' αυτό που λες μάλλον ταιριάζει το "θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία".
Σωστά - στην περίπτωση όμως της σύγχρονης Ελλάδας, φταίνε πολλά.
Πολλές φορές ξέρεις, το έχω πεί είτε εδώ, είτε σχολιάζοντας αλλού, ότι για το γεγονός ότι δεν έχουμε δικαιώματα φταίμε πρώτα εμείς που ως ενεργοί πολίτες δεν κάνουμε όσα πρέπει ώστε να τα αποκτήσουμε, όμως προφανώς υπάρχουν και άλλοι πολλοί λόγοι που θα μας πάρει ώρα να τους αναλύσουμε, αν θέλεις όμως μετά χαράς να την κάνουμε αυτή την συζήτηση.

Ephemeron είπε...

Tales.
ετσι ακριβως οπως το ειπες...
"...φταίμε πρώτα εμείς που ως ενεργοί πολίτες δεν κάνουμε όσα πρέπει..."
Αλλα ρε φιλε μου ως ποτε πια θα αφηνουμε να μας ποδοπατανε;;;
Ξερω θα μου πεις, φοβομαστε για την δουλια μας, για οτι εχουμε χτισει μεχρι τωρα, μηπως τα χασουμε ολα κατω απο την πιεση κλπ κλπ τα καταλαβαινω ολα αυτα, αλλα μεχρι ποτε θα τραβηξει αυτη η κατασταση;;;
Εχουμε μια μικρη συντομη ζωη και αυτη η χαζομαρα εναντιον των gay εχει παρατραβηξει πια.
Και φυσικα μην αναφερω οτι υπαρχουν ακομα και gay ατομα που μας βαζουν τρικλοποδια, μονο και μονο γαι τα συμφεροντα τους, (βλεπε τα δυο τελευταια post μου)

xomeritis είπε...

Φταίμε κι εμείς κατά πολύ. Κακά τα ψέμματα, ο Έλληνας δύσκολα ρισκάρει. Είναι νοοτροπία που μας διαπερνά όλους.

Από εκεί ξεκινούν πολλά.