Πέμπτη 9 Απριλίου 2009
Η διεθνής ημέρα κατά της ομοφυλοφοβίας του 2009, θα έχει φέτος ειδικές αναφορές στην τρανσφυλοφοβία.
Κάθε χρόνο, η 17 Μαίου, σημειώνεται στο ημερολόγιο ως Διεθνής Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας, και είναι γνωστή με το ακρωνύμιο IDAHO.
Φέτος είναι η 5η κατά σειρά φορά από την υιοθέτησή της από την λοαδ κοινότητα, και έχει επιλεγεί να γίνουν ειδικές αναφορές στις διακρίσεις κατά των διαφυλικών ατόμων και στην τρανσφυλοφοβία.
Οι διοργανωτές φέτος θα δώσουν ειδική έμφαση παροτρύνοντας τις κυβερνήσεις να πάρουν μέτρα κατά της τρανσφυλοφοβίας και να δείξουν μεγαλύτερο σεβασμό στην ταυτότητα φύλου.
Το κείμενο που έχει υιοθετηθεί για την IDAHO 2009, μπορείτε να το διαβάσετε σε μορφή pdf πιέζοντας εδώ.
Ήδη 50 χώρες έχουν δηλώσει ότι θα κάνουν εκδηλώσεις αυτήν την ημέρα.
Η 17η Μαίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας ως επέτειος της 17ης Μαίου 1990, που η ομοφυλοφιλία βγήκε από τον κατάλογο των ψυχικών ασθενειών από την World Health Organization (WHO).
Περιοσσότερες πληροφορίες για την IDAHO 2009 μπορείτε να δείτε εδώ.
Αναρτήθηκε από
Tales from the other side of town
στις
1:24 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες
ΔΙΑΦΥΛΙΚΟΤΗΤΑ,
ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΑ,
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΡΑΝΣΦΥΛΟΦΟΒΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
7 σχόλια:
Στην Ελλάδα "ευτυχώς" δεν χρειαζόμαστε διαφορετική αντιμετώπιση της ταυτότητας φύλου από την σεξουαλική κατεύθυνση, αφού είναι το ίδιο...
stassa, τί εννοείς;
πάντως στον νόμο κατά των διακρίσεων αναφέρεται "γενετήσιος προσανατολισμός" (εδώ).
Ε, ναι, ταυτότητα φύλου δεν αναφέρεται. Κι αναρωτιέμαι αν είναι επειδή δεν διακρίνεται η διαφυλικότητα από την ομοφυλοφιλία.
Το λέω λίγο ειρωνικά, αλλά δεν ξέρω, υπάρχει θέμα όντως διαφορετικής ταυτότητας φύλου και γενετήσιου προσανατολισμου για τα διαφυλικά άτομα στην Ελλάδα; Από την εμπειρία μου δεν υπάρχει- τρανς γυναίκα σημαίνει ανδροφιλία, για τους άντρες δεν ξέρω.
Όσο και αν στην Ελλάδα αγνοούμε (ή πολλές φορές κάνουμε σούπα) διάφορα πράγματα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι διαφορετικά.
Φυσικά η ομοφυλοφιλία και η διαφυλικότητα είναι διαφορετικά πράγματα. Οι πηγές βέβαια της ομο/τρανς-φυλο-φοβίας δεν διαφέρουν. Την ίδια αφετηρία έχουν.
Και αν κάτι δεν αναφέρεται σε μία νομοθεσία σημαίνει απλά ότι δεν προβλέπεται. Τίποτα δεν εννοείται...
Ναι, είναι αλήθεια οτι "οι πηγές της ομο/τρανς-φυλο-φοβίας" είναι οι ίδιες. Αν κάποιος έχει πρόβλημα με το ένα, θα έχει και με το άλλο, και κατά πάσα πιθανότητα θα τα θεωρεί και το ίδιο.
Προσπαθώ να καταλάβω απλώς κατά πόσο κάνουν τη διάκριση και τα δικαστήρια. Αν δηλαδή μια τραβεστί κάνει μήνυση σε κάποιον οτι ας πούμε δεν την προσλαμβάνει επειδή είναι τραβεστί, το δικαστήριο θα θεωρήσει όντως οτι δεν συντρέχει θέμα διάκρισης λόγω γεννετήσιου προσανατολισμου κι άρα την τραβεστί δεν την καλύπτει ο νόμος; Ή θα πει "τραβεστί, ίσον ομοφυλόφιλος άντρας, άρα την καλύπτει ο νόμος;"
Κι αυτός που ασκεί τη διάκριση μπορεί να πει, "εγώ δεν έχω πρόβλημα που είναι πούστης, που φοράει φουστάνια με πειράζει"; Σ' αυτήν την περίπτωση, μια τραβεστί μπορεί να πει οτι "μα τα φοράω επειδή μ' αρέσουν τ' αγόρια;". Κι αν το πει;
Τα σκέφτομαι όλα αυτά γιατί σε τα μας δεν είναι τόσο ξεκάθαρο οτι όποιος άντρας αλλάζει το φύλο του και ζει σαν γυναίκα το κάνει επειδή όντως αισθάνεται γυναίκα, είναι λίγο φλου αυτά τα πράματα στην Ελλάδα, άσχετα όμως γιατί το κάνει, την ίδια προκατάληψη θα αντιμετωπίσει και τα ίδια προβλήματα θα έχει, ακόμη κι αν δεν ζει μόνιμα σα γυναίκα- ίσως ιδίως τότε!
Θέλω να σου πω οτι ένας νόμος που προστατεύει τους διαφυλικούς και θεωρεί αυτονόητο οτι η διαφυλική συμπεριφορά ξεκινάει από μια άλφα ταυτότητα φύλου, μπορεί κι αυτός να αφήνει κάποια άτομα απ' έξω. Ο νόμος δηλαδή θα πρέπει να προστατεύει τα άτομα με διαφυλική συμπεριφορά, ανεξάρτητα από τα κίνητρά της- όχι μόνο την ταυτότητα του φύλου.
Στάσσα, δεν μπορώ να σου δώσω μία σίγουρη απάντηση, αν και φοβάμαι ότι μάλλον έχεις δίκιο.
Θα έλεγα:
1) Δεν ξέρω αν έχει έρθει μια τέτοια υπόθεση στα δικαστήρια, νομίζω όμως ότι όχι. Θα πρέπει να υπάρξει κάποιο "δεδικασμένο" για να είμαστε σίγουροι σε μια τέτοιου τύπου απάντηση.
2) Η ελληνική κοινωνία είναι τραγικά ανεκπαίδευτη σε θέματα που αφορούν τον σεξουαλικό προσανατολισμό (ή γενετήσιο ας τον πούμε - δεν ξέρω ποιός είναι ο πιό δόκιμος όρος τελικά) και την ταυτότητα φύλου. Δεν υπάρχει ακόμη εν έτει 2009 ακόμη μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Και φοβάμαι ότι τραγικά ανεκπαίδευτοι είναι και οι δικαστικοί στην ελλάδα. Είμαι έτοιμος να "διαβάσω" την έκπληξη στα μάτια ενός δικαστικού αν του πώ την λέξη διαφυλικός, φοβάμαι ότι δεν θα καταλάβει - ομοίως και αν του πώ "ταυτότητα φύλου". Και φοβάμαι επίσης ότι πιθανότατα θά κάνει την εξίσωση που λες "τραβεστί=ομοφυλόφιλος".
3)Πιθανόν όμως να μην είναι έτσι. Να μην κάνει αυτήν την εξίσωση. Μπορεί να έχει το εξής σκεπτικό: "Τί έχουμε εδώ; Μία ή έναν τρανς. Κάποιον/α που η εμφάνιση δεν ταιριάζει με το (βιολογικό) φύλο του. Η ταυτότητα λέει 'Μήτσος Καραμήτρου', ενώ η εμφάνιση λέει 'Πηνελόπη τάδε'. Πώς ο άλλος να τον/την κρατήσει στη δουλειά του; Αφού δεν ταιριάζουν αυτά. Και οι πελάτες του τί θα πούν; Θα διαταράξει την εργασιακή του γαλήνη (βλέπε απόφαση αρείου πάγου). Άρα καλά έκανε και τον/την έδιωξε". Μπορεί να έχει και ένα τέτοιο σκεπτικό που λές. Δεν ξέρω.
4) Από την άλλη μεριά όμως, ο νόμος κατά των διακρίσεων θα πρέπει να είναι σαφής και να μιλά εκτός από σεξουαλικό προσανατολισμό και για ταυτότητα φύλου. Θα πρέπει να γίνεται σαφές επίσης (έχεις δίκιο) ότι θα πρέπει να προστατεύονται όλοι οι λοαδ από τις διακρίσεις και όχι ν' αφήνεται ανοικτό προς ερμηνεία στον κάθε δικαστή.
Δυστυχώς Στάσσα, τα πάντα ξεκινούν απ' την Παιδεία...
[btw, νομίζω είχα διαβάσει πριν κάτι μήνες ότι απ' του χρόνου θα υπάρξει μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης στα σχολεία, και (φτού!) νομίζω ότι συγγραφέας θα είναι ο Ασκητής]
Ο Ασκητής; Δέσαμε...
Δημοσίευση σχολίου