[Duanna Johnson]
Αφορμή για το ποστ αυτό είναι ένα κομμάτι που διάβασα στο μπλογκ Planet Transgender, αλλά και σε άλλα μπλογκς.
Η Duanna Johnson ήταν διαφυλική γυναίκα. Βρέθηκε νεκρή στις 9 Νοεμβρίου από πυροβολισμό στο Νότιο Μέμφις. Σύμφωνα με την αστυνομία, το πτώμα βρέθηκε στη μέση του δρόμου στην σκηνή του εγκλήματος, ενώ ένας μάρτυρας άκουσε πυροβολισμούς και είδε να το σκαν τρία άτομα.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο της, Murray Wells, το σημείο που δολοφονήθηκε η Johnson ήταν στο μέρος που ασκούσε τη σεξουαλική της εργασία, ενώ προσπαθούσε με κάθε τρόπο να μαζέψει χρήματα και να εγκαταλείψει το Μέμφις για να επιστρέψει στον τόπο καταγωγής της, το Σικάγο.
Ο δικηγόρος της αναφέρει επίσης, ότι την είχε δει πολλές φορές σε τραγική κατάσταση, και του είχε ζητήσει και του ίδιου την βοήθεια για να μπορέσει να επιστρέψει στο Σικάγο.
Η ιστορία όμως της δολοφονίας της Johnson, φαίνεται ότι έχει παρελθόν και εκεί περιπλέκονται κάπως τα πράγματα. Τον Ιούνιο του 2008 η αστυνομία την είχε συλλάβει για πορνεία και λίγο αργότερα κυκλοφόρησε στο δίκτυο ένα βίντεο στο οποίο ο αστυνομικός διευθυντής του Μέμφις Bridges McRae την κτυπούσε όσο την εξύβριζε για την σεξουαλικότητά της. Μετά το περιστατικό, η Johnson κατέθεσε ότι ένας ακόμη αστυνομικός, ο J. Swain, την κρατούσε, όσο ο αστυνομικός διευθυντής την κτυπούσε βάρβαρα. Μετά τις καταγγελίες της Johnson και οι δύο αστυνομικοί τέθηκαν εκτός σώματος. Πολλοί τώρα υποπτεύονται ότι τα δύο αυτά περιστατικά συνδέονται άμεσα και ψάχνουν να βρουν τους συνδετικούς κρίκους.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε αναλυτικό τηλεοπτικό ρεπορτάζ για το θέμα.
Εν όσω συνέβαιναν όλα αυτά τα τραγικά, ένας επίσκοπος της αγγλικανικής εκκλησίας, ο γνωστός από πολλές ειδήσεις επίσκοπος Gene Robinson, συμμετείχε στο συνέδριο διαφυλικών που έγινε στο Ντάλλας υπό την διοργάνωση της οργάνωσης Dallas Transgender Advocates , με τίτλο “Transgender Conversations”.
Αντιγράφω: "It goes back to what I said about half a loaf and a whole loaf. The Human Rights Campaign has an enormous influence in Washington, and they’ve got considerable political savvy, and the fact of the matter is that a full LGBT bill simply would not have passed. And I don’t think we always have to hold out for the full loaf before moving forward. You get what you can accomplish and then continue to work for the rest of it,” Robinson said.
Μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο άρθρο από την εφημερίδα Dallas Voice, πιέζοντας εδώ.
----------
Στην Ελλάδα είναι αλήθεια ότι τα κρούσματα δολοφονιών κατά διαφυλικών ατόμων δεν είναι πολλά – τουλάχιστον όχι τόσα όσα σε άλλες χώρες. Αν και αυτά τα πράγματα δεν μετρούνται ποσοτικά. Δεν μπαίνουν στο ζύγι οι ανθρώπινες ζωές.
Ωστόσο πριν από μήνες είχαμε δεί βίντεο που «έπαιξε» και στις ειδήσεις, και είχε ανεβεί και στο youtube (πλέον δεν το βρίσκω), το οποίο είχαν τραβήξει αστυνομικοί με τα κινητά τους. Πρόκειται για περιστατικό που είχε συμβεί στο αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας, όπου κάποιοι αστυνομικοί είχαν συλλάβει δύο νεαρές τρανς και τις εξανάγκαζαν να παίρνουν πόζες που εκείνοι ήθελαν, εξευτελίζοντάς την προσωπικότητά τους.
Θυμάμαι ότι το περιστατικό αυτό είχε βγει στις ειδήσεις πολύ κοντά με ένα άλλο περιστατικό όπου δύο αστυνομικοί βιαιοπραγούσαν κατά δύο μεταναστών. Ποιά ήταν η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο; Οι αστυνομικοί που άσκησαν βία κατά των μεταναστών τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Οι αστυνομικοί που συμμετείχαν στο πρώτο περιστατικό βρίσκονται ακόμη στις θέσεις τους, ανενόχλητοι και ίσως επαναλάβουν τις ίδιες ή ίσως και χειρότερες πράξεις.
Το κοινό και στις δύο χώρες; Δεν υπάρχουν νόμοι που να προστατεύουν τα διαφυλικά άτομα απ’ τις διακρίσεις.
Και για να απαντήσω στο φίλο μου xomeritis που σε παλαιότερο ποστ μου (εδώ), με είχε ρωτήσει αν ξέρουμε ποιό είναι το νομικό στάτους για την προστασία των διαφυλικών ατόμων στις ΗΠΑ, αγαπητέ μου thomas, δυστυχώς είναι αποκαρδιωτικό.
Σε 34 από τις 52 πολιτείες δεν υπάρχει ούτε μία διάταξη που να αφορά τα διαφυλικά άτομα. Από τις υπόλοιπες 18, μόνο 4 έχουν πολιτειακό νόμο κατά των διακρίσεων ή κατά των εγκλημάτων μίσους και οι 14 που υπολείπονται, δεν έχουν μεν πολιτειακό νόμο, κάποιες επαρχίες ή δήμοι τους έχουν όμως κάποιες διατάξεις που απαγορεύουν τις διακρίσεις για τα διαφυλικά άτομα. Και ακόμη και αυτοί οι νόμοι στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν προκύψει μετά από πολυετείς δύσκολες δικαστικές διαμάχες. (τα στοιχεία τα έχω πάρει από το Gay Law Net).
-----------------
Καταλήγοντας φτάνω στο δια ταύτα, υιοθετώντας τα λεγόμενα του erva_cidreira από παλαιότερο ποστ που είχε κάνει στο Απέναντι Πεζοδρόμιο, στις 6/10/2007, για τον Ισπανικό Νόμο για την Ταυτότητα Φύλου εδώ:
Οι ετεροφυλόφιλοι ισχυρίζονται ότι η άρση των διακρίσεων που υφίστανται οι ομοφυλόφιλοι δεν αποτελεί προτεραιότητα της κοινωνίας "τους", αν και την κτητική αντωνυμία δεν την αναφέρουν ποτέ.
Δυστυχώς μοιάζει και το γκέι κίνημα να υιοθετεί υπόρρητα την ίδια λογική προτεραιοτήτων σχετικά με τα θέματα που αφορούν τους διαφυλικούς συμπολίτες μας.
Κι όμως η συζήτηση αυτή θα πρέπει να ανοίξει.
7 σχόλια:
Ευχαριστώ για την μικρή "έρευνα". Σίγουρα ο διάλογος πρέπει να ανοίξει, αλλά και σ' αυτήν την περίπτωση, όπως και σε όλες τις περιπτώσεις, ο συντονισμός της συζήτησης θα πρέπει να γίνει από εκπρόσωπους των ίδιων των διαφυλικών ατόμων. Κάθε άλλη προσέγγιση είναι καταδικασμένη.
...τουλάχιστον, βλέποντας το video, χειρίζονται οι ειδήσεις το θέμα με τον αρμόζοντα σεβασμό...
συμφωνώ απόλυτα thomas - και στα δύο σχόλιά σου.
εγώ θα συμπλήρωνα όχι μόνο συντονισμός, θα πρέπει να είναι οι πρωταγωνιστές.
Άλλη μια που θα θυμόμαστε κάθε 20 Νοεμβρίου.
Να σημειώσω για την HRC (Human Rights Campaign) οτι οι διαφυλικές οργανώσεις στης ΗΠΑ (και πολλές γκέυ οργανώσεις μαζί τους) διαμαρτύρονται επειδή πρότεινε έναν Ομοσπονδιακό νόμο (που θα είχε δηλαδη ισχύ σ' όλη την επικράτεια, απ' ό,τι έχω καταλάβει) την ENDA (Employment Non-Discrimination Act). Σκοπός του νόμου ήταν η προστασία των πολιτών από διακρίσεις στην εργασία για λόγους σεξουαλικότητας και ταυτότητας φύλου- αρχικά. Αργότερα η ταυτότητα φύλου έφυγε από το προτεινόμενο κείμενο που τελικά πέρασε στη βουλή των αντιπροσώπων μόνο για τις διακρίσεις λόγω σεξουαλικότητας. Το επιχείρημα της HRC ήταν οτι αν η ENDA περιλάμβανε και την ταυτότητα φύλου, δεν θα περνούσε, κι οτι επομένως έπρεπε να αγωνιστούν οι ΛΟΑΔ οργανώσεις γι' αυτό που μπορούσαν να κερδίσουν τώρα και η προστασία του δικαιώματος στην εργασία για τα διαφυλικά άτομα θα έρθει "αργότερα" κλπ.
Όπως λες κι εσύ, κάποιες πολιτείες έχουν πολιτειακούς νόμους ή νομικά προηγούμενα που προσφέρουν περισσότερη ή λιγότερη προστασία στα διαφυλικά άτομα, αλλά βέβαια ένας ομοσπονδιακός νόμος θα ήταν κατά πολύ προτιμότερος. Απ' ό,τι έχω καταλάβει πάντως (γιατί δεν καταλαβαίνω πώς λειτουργεί το σύστημα στην Αμερική) ο νόμος δεν έχει περάσει ακόμη, αφού ο Μπους είχε υποσχεθεί οτι θα ασκήσει βέτο εναντίον του έτσι κι αλλοιώς- δηλαδή είτε περιλαμβάνει την προστασία για την ταυτότητα φύλου είτε όχι. Που ήταν και η βασική αιτία διαμαρτυρίας των ΛΟΑΔ οργανώσεων που αντιτάχτηκαν στο "άδειασμα" των διαφυλικών από τον Barney Frank (τον πρωτεργάτη της νέας ENDA).
Στα δικά μας πάντως, έχεις δίκιο γι' αυτό που λες οτι οι δολοφονίες (και γενικά η βία εναντίον μας) δεν είναι συχνό φαινόμενο, όπως δεν είναι συχνό φαινόμενο γενικά η ομοφοβική βία, επειδή δεν έχουμε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά βίαιου εγκλήματος γενικά, σαν χώρα.
Όσο για την προστασία μας από τις διακρίσεις, εγώ προσωπικά δεν καταλογίζω ευθύνες στο γκέυ κίνημα αν όντως αδιαφορούν οι εκπρόσωποί του για μας. Οι δικοί μας εκπρόσωποι θα έπρεπε να έχουν φροντίσει να πλησιάσουν τις ΛΟΑΤ οργανώσεις και να συμμετέχουν σ' αυτές ενεργά, και να τις κάνουν ΛΟΑ"Τ" και στην πράξη, όχι μόνο στο όνομα. Πούντο όμως; Εδώ δεν μπορούμε να συννενοηθούμε μεταξύ μας δυστυχώς και τρωγόμαστε σαν τις κότες- αντί να κοιτάμε να λύσουμε τα κοινά μας προβλήματα, θυμόμαστε τις διαφορές μας κι αρχίζουμε τις κοτσάνες για το ποιά θέλει να προβληθεί και ποιά το κάνει για την ψυχή της μάνας της. Καλύτερα να πάμε όλες φούντο παρά να αναδειχτεί μία, κατάλαβες ποιό είναι το πρόβλημά μας;
Απ' την άλλη, κι οι γκέυς μπορεί να αισθάνονται οτι εμείς κάπου τα έχουμε λύσει τα προβλήματά μας, αφού η πολιτεία μας αναγνωρίζει σαν γυναίκες με την προϋπόθεση της επέμβασης- και ίσως υπάρχουν και κάποιες εγχειρισμένες γυναίκες που σκέφτονται το ίδιο, αλλά βέβαια αυτό αφήνει απ' έξω τους τρανς άντρες που ως επί το πλείστον δεν έχουν την επιλογή της επέμβασης (πολύ ακριβή κι ατελή αποτελέσματα) αλλά και τις τρανς γυναίκες που δεν θέλουν να εγχειριστούν.
Γενικώς πάντως, σ' αυτό το θέμα εγώ δεν είμαι αισιόδοξη. Είμαι πιο αισιόδοξη για το μέλλον του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή, για να καταλάβεις. Οτι θα μιλήσουμε ποτέ οι Ελληνίδες τρανς γυναίκες με φωνή καί δική μας καί λογική, δεν το περιμένω.
για τις ηπα στάσσα, έτσι έχει η κατάσταση με την enda όπως την περιέγραψες συνοπτικά. η λοαδ κοινότητα τώρα ελπίζει στον ομπάμα, ότι με αυτόν θα προχωρήσει το θέμα. προσωπική μου γνώμη, αν και δεν γνωρίζω όσο καλά θα ήθελα τα πράγματα εκεί, ήταν λάθος του φρανκ, αλλά και του γκέι κινήματος εκεί που υπαναχώρησε στο ζήτημα της ταυτότητας φύλου. γιατί μετά τον φλεβάρη, όταν θα ξανάρθει το θέμα με μεγαλύτερες πιθανότητες πλέον να περάσει, ίσως χαθεί μια ευκαιρία για τα διαφυλικά άτομα.
γενικά αν θέλεις, είμαι κατά των τακτικών που από μόνος σου κάνεις πιο λάιτ τις διεκδηκήσεις σου με το σκεπτικό να περνούν πιο εύκολα κάποια πράγματα που ελπίζεις ότι θα περάσουν. όσο πιο λίγα ζητάς τόσο πιο λίγα παίρνεις, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να μαξιμαλίζεις βέβαια.
δεν το νομίζω ότι "οι γκέυς μπορεί να αισθάνονται οτι εμείς κάπου τα έχουμε λύσει τα προβλήματά μας, αφού η πολιτεία μας αναγνωρίζει σαν γυναίκες με την προϋπόθεση της επέμβασης". αντίθετα νομίζω ότι γνωρίζουν καλά ότι όταν μιλάμε για προβλήματα των τρανς, καταλαβαίνουν ότι μιλάμε κυρίως για τα προβλήματα όσων τρανς δεν έχουν προχωρήσει στην επέμβαση. όσα τρανς άτομα έχουν κάνει την επέμβαση, έχουν πλέον, νομικά τουλάχιστον, περάσει στο άλλο φύλο. όχι ότι δεν αντιμετωπίζουν κι αυτοί προβλήματα. οι τρανς άνδρες, είναι εντελώς αόρατοι στην ελλάδα, δυστυχώς.
συμφωνώ μαζί σου ότι θα πρέπει τα διαφυλικά άτομα να ενεργοποιηθούν στις λοαδ οργανώσεις ώστε το "δ" (ή "τ" αν θέλεις) να έχει νόημα στο λοαδ. αλλά η σχέση πρέπει να είναι αμφίδρομη. και με αυτό το σκεπτικό παρέθεσα το σχόλιο του έρβα από παλιότερο ποστ του. δεν βλέπω καμία λοαδ οργάνωση να πχ να διεκδικεί πιο ενεργά για το ότι ο 3304 (νόμος κατά των διακρίσεων) δεν περιέχει την ταυτότητα φύλου, παρά μόνο να βγάζει δελτία τύπου όταν μία τρανς συλλαμβάνεται. και αυτό χρειάζεται αναμφιβόλως, αλλά πέραν αυτών των περιστατικών, υπάρχει και η καθημερινότητα των τρανς, η ημέρα που λέγαμε σε παλιότερο ποστ.
κατά τα άλλα, σ' αυτά που αναφέρεις περί ασυνενοησίας και διαμαχών, δυστυχώς έτσι είναι και κάποτε θα πρέπει να ξεπεραστούν.
στάσσα, σχετικά με την enda, βλέπω και αυτό σήμερα εδώ.
Δημοσίευση σχολίου