ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ
Εκτός από τις παρακάτω απαντήσεις, μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις θέσεις που έχει διατυπώσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο http://www.syriza.gr/dialogos-gia-to-programma/symboli-sto-programma-tis-thematikis-dikaiomaton-toy-syriza/
1.Τα δικαιώματα των λεσβιών, των ομοφυλόφιλων, των αμφιφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ (ΛΟΑΤ) ανήκουν στην ατζέντα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς ο σεξουαλικός προσανατολισμός κάθε προσώπου αποτελεί στοιχείο της ανθρώπινης ταυτότητάς του και σχετίζεται με την εγγενή αξιοπρέπεια και αξία που έχει κάθε άνθρωπος. Ήδη διαμορφώνεται μια παγκόσμια τάση για νομική αναγνώριση του αστικού συμφώνου συμβίωσης για ομόφυλα ζευγάρια και του αστικού (πολιτικού) γάμου ομοφύλων, καθώς αρκετές χώρες εντός και εκτός Ευρώπης αναγνωρίζουν νομικά πλήρως ή μερικώς τις μορφές αυτές των ανθρωπίνων σχέσεων.
Στη συζήτηση στην Ευρωβουλή της οδηγίας που αναφέρετε, η ευρωομάδα της αριστεράς, στην οποία συμμετέχει ο ΣΥΡΙΖΑ, την υπερψήφισε, συμβάλλοντας έτσι, μαζί με άλλες δυνάμεις, στην απόρριψη των τροπολογιών που ζητούσαν την απόσυρσή της, και ζητώντας με αυτόν τον τρόπο από το Συμβούλιο Υπουργών να ακολουθήσει την ίδια στάση. Είναι αυτονόητο ότι όχι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και συνολικά η ευρωομάδα της αριστεράς, θα συνεχίσουμε να είμαστε στο πλευρό της ομοφυλοφιλικής κοινότητας στον αγώνα της για αναγνώριση ίσων δικαιωμάτων.
2. O ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί το μόνο ελληνικό κοινοβουλευτικό κόμμα που έχει ταχθεί υπέρ του πολιτικού γάμου ατόμων του ίδιου φύλου, και φυσικά υπέρ του συμφώνου συμβίωσης. Εκτός από τις σχετικές ερωτήσεις μας σε Βουλή και Ευρωβουλή, στηρίξαμε ενεργά την υπόθεση των γάμων ομοφύλων που τελέστηκαν στην Τήλο, για την πραγματοποίηση των οποίων κεντρικό ρόλο έπαιξαν τα ΜΜΕ της αριστεράς «Κόκκινο 105,5» και «Εποχή», ενώ στην τελετή παρίστατο ο διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνοντας έτσι την στήριξή μας στην πρωτοβουλία. Επίσης, ο Α. Τσίπρας και ο Α. Αλαβάνος ήταν οι μόνοι πολιτικοί αρχηγοί που τοποθετήθηκαν δημόσια υπέρ των γάμων στην Τήλο και ζήτησαν από την πολιτεία να μην επιχειρήσει να τους ακυρώσει. Είναι αυτονόητο ότι και μετά την κήρυξή τους ως ανυπόστατων, ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί και στηρίζει τον συνεχιζόμενο δικαστικό αγώνα των δύο ζευγαριών για αναγνώριση πλήρων δικαιωμάτων όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για όλα τα ομόφυλα ζευγάρια.
Γενικότερα, θεωρούμε αναγκαία τη νομική κατοχύρωση του δικαιώματος σύναψης γάμου ή συμβίωσης και δημιουργίας οικογένειας σε κάθε ζευγάρι που το επιθυμεί, ανεξαρτήτως βιολογικού ή κοινωνικού φύλου. Στο πλαίσιο αυτής της νομοθετικής κατοχύρωσης θα πρέπει επίσης να αναγνωρίζονται και να διασφαλίζονται όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από το γάμο (περιουσιακά, σύνταξης, υιοθεσίας, τεκνοποίησης με κάθε σύγχρονο τρόπο κ.λπ.).
Επιπλέον, στη συζήτηση για το σύμφωνο συμβίωσης στην ελληνική βουλή, ο ΣΥΡΙΖΑ –αφού επανέλαβε την άποψή του για τον πολιτικό γάμο– κατέθεσε τροπολογία με την οποία ζητούσε την επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης σε ομόφυλα ζευγάρια. Δυστυχώς η τροπολογία αυτή δεν υπερψηφίστηκε από κανένα από τα υπόλοιπα κόμματα (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ).
Τέλος, σε επίπεδο Ευρωβουλής ο Δ. Παπαδημούλης έχει θέσει πολλές φορές με ερωτήσεις του το θέμα, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων και τους περιορισμούς που θέτει το ελληνικό πλαίσιο στην ελεύθερη άσκηση των δικαιωμάτων (μετακίνηση, περιουσιακά, ασφαλιστικά) κλπ των πολιτών της ΕΕ.
3. Θεωρούμε αναγκαία την ολόπλευρη οικονομική, ψυχοκοινωνική και θεσμική υποστήριξη των διαφυλικών ατόμων κατά τις διαδικασίες αλλαγής φύλου. Επίσης πιστεύουμε ότι πρέπει να καθιερωθεί η νομική αναγνώριση του κοινωνικού φύλου όλων των διαφυλικών ατόμων, ανεξάρτητα από το αν έχουν κάνει επέμβαση αλλαγής φύλου. Θα πρέπει επίσης να υπάρχει ουσιαστική στήριξη από την πολιτεία για την επαγγελματική αποκατάστασή τους, την αντιμετώπιση των διακρίσεων εναντίον τους, την πρόσβασή τους σε δομές υγείας και πρόνοιας. Για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρξουν ειδικά προγράμματα κατάρτισης και ειδικό γραφείο στον ΟΑΕΔ με σκοπό την ενίσχυση της συμβατικής απασχόλησης των διαφυλικών ατόμων και της παροχής ουσιαστικής διεξόδου από την (ουσιαστικά καταναγκαστική) πορνεία. (Φυσικά, είναι ταυτόχρονα απαραίτητος ο καθορισμός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου για τη σεξουαλική εργασία όσων διαφυλικών ατόμων την ασκούν, ώστε να τους εξασφαλίζει νόμιμη και κατά το δυνατόν ασφαλή βιοποριστική δραστηριότητα.)
Επίσης υποστηρίζουμε τη νομοθετική καθιέρωση της αλλαγής φύλου, ονόματος και επωνύμου στην ταυτότητα των διαφυλικών ατόμων, ώστε να αναγνωρίζεται νομικά η ταυτότητα του βιολογικού φύλου (για όσους/ες έχουν κάνει εγχείριση αλλαγής φύλου) ή του κοινωνικού φύλου (για όσους/ες δεν έχουν κάνει τέτοια εγχείριση).
4. Ο ορισμός της οικογένειας προκύπτει μέσα από μια κοινωνική πραγματικότητα και μέσα από τον καθημερινό τρόπο ζωής των ανθρώπων στις οικογένειες. Σήμερα εμφανίζονται νέες μορφές οικογένειας (π.χ. μονογονεϊκές, ομόφυλα ζευγάρια, ελεύθερες σχέσεις), ενώ επίσης αποσυνδέεται η έννοια των οικογενειακών σχέσεων (π.χ. σχέσεις παιδιού προς γονέα) από τον γάμο. Όλο και περισσότερο ο γάμος παίρνει τον χαρακτήρα μιας θεσμικής αναγνώρισης των σχέσεων μεταξύ κάποιων ανθρώπων (ζευγάρι, γονείς-παιδιά), και δεν αποτελεί το σημείο αφετηρίας και λήξης τους, αφού αυτές υπάρχουν και εκτός γάμου (ή μετά την πιθανή λύση του).
Χρέος της οργανωμένης κοινωνίας είναι να αναγνωρίσει αυτή την πραγματικότητα και να υπερασπιστεί αυτές τις νέες μορφές οικογένειες, αντί να προσπαθεί να τις αγνοήσει, να τις ποινικοποιήσει ή να τις εξαφανίσει. Προς τούτο θα πρέπει να δημιουργηθούν οι αναγκαίες δομές στήριξης (π.χ. βρεφονηπιακοί σταθμοί με υπηρεσίες για μονογονεϊκές οικογένειες, νηφάλια παρουσίαση και εξοικείωση των νέων, μέσα από το σχολείο, με όλες τις μορφές οικογενειακής ζωής κλπ.).
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η ισότιμη νομική και πραγματική καθιέρωση του γάμου ομοφύλων, που, μεταξύ άλλων, θα βοηθήσει να διευρυνθεί νομικά και στην πράξη ο ορισμός της οικογένειας.
5. Η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου προβλέπει στο μεν άρθρο 2, το ότι «κάθε άνθρωπος δικαιούται να επικαλεστεί όλα τα δικαιώματα και ελευθερίες που προκηρύσσει η παρούσα διακήρυξη, χωρίς καμία απολύτως διάκριση, ειδικότερα ως προς…, το φύλο,…ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση», στο δε άρθρο 7, το ότι «όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο και έχουν εξίσου δικαίωμα στην προστασία του νόμου, χωρίς καμία απολύτως διάκριση». Υποστηρίζουμε ολόπλευρα την πρακτική εφαρμογή αυτής της βασικής αρχής του σύγχρονου, νομικού και πολιτικού μας πολιτισμού που απαγορεύει κάθε είδους διακρίσεις σε βάρος των ΛΟΑΤ.
Υποστηρίζουμε, ειδικότερα, σε εθνικό επίπεδο, την τροποποίηση του νόμου 927/1979 έτσι ώστε να περιλαμβάνει ως λόγο διάκρισης τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου. Στις αλλαγές του προαναφερόμενου νόμου προτείνουμε η ρητορική μίσους να τιμωρείται σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις ευθείας προτροπής σε εγκλήματα σε βάρος των ΛΟΑΤ (έτσι ώστε να μη διευρυνθεί επικίνδυνα η ποινικοποίηση της ελευθερίας της έκφρασης, που είναι ένα δικαίωμα που, επίσης, χρήζει προστασίας και προβλέπεται από το ελληνικό σύνταγμα και διεθνείς συμβάσεις). Παράλληλα υποστηρίζουμε την κατάργηση του άρθρου 347 του Ποινικού Κώδικα που προβλέπει ποινικοποίηση της ανδρικής πορνείας σε αντίθεση με τη γυναικεία και υψηλότερο όριο συναίνεσης για σεξουαλικές πράξεις μεταξύ ομοφυλόφιλων ανδρών σε σχέση με τους ετεροφυλόφιλους.
Κυρίως όμως υποστηρίζουμε την αναγνώριση και την άρση κάθε είδους διακρίσεων (θεσμικών και κοινωνικών) που υφίστανται σήμερα οι λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, διαφυλικοί/ες, όπως π.χ. στην εργασία, στην ασφάλιση, στην οικογενειακή ζωή κλπ.
6. Τόσο στο ελληνικό όσο και στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά και σε κινηματικό επίπεδο διεκδικούμε αλλαγές των κοινοτικών οδηγιών και των εφαρμοστικών τους νόμων στην Ελλάδα προς την κατεύθυνση άμεσης παροχής ασύλου σε όσους/ες αιτούντες/αιτούσες άσυλο διώκονται στην πατρίδα τους εξαιτίας του σεξουαλικού τους προσανατολισμού (βλ. π.χ. και τις παρεμβάσεις του Δ. Παπαδημούλη στην Ευρωβουλή και του Γρ. Ψαριανού στο ελληνικό Κοινοβούλιο για την υπόθεση του Ιρανού πρόσφυγα). Αυτονόητη είναι επίσης η παροχή δυνατότητας στους/ις αιτούντες/αιτούσες άσυλο και στους αναγνωρισμένους/ες πρόσφυγες να επανενώνονται με την οικογένειά τους στη χώρα μας, εφόσον το επιθυμούν.
Με δεδομένη την γενικότερη πολιτική της Ελλάδας (κατά παράβαση των διεθνών της υποχρεώσεων) να παρέχει άσυλο σε πρόσφυγες με το σταγονόμετρο, γίνεται αναγκαία η ανάπτυξη ενός ευρέως μετώπου υπεράσπισης των προσφύγων με από κοινού συμμετοχή πολιτικών φορέων και όλων των ειδών θεματικών οργανώσεων (δικαιωματικές, μεταναστευτικές, ομοφυλοφιλικές, αντιπολεμικές κλπ).
Τέλος είναι αυτονόητο ότι στηρίζουμε κάθε προσπάθεια άσκησης πίεσης σε τρίτες χώρες, αλλά και σε κράτη-μέλη της ΕΕ, για την αναγνώριση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ. Μέριμνά μας είναι κάθε τέτοια πρωτοβουλία να μην περιορίζεται σε κυρώσεις (και οπωσδήποτε να μην έχει στόχο την προώθηση άλλων συμφερόντων της ΕΕ, π.χ. οικονομικά, εμπορικά, στρατιωτικά), αλλά να δίνει έμφαση στην ενημέρωση της κοινωνίας, στην καταπολέμηση της ομοφοβίας και των προκαταλήψεων, στη διεύρυνση της απήχησης της έννοιας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στην γενικότερη κατάργηση της θανατικής ποινής και φυσικά στην ενδυνάμωση των ομοφυλοφιλικών κοινοτήτων σε κάθε χώρα.
Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009
ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ: Οι απαντήσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Αναρτήθηκε από
Tales from the other side of town
στις
1:38 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ,
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου