Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009

Άγιος Ζενέ: Τα άχραντα του σπέρματος μυστήρια... / Ο δικαστής προσκυνά στα πόδια της κλέφτρας...


Όταν μιλάει με τον εαυτό της για τον Μινιόν, μπλέκει νοερά τα δάχτυλά της και λέει: «Τον λατρεύω. Άμα τον βλέπω ολόγυμνο στο κρεβάτι, μού ’ρχεται να τελέσω πάνω στο στήθος του θεία λειτουργία». Μέχρι να συνηθίσει ο Μινιόν να μιλάει γι’ αυτήν και να της μιλάει στο θηλυκό γένος πέρασε καιρός. Τελικά, τα κατάφερε, αλλά δεν ανεχόταν αυτή να του μιλάει όπως θα μιλούσε σε μια φιλενάδα της. Έπειτα άφησε τα πράγματα ν’ ακολουθήσουν το δρόμο τους κι η Θεά βρήκε το θάρρος να του πεί: «Είσαι όμορφη», και να προσθέσει: «σαν ψωλή».

Την Κυριακή, πάει με τη Θεά στην εκκλησία. Η θεά έχει στο ένα χέρι μια ιερή σύνοψη που ανοίγει μ’ ένα χρυσό φερμουάρ.

Ο Μινιόν προσεύχεται: «Μήτηρ ημών η εν τοις ουρανοίς...».

Κοινωνούν κιόλας, καμιά φορά. Την κοινωνία τους τη δίνει ένας παπάς με στριμμένο μούτρο που τους χώνει με κακία την όστια στο στόμα.

Όταν γυρίζουν στη σοφίτα απ’ την εκκλησία το ρίχνουν στο γαμήσι. Η θεά έχει μάθει στον Μινιόν να παίρνει μια στάση για να κάνουν έρωτα πιο εύκολα, αλλά και να τους φαίνεται, μια και γίνεται φυσιολογικά, πως είναι καθιερωμένος, καθαγιασμένος, ένα ιερό μυστήριο. Αυτή, με το ένα χέρι τραβάει μαλακία και με το άλλο χαϊδεύει τους γλουτούς του Μινιόν. Μεθοδικά έχει μάθει να προβλέπει ακριβώς το δευτερόλεπτο που ο άνδρας της θα χύσει κι έχει στο χέρι της το νού της για να συμπέσει η δική της εκσπερμάτιση με τη δική του. Μετά καπνίζουν και πίνουν το αιώνιο τσάι.

Τους παίρνει ο ύπνος καθώς κοιτάζονται στα μάτια. Κι ανάμεσα στα στρογγυλά μπούτια της Θεάς της Πανωραίας, ο φαλλός του κύρη της.


[Ζαν Ζενέ: «Η Παναγία των Λουλουδιών», εκδ. Εξάντας, 1976.]
---------------------------------------------------------
[Η Beatrice Manley στον ρόλο της Κυρίας, στο "Μπαλκόνι" του Ζαν Ζενέ. Σκηνοθεσία Herbert Blau, 1964]

Απόσπασμα από τη κινηματογραφική διασκευή του θεατρικού έργου του Ζενέ «Το Μπαλκόνι». Σκηνοθεσία Ruby Dee & Peter Brocco, 1963.


From: armindat.
Αριστουργηματική σκηνή!
---------------------------------------------------------
* Διαβάστε επίσης, Ζαν Ζενέ: Deathwatch.
---------------------------------------------------------
Καταλήγω με το Requiem του Benjamin Britten.
Excerpt from "Let us sleep now" War Requiem (Benjamin Britten)
From: VAI DVD 4429 Benjamin Britten: War Requiem
Phyllis Curtin, soprano
Nicholas Di Virgilio, tenor
Tom Krause, baritone
Erich Leinsdorf, conductor
(Boston Symphony Orchestra Tanglewood 1963 American Premiere)


From: vaimusic.

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2009

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2009

Λάβρυς / Λεσβιακός Λόγος / 1

Λάβρυς, τεύχος 2, Ιούνιος 1982.

Αντιγράφω από την σελίδα 2, το σημείωμα της τότε συντακτικής ομάδας του περιοδικού.

Ποιές είμαστε
Είμαστε γυναίκες.
Είμαστε λεσβίες.
Είμαστε φεμινίστριες.
Είμαστε μέλη της Αυτόνομης Ομάδας Ομοφυλόφιλων Γυναικών.
Εϊμαστε οι γυναίκες που γέννησαν με πολύ αγάπη, πολύ ενθουσιασμό, πολλούς κόπους, και πολλή αγωνία, το πρώτο φύλλο του περιοδικού ΛΑΒΡΥΣ. Μερικές από την παλιά ομάδα έφυγαν, μερικές άλλες ήρθαν και μας έδωσαν καινούργιο αίμα. Φτιάχνοντας το πρώτο φύλλο μάθαμε πολλά, ζήσαμε μαζί έντονες στιγμές, μερικές γεμάτες ενθουσιασμό, μερικές γεμάτες απόγνωση, αλλά ποτέ δεν απογοητευτήκαμε, ποτέ δεν είπαμε "δεν μπορούμε άλλο". Μάθαμε πως κάθε τί το σημαντικό, το μπροστάρικο, βγαίνει με άπειρες δυσκολίες, προσωπικές ή ενδοομαδικές, υλικές ή ψυχικές. Κι είμαστε αποφασισμένες οι δυσκολίες αυτές να ξεπεραστούν γιατί η ΛΑΒΡΥΣ πρέπει να συνεχιστεί (...)


Το περιοδικό αυτό, τελικά, "άντεξε" μόνο τρία τεύχη, εξ όσων γνωρίζω. Υπήρξε όμως γι' αυτά τα τρία τεύχη έκδοσής του, ένας πόλος συσπείρωσης των ομοφυλόφιλων γυναικών που πολλές (και πολλοί) ακόμη θυμούνται. Κυρίως ήταν ένας λόγος αγωνιστικός και συγκροτημένος.

Αντιγράφω επίσης, από την σελίδα 30, ένα ποίημα της Andrianne Rich (δεν αναφέρεται η μεταφράστρια).

Δύο κορίτσια κοιμούνται
Andrianne Rich

Δίπλα στο κορμί σου,
στα βαθειά μεσάνυχτα της πονεμένης νύχτας,
στριφογυρίζω.
Μέσα στον ύπνο μου
το χέρι μου απλώνεται, σε βρίσκει,
σ' αγγίζει,
σ' αναγνωρίζει η αφή πρωτού ακόμα το μυαλό
ακούσει τη γλώσσα να σ' ονομάζει.
Έξω στα σκοτάδια,
ένα άγριο σφύριγμα,
η σειρήνα ενός περιπολικού,
ξεκουφαίνει, ταράζει
τη κοιμισμένη πόλη
θυμίζοντάς μας πώς η βία
δουλεύει ακατάπαυστα
αφανίζοντας τους ανίσχυρούς.
Γυρνώ και σ' αγγαλιάζω.
Η πνοή σου χαϊδεύει τον ώμο μου.
Δύο γυναίκες που κοιμούνται μαζί
έχουν να υπερασπισθούν κάτι παραπάνω
από τον ύπνο τους (...)


Και ένα μικρό -πολύ καλό όμως- αφιέρωμα στην Rich. Δείτε το.

Adrienne Rich: At a Glance

From: JudaWhacko45.

Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2009

Η φωνή των γκέι μπλόγκερς - ένα άρθρο από την Washington Post.

Gay Bloggers' Voices Rise in Chorus of Growing Political Influence

By Jose Antonio Vargas
Washington Post Staff Writer
Tuesday, February 24, 2009; Page C01

Only the blogosphere, perhaps, has room for Pam Spaulding -- a black lesbian who lives in North Carolina, the only state in the South that has not banned same-sex marriage.

"California, Arizona and Florida all passed marriage amendments in November," says Spaulding, 44, an IT manager by day and a round-the-clock blogger. "All eyes are on North Carolina now." A few days ago, after reports that groups such as NC4Marriage and Christian Action League are organizing a rally in Raleigh to support "traditional marriage," Spaulding wrote on her blog, Pam's House Blend: "As predicted, the professional anti-gay forces plan to descend on NC." What she doesn't write is that, so long as she's blogging, what happens in North Carolina won't stay in the Tar Heel State.

Pam's House Blend is an influential voice in the gay political blogosphere, must-reads that include the Bilerico Project, Towleroad and AMERICAblog, each attracting a few hundred to a few thousand hits a day. Just as the liberal Net-roots and the conservative "rightroots" movements have affected traditional party structures, the still relatively small gay political presence online is rebooting the gay rights movement in a decentralized, spontaneous, bottom-up way. It's spreading news via blogs, Facebook and Twitter. Online, a story about two 16-year-old girls in a Lutheran private school in California being expelled for "conducting themselves in a manner consistent with being lesbians" -- as the school's lawyer describes it -- goes viral. And hits nerves.

"Those two girls live in California. California! Imagine what's happening in, say, Alabama. Or Mississippi," Spaulding says in an interview.

In the past, someone like Spaulding would have been relegated to the sidelines. She doesn't work for national gay rights organizations such as the Human Rights Campaign or the Gay & Lesbian Alliance Against Defamation. She lives with her partner, Kate, an audiologist, in Durham, far from San Francisco, New York or Washington, where gay activism has been historically based. But now she's helping shape the agenda, one voice in a chorus of sometimes dissonant, sometimes harmonious, often in-your-face voices that is pushing established gay groups and redefining the meaning of grass-roots action in this new media age.

Take the immediate reaction to Proposition 8, the California initiative that banned same-sex marriage: Gay bloggers and online activists scheduled rallies across the country, from Providence, R.I., to Albuquerque. Opponents of Prop. 8 gathered on a Web site called Join the Impact, founded three days after Californians passed the initiative by a vote of 52 percent to 48. Facebook groups were created. "Californians Ready to Repeal Prop. 8" has 256,000 members and "Repeal the CA Ban on Marriage Equality -- 2010" has 277,000.

"What happened after Proposition 8 caught the national gay groups completely off guard. I think it surprised them. I think it really showed them that when it comes to harnessing grass-roots energy, they need to get online," says Kevin Naff, editor of the Washington Blade, a gay newspaper. "What happened online came together overnight for little or no money, and the protests were covered by the mainstream press. If national groups wanted to coordinate the kind of mass protests we saw, they would spend $1 million and take six months to do it."

One of the ways the national groups have adjusted is by blogging themselves. Both GLAAD and HRC have bloggers. Joe Solmonese, HRC's president, regularly reads blogs, including Spaulding's. Reading them can be challenging, Solmonese says. "Put 10 bloggers together in one room and they all have 10 different ideas about how to make HRC better," he says.

Διαβάστε όλο το άρθρο πιέζοντας εδώ.

Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2009

Λευκός Φιόγκος. Το σύμβολο της ισότητας στο δικαίωμα στον πολιτικό γάμο.

Αντιγράφω από το Απέναντι Πεζοδρόμιο:

Λευκός φιόγκος. Το σύμβολο της ισότητας στο δικαίωμα στον γάμο.

The White Knot is the symbol for marriage equality.
Wear it every day to show your support and to create conversation.
Use it to tell someone today that equal rights are important to everyone.
Share the White Knot and spread the word that all loving couples
deserve the same legal rights, benefits, and respect that civil marriage bestows.
(http://www.whiteknot.org/)
Ο Dustin Lance Black στην απονομή των Oscar 2009 με τον λευκό φιόγκο στο πέτο του.

[ευχαριστώ τον erva_cidreira για την ανάρτησή του και όπως μπορείτε να δείτε, επάνω δεξιά, το υιοθετώ.]

Κώστας Ταχτσής, 3 / Ταχτσής VS Τσαρούχης

ΙΕΡΕΜΙΑΔΑ

Αν πεθάνω Γιάννη
αν κάνω γκελ στην άβυσσο
αν πιάσω πάλι πάτο
και δεν ξαναϋψωθώ
ποιός ξέρει αν δεν θα τρίβεις τα χέρια σου
τά 'θελες και τά 'παθες
αν δεν θα λές
βρήκες τον θάνατο το αντάξιο των ιδανικών σου

αν πεθάνεις Γιάννη
τώρα που έπιασες (όπως μαθαίνω) το κρεβάτι
ποόν θά 'χω άραγε να βρίζω; (...)

Ποίονα θα καταριέμαι
ποίονα θα απειλώ
- γλυκό μαρτύριο της ζωής μου αυτό -
ότι τα χέρια θα του κόψω
καθ' υπαγόρευσιν -με γραμματέα- να ζωγραφίζει
αν μου ξαναμιλήσει εμένα έτσι
ποιόνα για τους αγγέλους-ναύτες και φαντάρους του
θα τον περιγελώ
ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΩΝΤΑΣ (...)

Νύχτα χτυπώντας σου την πόρτα
- στο Μαρούσι -
"Άνοιξε Γιάννη άνοιξε
γιατί δεν αντέχω
κι αν δεν με συγχωρέσεις
τουλάχιστον ανέξου με
άνοιξε Γιάννη άνοιξε
εγώ είμαι ο Κώστας"
μόνο και μόνο την απάντησή σου για να πάρω
"Όχι! Η ανοχή θρέφει το έγκλημα!
Όχι! Όχι!" (...)

Ποιά γλάστρα του κατούρησα
να ξεραθεί ο βασιλικός
εκείνος τη δική μου
είχε κατουρήσει
πιστέψτε με
Κύριοι δικαστές
Εγώ εις βάρος των βασιλικών
ποτέ των ποτών δεν έχω ασελγήσει (...)

[το παραπάνω ποίημα, από τον Τάκη Σπετσιώτη για την όχι τόσο εύκολη σχέση Ταχτσή-Τσαρούχη, από το βιβλίο του, Ταχτσής-Δεν Ντρέπομαι (εκδ. Πολύχρωμος Πλανήτης, 2005)].
----------------------------------------------------------
* Διαβάστε επίσης:
- Κώστας Ταχτσής, 1/ Δεν Ντρέπομαι.
- Κώστας Ταχτσής 2/ Τί θα έλεγα στον θάνατο αν αποφάσιζα ν’ αυτοκτονήσω απόψε.
----------------------------------------------------------
** Τέλος δείτε απ' το οπτικοακουστικό αρχείο της Ε.Ρ.Τ., την πολύ ενδιαφέρουσα εκπομπή "Παρασκήνιο" με τίτλο "Η αναβίωση του αρχαίου δράματος. Το πρόβλημα της μετάφρασης". Μιλά (και) ο Κώστας Ταχτσής. Διάρκεια: 00:53:27:00. Σκηνοθεσία: Λάκη Παπαστάθη. Έρευνα: Βένα Γεωργακοπούλου, Δημήτρης Γκιώνης, Σούλα Αλεξανδροπούλου. Χρονολογία παραγωγής: 1998.

[Περίληψη περιεχομένου:
Τα κείμενα των Αρχαίων Ελλήνων Τραγικών και του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ θεωρούνται αξεπέραστης λογοτεχνικής αξίας στην Παγκόσμια Λογοτεχνία και την παραγωγή Θεατρικών κειμένων. Η προσπάθεια για την αναβίωσή τους συνοδεύτηκε με το ζήτημα της απόδοσης των νοημάτων στη νεοελληνική γλώσσα, ώστε οι θεατές με ευκολία να παρακολουθούν την εξέλιξη του μύθου και να γίνονται κοινωνοί των μηνυμάτων και των ιδεών που μεταφέρουν. Σημαντικοί δημιουργοί, όπως ο ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ, ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, ο ΜΙΝΩΣ ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ και ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ παρουσιάζουν στην εκπομπή «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» τον τρόπο που εργάστηκαν με σκοπό να προβάλλουν τα κείμενα αυτά και να αναδείξουν τα νοήματα που ενυπάρχουν στους στίχους τους, σεβόμενοι πάντα τη δομή και το ρυθμό τους.]

Δείτε την πιέζοντας εδώ. [δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω αυτό το βίντεο embed - αξίζει όμως να το δείτε.]

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2009

Περού: αστυνομική επίθεση κατά διαφυλικής γυναίκας.

Στις 28 Ιανουαρίου 2009 τηλεοπτικό κανάλι στο Περού δείχνει ένα περιστατικό, όπου έκπληκτη μια γειτονιά παρακολουθεί μία ομάδα αστυνομικών να κυνηγάει μια τρανς γυναίκα (και έναν φίλο της) και στην συνέχεια αφού την πιάνει, της κόβει τα μαλλιά και την εξευτελίζει ξεγυμνώνοντάς την σε κοινή θέα, και πολλά ακόμη. Κάποιοι άλλοι που βλέπουν το περιστατικό δείχνουν μάλιστα να το διασκεδάζουν.

Δείτε το βίντεο:

From: Blabbeando.

Του γεγονότος έχει λάβει γνώση η Διεθνής Επιτροπή για τα Γκέι και Λεσβιακά Δικαιώματα IGLHRC, από τις τοπικές οργανώσεις MHOL και RedLacTrans και μας ζητάει να στείλουμε ηλεκτρονική επιστολή στις αρχές του Περού να μην εφησυχάσουν και να ερευνήσουν το ανησυχητικό αυτό περιστατικό.

Μας ζητούν να στείλουμε επιστολή στους:

Sr. Remigio Hernani Meloni
Ministro del Interior
Ministeriodel Interior Plaza 30 de Agosto s/n Urb. Corpac - San Isidro
ministro@mininter.gob.pe
Gral. PNP Luis Hugo Mezarina Ponte
Comisión Nacional de Derechos Humanos del Sector Interior
sp-cndh@mininter.gob.pe
General de Policía PNP Mauro Walter Remicio Maguiño
Director de la Policía Nacional
dgdinfo@pnp.gob.pe

με κοινοποίηση στους:

Fernando D'Elio
fdelio@iglhrc.org
Jana Villayzan
transgeneridad@yahoo.com
RedLacTrans Peru
Jorge Chavez Reyes
chavez@mhol.org.pe
MHOL
Marcela Romero
marcelaromero_40@yahoo.com.ar
RedLacTrans – Directora Ejecutiva.

[από το blog Queers United.]

Το Όσκαρ 1ου αντρικού ρόλου στον Σων Πεν για το Milk. / Sean Penn: "equal rights for everyone".


Sean Penn Takes Home Best Actor for Milk
(Advocate.com)

“You Commie, homo loving sons of guns,” Sean Penn said to laughs as he took to the stage to accept the Oscar for Best Actor in a Motion Picture for his work in the biopic Milk at Sunday's Academy Awards.

It was an off color jab from an unusual actor who. The outspoken activist won for playing an outspoken activist and, true to form, he quickly changed his tone and took the opportunity to make a political statement in support of marriage equality.

“For those who saw the signs of hatred as our cars drove in tonight, I think it’s a good time for those who voted for the ban against gay marriage to sit and reflect and anticipate their great shame and the great shame in their grandchildren’s eyes if they continue that way of support,” Penn said to a standing ovation. “We’ve got to have equal rights for everyone.”

It was the second time Sunday evening that marriage equality took center stage. Milk scribe Dustin Lance Black won for Best Original Screenplay, and in an emotional speech, he said that growing up, learning about Harvey Milk gave him the hope that one day he might fall in love and get married.

Bringing the legacy of Harvey Milk to live drew massive attention from the gay press long before the film even opened. But the film took on a deeper meaning for gay audiences following the passing of Prop. 8 in California.

Milk was all but shut out of the Golden Globes last month. The film, one of the year’s best reviewed, managed to score only one nomination – for Sean Penn. Milk was nominated for eight Academy Awards.

Black went into Sunday night’s ceremonies the favored winner for penning Milk’s screenplay. Penn was also given a narrow edge over Mickey Rourke for his work in The Wrestler to take home the Best Actor prize. (Advocate.com)

Επίσης, διαβάστε:
- Milk Scribe Dustin Lance Black Wins First Oscar [Advocate.com]*.
- Βραβεία Όσκαρ: Η γκέι ιστορία [gay super hero].

* Δείτε το βίντεο της απονομής στον Dustin Lance Black:

From: TownhallVideos.

["If Harvey had been alive today, I think he'd want me to say to all the gay and lesbian kids out there that have been told that they are less than by their churches, by their government or by their families that you are beautiful, wonderful creatures of value and no matter what anyone tells you, God does love you and that very soon I promise you, you will have equal rights, federally, across this great nation of ours." - Dustin Lance Black]

Και το Όσκαρ στον Sean Penn:

From: williamsleator.

Τέλος, ένα βίντεο 22 λεπτών, με συνεντεύξεις των James Franco, Josh Brolin, Emile Hirsch, Gus Van Sant, Victor Garber, Diego Luna και πολλών ακόμη.

From: wwwcinemajudgecom.

Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2009

Αλλάζει η πολιτική των ΗΠΑ στα λοαδ θέματα, στα πλαίσια των Ηνωμένων Εθνών;

Όλοι θυμόμαστε, τον περασμένο Δεκέμβρο, το ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας σε χώρες που ακόμη υφίσταται. Η Γαλλία ήταν εκείνη που είχε ηγηθεί της πρωτοβουλίας κατάθεσης του ψηφίσματος που αποτελείτο από 13 σημεία που επικέντρωναν: "στην διασφάλιση ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός και η ταυτότητα φύλου δεν θα μπορούν πλέον να είναι η βάση για διώξεις, φυλακίσεις, καταδίκες σε θάνατο". Το ψήφισμα αυτό, είχε την υποστήριξη 60 κρατών, κατ' αρχήν όλων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και άλλων. Δεν ψηφίστηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Βατικανό, Ισλαμικές χώρες (που μάλιστα εξέδωσαν δικό τους ψήφισμα αντίθετο με αυτό του ΟΗΕ). Η κυβέρνηση Μπους, από πλευράς των ΗΠΑ, είχε αποδώσει τότε την μή υποστήριξη στο ψήφισμα σε τεχνικούς λόγους που αφορούσαν την νομοθεσία τους.

Αυτά συνέβησαν τότε. Έχει αλλάξει κάτι ωστόσο;

Στο "Durban Review Conference" στη Γενεύη, οι Ευρωπαϊκές χώρες επανέφεραν το θέμα "καταδικάζοντας όλες τις μορφές διακρίσεων και όλες τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό". Σύμφωνα με την UN Watch: "Η Δημοκρατία της Τσεχίας, από μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την υποστήριξη της Νέας Ζηλανδίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Κολομβίας, της Χιλής, της Ολλανδίας, της Αργεντινής, αλλά και άλλων κρατών, τάχθηκαν υπέρ της υποστήριξης της παραπάνω θέσης."

Οι προσπάθειες για να υιοθετηθεί μια τέτοια γλώσσα κατά των διακρίσεων στο "Durban Review Conference" συνάντησαν βέβαια την αντίθεση των μή-δυτικών χωρών (προφανώς ο συγγραφέας του άρθρου εδώ εννοεί μουσουλμανικές, κεντρο-αφρικανικές και κάποιες ασιατικές χώρες).

[από εδώ - του Mark Leon Goldberg.]

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2009

Al-Fatiha: μια διεθνής οργάνωση για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των λοαδ μουσουλμάνων.

H Al-Fatiha, είναι διεθνής οργάνωση αλληλεγγύης για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των λοαδ μουσουλμάνων. Πρόσφατα ανακοίνωσε την έναρξη της ιστοσελίδας της, η οποία θα αρχίσει να λειτουργεί επίσημα, την Άνοιξη του 2009. Η ιστοσελίδα της είναι η http://al-fatiha.org/.

Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ανακοίνωσε επίσης, την πρώτη έρευνα που απευθύνεται στους λοαδ μουσουλμάνους, ανεξαρτήτως την χώρα προέλευσής τους ή την καταγωγή τους, και τους καλεί να συμμετάσχουν σ' αυτήν.

Την έρευνα μπορείτε να την δείτε πιέζοντας εδώ και όσοι είσταστε μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα να συμμετάσχετε.

Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2009

papa ¿travesti?

Μια διαφήμιση της Sprite από την Αργεντινή:


From: arojaswlt.

...time marches on

Foetus - Time Marches On

From: tubsampan.
[Directed and animated by Sam Sohlberg.]

Λουξεμβούργο: η 6η χώρα στον κόσμο που θα αναγνωρίσει επίσημα την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας.

Το Λουξεμβούργο όπως φαίνεται θα είναι η 6η χώρα στον κόσμο που θα αναγνωρίσει επίσημα την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας (IDAHO), η οποία έχει καθιερωθεί διεθνώς την 17η Μαίου κάθε χρόνου - την ημέρα που το 1990, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αποφάσισε να αποσύρει την ομοφυλοφιλία από τον κατάλογο των ψυχικών διαταραχών.

Χτες, Τετάρτη 18/2/2009, το μέλος του Κοινοβουλίου, Jean Huss, πρότεινε επίσημα να αναγνωριστεί από την χώρα η IDAHO. Η πρόταση αυτή θα συζητηθεί στο κοινοβούλιο του Λουξεμβρούργου και αναμένεται να ψηφιστεί στα τέλη του Απριλίου.

Η ημέρα αυτή έχει αναγνωριστεί επίσημα από 5 χώρες: Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Μεξικό και Κόστα Ρίκα. Επίσης έχει αναγνωριστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, χωρίς όμως αυτό να γίνει στα εθνικά κοινοβούλια των χωρών-μελών.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα πιέζοντας εδώ.

Μπορείτε επίσης να δείτε το σποτ της ILGA για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφυλοφοβίας.


From: pieterr.

[πολύ καλό το σποτ της ILGA ακόμη και στη λεπτομέρεια: αλλάζει το homo, διαδοχικά με το lesbo και το trans, -phobia. η κάθε λέξη έχει τη σημασία της (θα έπρεπε μόνο να βάλει και το bi-).]

Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2009

Ελλάδα: Έχεις AIDS; Απολύεσαι!

Στο Β1 Τμήμα του Αρείου Πάγου συζητήθηκε η αίτηση του νομικού εκπροσώπου εταιρείας ενδυμάτων που ζητάει να αναιρεθεί απόφαση του Εφετείου που δικαίωσε υπάλληλό της φορέα του AIDS ο οποίος απολύθηκε λόγω της νόσου που έχει προσβληθεί και η εταιρεία υποχρεώθηκε να καταβάλει 7.539 ευρώ για μισθούς υπερημερίας και για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.

Η εταιρεία τον απέλυσε επικαλούμενη ότι αντέδρασαν οι συνάδελφοί του όταν πληροφορήθηκαν ότι είναι φορέας του AIDS. Στο Πρωτοδικείο και Εφετείο Αθηνών ο υπάλληλος δικαιώθηκε, καθώς κρίθηκε ότι ήταν καταχρηστική η απόλυση του (κατά παράβαση του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα).

Η εισηγήτρια, αρεοπαγίτης Ειρήνη Αθανασίου πρότεινε να γίνει μερικώς δεκτή η αίτηση αναίρεσης της εταιρείας.

Ειδικότερα, υποστήριξε η αρεοπαγίτης ότι το Εφετείο παραβίασε το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα. Και αυτό γιατί με βάση τις παραδοχές του, η εκ μέρους της εταιρείας καταγγελία της υφισταμένης συμβάσεως εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου δεν έπασχε οποιαδήποτε ακυρότητα, ως μη έχουσα γίνει κατάχρηση δικαιώματος, δηλαδή κατά προφανή υπέρβαση των αντικειμενικών ορίων που τάσσονται από το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα.

Ακόμη, η αρεοπαγίτης, μεταξύ των άλλων, ανέφερε ότι η καταγγελία αυτή, πάντοτε με βάση τις παραδοχές της προσβαλλόμενης αποφάσεως, μη έχουσα γίνει από εμπάθεια, εκδικητικότητα ή εχθρική διάθεση εκ μέρους της αναιρεσείουσας προς το πρόσωπο του αναιρεσιβλήτου, απολύτως δικαιολογούνταν από τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της εργοδότιδας αναιρεσείουσας, εφόσον έγινε για την εξασφάλιση της ηρεμίας των λοιπών εργαζομένων στην επιχείρησή της, καθώς και για την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της επιχειρήσεώς της αυτής, οι οποίες (ηρεμία των λοιπών εργαζομένων και εύρυθμη λειτουργία της επιχειρήσεως) είχαν διαταραχθεί σοβαρώς εξαιτίας της ως άνω σοβαρότατης και μεταδοτικής νόσου του αναιρεσιβλήτου η οποία είχε δημιουργήσει στους λοιπούς εργαζομένους συναδέλφους του τελευταίου ανασφάλεια και φόβο για την υγεία τους, γεγονός το οποίο τους ώθησε να ζητήσουν ομαδικώς και μάλιστα εγγράφως την απομάκρυνση του αναιρεσιβλήτου από την εργασία του, επισημαίνοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα δημιουργούνταν σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία της επιχειρήσεως, αντιδρώντας στη συνέχιση της εργασίας του αναιρεσιβλήτου στην επιχείρηση και πιέζοντας εντόνως προς τούτο την αναιρεσείουσα, η οποία τελικά αναγκάστηκε να ενδώσει στις έντονες αυτές πιέσεις και να καταγγείλει τη με τον αναιρεσίβλητο υφιστάμενη σύμβαση εργασίας.

Η αρεοπαγίτης κατέληξε ότι πρέπει να αναιρεθεί μερικώς η προσβαλλόμενη απόφαση και συγκεκριμένα να αναιρεθεί κατά το μέρος της με το οποίο επιδικάστηκε χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης υπέρ του απολυμένου φορέα του AIDS γιατί αυτή προϋποθέτει ακυρότητα της ανωτέρω καταγγελίας ως καταχρηστικής, δηλαδή παράνομη και υπαίτια πράξη της εργοδότριας.

Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

[από εδώ.]

* Tο βίντεο από την κάλυψη του θέματος στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ μπορείτε να δείτε πιέζοντας εδώ.

ΗΠΑ-Human Rights Campaign: Η αναφορά για τις πιο φιλικές επιχειρήσεις προς τους λοαδ.


Το Ίδρυμα της Human Rights Campaign, κυκλοφόρησε τον ετήσιο κατάλογο με τις πιο φιλικές προς τους λοαδ επιχειρήσεις στις ΗΠΑ (είναι περίπου 500).

Ποιά είναι τα ευρήματα αυτής της χρονιάς; 60 από το Top 100 των συνολικά 500 επιχειρήσεων έχουν πολιτικές κατά των διακρίσεων για λόγους ταυτότητας φύλου για τους υπαλλήλους τους, ενώ πριν 9 χρόνια, μόνο 3 επιχειρήσεις στον αντίστοιχο κατάλογο είχαν τέτοιες πολιτικές.

Επίσης, παραπάνω από το 85% αυτών έχουν πολιτικές κατά των διακρίσεων για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού και το 57% εξ αυτών δίνουν προνόμια σε υπαλλήλους που βρίσκονται σε συμβίωση με ομόφυλό τους (ακόμη και σε πολιτείες που δεν υπάρχει καμμία νομοθετική ρύθμιση για τα ζευγάρια ομοφύλων).

Μπορείτε να διαβάσετε το ρεπόρτ της Human Rights Campaign, πιέζοντας εδώ, και περισσότερες σχετικές πληροφορίες έδώ.

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2009

Μασαχουσέτη: νόμος κατά των διακρίσεων για τα διαφυλικά άτομα.

Την Τετάρτη που μας πέρασε, 11/2, ήρθε στην δημοσιότητα στην Μασαχουσέτη νέος νόμος που θα απαγορεύει τις διακρίσεις για λόγους ταυτότητας φύλου. Ο νόμος ήρθε με την συνυποστήριξη 104 μελών τόσο στη Γερουσία, όσο και στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Είναι η πρώτη φορά που αντίστοιχος νόμος βρίσκει τόσο ευρεία υποστήριξη στα νομοθετικά σώματα της πολιτείας. Ο νόμος θα καλύπτει τα πεδία της εργασίας, της εύρεσης κατοικίας, ασφάλισης και πρόσβασης σε χρηματοπιστωτικά προϊόντα, δημόσιας στέγης, αλλά και κατά των εγκλημάτων μίσους.

Έτσι η πολιτεία της Μασαχουσέτης βρίσκεται ένα βήμα πριν την ψήφιση του νόμου, χωρίς να σημαίνει ότι πρόκειται περί τετελεσμένου.

[από εδώ]

Placebo - Johnny and Mary

From: mariollczka.
[cover αν δεν κάνω λάθος του Robert Palmer]

Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2009

...s/m mode


Διαβάζω εδώ, ότι ο πρώην Υπουργός Γ. Βουλγαράκης, "είναι πρόθυμος ακόμα και να... αυτομαστιγωθεί στο Σύνταγμα, εάν του ζητηθεί από τον πρωθυπουργό, για το καλό της ΝΔ."

Ομολογώ ότι μου αρέσει σαν ιδέα και χαίρομαι που μια ελληνική κυβέρνηση μετά από πέντε χρόνια διακυβέρνησης μπορεί να μην απέκτησε κουλτούρα διαλόγου με τους πολίτες, δείχνει όμως να αποκτά κουλτούρα S/M. Κάτι είναι κι αυτό...

The Tiger Lillies - Beat Me

From: galloween.

Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009

Δικαίωμα στον έρωτα;

Αντιγράφω από το Βήμα, 14/2/09, άρθρο της Λώρη Κέζα σχετικό με την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά και τον πρόσφατο νόμο για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.

Δικαίωμα στον έρωτα
Λώρη Κέζα | Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009

Χρόνια πολλά, πιτσουνάκια μου. Αναρωτηθήκατε αν σήμερα έχετε δικαίωμα γιορτής; Στην Ελλάδα υπάρχουν κανόνες δεοντολογίας στα ερωτικά. Γινόμαστε καχύποπτοι στις μεγάλες διαφορές ηλικίας. Κάνουμε οικονομικές αναλύσεις και χρησιμοποιούμε τη λέξη «προίκα». Αν, τέλος, μάθουμε ότι άνδρας αγαπά άνδρα, ερυθριούμε. Μια κοινωνία έχει δικαίωμα να είναι συντηρητική. Ενα ευρωπαϊκό κράτος όμως οφείλει να φέρεται ευρωπαϊκά. Καθένας ερωτεύεται κατά βούληση και έχει δικαίωμα να διασφαλίσει τον έρωτά του. Στην Ευρώπη κάθε δυάδα ανθρώπων μπορεί να δηλώσει τη σταθερότητα που συνδηλώνει η περιγραφή «ζευγάρι». Κανόνας δικαίου.

Στην Ελλάδα ως ζευγάρια γίνονται δεκτά μόνο τα ενήλικα ετεροφυλόφιλα πρόσωπα. Οι στρέιτ πέρα από τον θρησκευτικό γάμο, που θεσπίστηκε πολύ πριν από τη σύσταση του ελληνικού κράτους, μπορούσαν από το 1983 να παρακάμψουν το στεφάνι και να παντρευτούν πολιτικά. Εδώ και τρεις μήνες, χάρη στον πρώην υπουργό Δικαιοσύνης κ. Σωτήρη Χατζηγάκη, υπάρχει η δυνατότητα σύναψης συμφώνου συμβίωσης. Το πόσο απαραίτητο ήταν το μέτρο κρίνεται από το πόσοι το έθεσαν σε εφαρμογή. Στο μεγαλύτερο ληξιαρχείο της χώρας, του Δήμου Αθηναίων, από τις 17 Νοεμβρίου 2008, που ψηφίστηκε ο νόμος, ως χθες είχαν καταχωρισθεί μόνο δύο σύμφωνα. Ολη αυτή η συζήτηση περί του συμφώνου ήταν ανώφελη: χαμένος χρόνος για τους βουλευτές και χωρίς λόγο δημόσιες συζητήσεις. Αλλωστε ο πολιτικός γάμος γνωρίζει νέες δόξες. Το 1991 τον προτιμούσαν ένας στους δέκα, ενώ το 2005 τρεις στους δέκα.

Αν νομίζετε ότι ο κ. Χατζηγάκης προχώρησε την υπόθεση του συμφώνου συμβίωσης επειδή είναι κάπως προοδευτικός, έχετε άδικο. Τις πραγματικές προθέσεις του τις έδειξε σε σημείωμα που διένειμε στους βουλευτές του κόμματός του, για να μην τρομάξουν (να μη νομίσουν δηλαδή ότι πριμοδοτούνται οι έχοντες «παρέκκλιση»). Γράφει λοιπόν: «Η διαφορά μεταξύ του γάμου και της ελεύθερης συμβίωσης είναι σημαντική και θα ενεργήσει υπέρ του γάμου και ιδιαίτερα του θρησκευτικού. Κατ΄ αρχήν το Σύμφωνο βάζει πλαίσια στήριξης στις σημερινές απολύτως ελεύθερες συμβιώσεις.Τις κάνει λιγότερο ελεύθερες.Οδηγεί τελικά πιο κοντά στην ιδέα του πραγματικού έγγαμου βίου, όπως έχει οδηγήσει η ιδέα του πολιτικού γάμου στον θρησκευτικό γάμο».

Σε 16 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης το σύμφωνο συμβίωσης αφορά όλων των ειδών τα ντουέτο. Ο πολίτης δεν δίνει λογαριασμό για τα σεξουαλικά του. Εδώ ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης έσπευσε να κάνει διευκρινίσεις, μη τυ χόν τον παρεξηγήσουν. «Οι νόμοι των ευρωπαϊκών χωρών αφορούν είτε την αναγνωρισμένη εξώγαμη συμβίωση ετερόφυλων και ομοφυλόφιλων προσώπων είτε μόνο ομοφυλόφιλα ζεύγη. Στην Ελλάδα όμως το προτεινόμενο σχέδιο αφορά αποκλειστικά ετερόφυλα». Οδηγούμαστε λοιπόν στο εξής συμπέρασμα: στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι, γι΄ αυτό τους αγνοεί ο νόμος. Ας είμαστε ειλικρινείς: υπάρχουν και αποτελούν το 10% του πληθυσμού. Δεν κρύβονται, τουναντίον είναι οργανωμένοι, έχουν συλλόγους και εκπροσώπους. Εχουν φωνή και όταν ξεκίνησε η συζήτηση ζήτησαν να περιληφθούν στο νομοσχέδιο.

Το ζήτημα των γκέι γάμων δεν είναι αν θα ντυθεί νυφούλα ένας άνδρας. Δεν μιλάμε για Καρναβάλι, ούτε ζουν στο κλουβί με τις τρελές τα ζεύγη που θέλουν να εδραιώσουν τη σχέση τους. Ετσι κι αλλιώς όμως δεν μας αφορά τι κάνουν. Μιλάμε για δικαιώματα που εκπορεύονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δικαίωμα να σε κληρονομεί ο άνθρωπός σου. Δικαίωμα στην ασφάλιση του άνεργου στο ταμείο του συντρόφου. Δικαίωμα σύνταξης, όπως ακριβώς ισχύει για τους ετερόφυλους. Αυτά έπρεπε να ρυθμιστούν από τον ανώφελο νόμο Χατζηδάκη και όχι να γίνει μια κόπια όσων ισχύουν για τον πολιτικό γάμο. Ποια θα ήταν, αλήθεια, η ανταπόκριση των ελλήνων ομοφυλοφίλων αν το σύμφωνο είχε πρόβλεψη για την περίπτωσή τους; Η προσέλευση σε αυτή την περίπτωση δεν θα είχε καμία σημασία. Ακόμη και αν καταχωρισθεί ένα και μοναδικό σύμφωνο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, ο νόμος θα έχει πάρει κάποια αξία. Θα έχει αποδώσει έστω σε δύο ανθρώπους τα νόμιμα που έχουν στερηθεί. Μπορεί βέβαια σύμπασα η κυβέρνηση να λειτούργησε υπέρ των ομοφυλοφίλων. Δεν λένε ότι ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα; Ισχύει για τον θρησκευτικό και τον πολιτικό γάμο. Αρα ισχύει και για το σύμφωνο. Αποτρέποντας τη νόμιμη, θεσμική συμβίωση μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου, απλά τους εξασφαλίζουν καρδιοχτύπια στο διηνεκές.


[από εδώ]

------------------------------------------------------
Απόσπασμα από την ταινία "Θέλμα και Λουίζ". Ακούγεται το "The Ballade of Lucy Jordan" της Marianne Faithfull.


From: DiEdAllOneE.

Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2009

...where the wild roses grow

Ένα ακόμη λόγω της ημέρας, εξαιρετικά αφιερωμένο...
[δεν μ' αρέσει η minogue καθόλου, αλλά τί να κάνουμε, το συγκεκριμένο το λέει καλά]

Nick Cave & Kylie Minogue - Where the Wild Roses Grow

From: isntitironicTOTP3.

Ισπανία: Τα διαφυλικά άτομα θα μπορούν να υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις.

[photo: από την ιστοσελίδα της Carla Antonelli]

Spain to accept transsexuals into armed forces

By Fiona Govan in Madrid
Last Updated: 11:56PM GMT 12 Feb 2009

The move follows a publicised battle by a 28-year-old male transsexual who has been rejected by the army on two occasions because he does not have a penis.

The man, who has only been named as Aitor G R, was born female but underwent a mastectomy and hormone treatment several years ago in the first step of "gender reassignment". He is on a waiting list for an operation to reshape his genitals into a penis.

Although the Spanish army recruits women, Aitor G R is recognised as a man legally and was declared medically unfit by army recruiters because of his lack of male genitalia.

He was first turned away in Feb 2007 but reapplied earlier this month only to be refused again. He said it had always been his dream to join the army since playing with toy soldiers as a child.

"I want to be a soldier, not a porn star," the transsexual from Jaen told Spanish media, stating that he would appeal the decision.

Carme Chacón, Spain's minister of defence, has promised to revise legislation concerning medical reasons for exclusion from the armed forces.

A ministry spokesman said on Thursday that under the new guidelines the lack of a penis would no longer be sufficient reason for excluding a male army candidate.

[από την Telegraph]

...the passion of lovers

Χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορτάζουν!
Και η δική μου συνεισφορά στη μέρα:

Bauhaus - The Passion of Lovers

From: grishny

Λονδίνο: Διαδήλωση κατά των πολιτικών του Βατικανού.

Διαβάζω εδώ για διαδήλωση που είναι προγραμματισμένη να γίνει σήμερα στο Λονδίνο κατά των πολιτικών του Βατικανού εναντίον των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων, λεσβιών, αμφί, τρανς, των δικαιωμάτων των γυναικών και γενικότερα κατά των παρεμβάσεών του σε θέματα εξωεκκλησιαστικά.

Η διαδήλωση αυτή ξεκινά στις 2.00μ.μ. με σημείο συνάντησης το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και θα καταλήξει στην Ιταλική Πρεσβεία στην Grosvenor Square. Αποτελεί διαδήλωση στήριξης σε αντίστοιχη που θα γίνει την ίδια περίπου ώρα στη Ρώμη, όπου η ιταλική λοαδ κοινότητα απαιτεί από το Βατικανό να σταματήσει την ανάμιξή του στην πολιτική της χώρας.

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2009

...for the carnival is over...

Γύρω μου μια ατμόσφαιρα καθόλου ευχάριστη.
Κατήφια και γενική δυσθυμία.
Κατεβασμένα κεφάλια.
Ίσως να το βλέπω εγώ έτσι και να μην είναι η πραγματική εικόνα.
Ένα όμορφο τραγούδι από τον Nick Cave για ν' αλάξει η διάθεση:

Nick Cave - The Carnival is Over

HighPisi

Say goodbye, my one true lover
And we'll steal a lover's song
How it breaks my heart to leave you
Now the carnival has gone
Oh my love, the dawn is breaking
And my tears are falling rain
For the carnival is over
We may never meet again
Like a drum my heart was beating
And your kiss was sweet as wine
But the joys of love are fleeting
For Pierrot and Columbine
Now the cloak of night is falling
This will be our last goodbye
Though the carnival is over
I will love you till I die

Ένας ποιητής και ένας ζωγράφος

[Javier Beltrán and Robert Pattinson in Little Ashes (left); Federico García Lorca and Salvador Dalí on the beach in Spain in the 1920s. (From left: Regent Releasing; EFF/Corbis)]

The Poet and the Painter
By David Francis
From The Advocate March 2009

Author David Francis finds surprising familiarity in the relationship between painter Salvador Dalí and poet Federico García Lorca, brought to life in the new film Little Ashes.

A couple of years ago I was in Paris on a writing fellowship. I was searching for inspiration when I discovered a poem by the celebrated and gay Spanish poet Federico García Lorca. It was his “Ode to Salvador Dalí”:  Art is not the light that blinds our eyes -- it’s love…painted like a game of snakes and ladders. After reading the piece, I stared out from my studio window to the Centre de Danse across the street, where a young dancer suspended French ballerinas -- one and then another. He stared back.

When we met in the street later that afternoon, he told me his name was Olivier, that he’d been a young music star in Cameroon, and that he’d been forced to flee the country (or face five years in prison) after he came out of the closet to his audience one night.

In 1920s Spain, when Lorca was a student in Madrid, the penalty for sodomy was 15 years in custody, and still he published his erotic love poems to the eccentric young painter and fellow student Salvador Dalí. Their affair became legendary, inspiring the new film Little Ashes, flush with dreamy scenes of Lorca (portrayed by the Spanish actor Javier Beltrán) and Dali (played by Robert Pattinson of Twilight fame). In one scene their young bodies swirl together under moonlit water as they share their angelic first kiss. In another, in the midst of an attempt at lovemaking, Dali, on the verge of being penetrated, panics. He abruptly departs for Paris, leaving the devastated Lorca behind: And yet I suffered for you. I gashed -- my veins -- white lilies dueling jaws about your waist.

Διαβάστε όλο το άρθρο πιέζοντας εδώ.

Το τρέιλερ της ταινίας:

From: TwilightFever.

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2009

Ουγγαρία: η κυβέρνηση προτείνει νόμο για την καταχωρισμένη συμβίωση ομοφύλων.

The Hungarian Government has approved a new bill on registered partnerships.

It replaces a previous law on registered partnership that was struck down by the Constitutional Court in December, just weeks before its was due to come into force.

The new bill introduces the institution of registered partnership only for same sex couples and a scheme of domestic partnership registration for both same sex and different sex couples. Support for the bill in the Parliament is still an open question.

In December the Hungarian Constitutional Court ruled that the law on registered partnership adopted by the Hungarian Parliament a year earlier was unconstitutional.

The Constitutional Court is responsible for protecting the Constitution, reviewing the constitutionality of legislation and protecting fundamental constitutional rights.

The Registered Partnership Act gave both gay and straight couples the right to register their partnership and protections regarding next of kin status, taxation, health care, inheritance, social security, pensions and shared possession of a home.

The Court found that creating an institution similar to marriage for both same sex and different sex couples duplicates the institution of marriage for different sex couples, and thus contradicts the special protection of marriage enshrined in the Constitution.

The Court also ruled that same-sex couples have the right to an institution similar to marriage.

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2009

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2009

Κώστας Ταχτσής, 2 / Τί θα έλεγα στον θάνατο αν αποφάσιζα ν’ αυτοκτονήσω απόψε.

Το παρακάτω απόσπασμα, είναι μέρος ποιήματος του Κώστα Ταχτσή, που ο συγγραφέας δεν το επέλεξε στις αναδημοσιεύσεις των νεανικών του ποιημάτων. Περιέχεται στο λογοτεχνικό χρονικό του Τάκη Σπετσιώτη, "Ταχτσής - Δεν Ντρέπομαι" (εκδ. Πολύχρωμος Πλανήτης, 2005).
---------------------------------------------------
Τί θα έλεγα στον θάνατο αν αποφάσιζα ν’ αυτοκτονήσω απόψε

...θα βγω και πάλι έξω στους δρόμους όπως άλλοτε
σφυρίζοντας
η ευδιαθεσία μου αυτή θα σκανδαλίσει τους διαβάτες
μ’ αποτροπιασμό θα δουν την παπαρούνα που θα φορώ στο
πέτο μου
την παπαρούνα σου
πόσο περίεργοι είναι φίλε μου οι άνθρωποι
σκέψου πως σε φαντάζονται άσχημο και χλωμό
ας τους να λένε – πού σε είδαν;
όμως εγώ σε ξέρω – σ’ είδα συχνά λίγο προτού να κοιμηθώ
κι ήσουν ωραίος σαν έφηβος
φίλε μου
απόψε να με περιμένεις.
Θα προσπαθήσω να ’μαι εκεί στην ώρα μου
σε λίγο...
τώρα πρέπει να ντυθώ
αδερφή
πάρε από δω τα μαύρα
φέρε μου αν θες απ’ την ντουλάπα μου την πράσινή μου φορεσιά
δόσε μου και τη χτένα μου
να πάρει η ευχή – είχα πάντα ατίθασα μαλλιά!

---------------------------------------------------
Ακολουθεί βίντεο από την εκπομπή "Η μηχανή του χρόνου", με θέμα "Υπόθεση Ταχτσή".


[παραθέτω αυτό το βίντεο, όχι τόσο γι' αυτά που λένε οι άλλοι γι' αυτόν, ούτε για το ρεπορτάζ της εκπομπής που λίγο-πολύ αυτά έχουν ξαναειπωθεί και δεν μπορούμε να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν είναι αληθή και ούτε σε κάποια σημεία συμφωνώ με τη γλώσσα που χρησιμοποιείται, αλλά πιο πολύ για τα - λίγα ομολογουμένως σημεία -, που μιλά ο ίδιος.]
---------------------------------------------------
* Επίσης: Κώστας Ταχτσής, 1 / Δέν Ντρέπομαι.

Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2009

Αζερμπαϊτζάν: on-line ο πρώτος λοαδ ιστότοπος

Όπως βλέπω εδώ, βρίσκεται on-line ο πρώτος λοαδ ιστότοπος που σκοπό έχει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της λοαδ κοινότητας του Αζερμπαϊτζάν.

Ο ιστότοπος θα παρέχει λοαδ ενημέρωση, εκπαιδευτικά θέματα και κυρίως σκοπός του είναι να προσφέρει στην αντιμετώπιση της ομοφυλοφοβίας στην Αζέρικη κοινωνία και να εξυπηρετήσει έναν τόπο ανοικτής συζήτησης για τα λοαδ θέματα στη χώρα.

Η ενημέρωση θα παρέχεται σε τρεις γλώσσες, Αζέρικα, Ρώσικα και Αγγλικά. Μπορείτε να τον δείτε πιέζοντας εδώ.

In Memoriam / Lux Interior

Αφιερωμένο στον Lux Interior που πέθανε πρόσφατα - 4 Φεβρουαρίου 2009.

"Την επόμενη κρίση πανικού την έπαθα όταν στη σκηνή ανέβηκαν οι CRAMPS και αυτό επειδή εκείνη τη στιγμή προσπαθούσα να μπω στη θέση των διοργανωτών της συναυλίας, των ανθρώπων δηλαδή που θα έπρεπε αφού σβήσουν τα φώτα να πάρουν τεφτέρι και να καταγράψουν τις ζημιές. Γιατί αυτός ο αφιλότιμος LUX INTERIOR, το παλικάρι με τις γόβες είχε κατεβάσει το μισό ΡΟΔΟΝ. Πώς έκανε ο Ταρζάν στη ζούγκλα; Το ίδιο ο Lux μέσα στο κλαμπ. Ηχεία, ενισχυτές, μικρόφωνα, μια καρέκλα που δεν ξέρω από πού την είχε βρει, τις κουρτίνες που χρησιμοποιούσε για να σκαρφαλώσει - και όλα αυτά με τις γόβες. Ασυζητητί μια από τις καλύτερες συναυλίες μου. Είμαι του μπουρλέσκ θα πείτε. Ναι, but it' s only rock 'n' roll (this too)."
Μαρία Μαρκουλη, από το λεύκωμα του ΡΟΔΟΝ:LIVE

The Cramps - Goo Goo Muck (Live 1981)

From: cherryredgroup

The CRAMPS Live @ Napa State Mental Hospital
[Mystery Plane / The Way i Walk / What's Behind The Mask? /Human Fly (june 13th 1978)]

From: yopdiesel2

* Διαβάζοντας εκ των υστέρων κάποια αφιερώματα για τον Lux Interior, κατά κόσμον Erick Lee Purkhiser, βλέπω οι επιρροές του ήταν από τον Screamin' Jay Hawkins. Ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί ποτέ. Κι όμως, ναί...

Screamin' Jay Hawkins and Gainsbourg - Constipation blues

From: ACDCs

Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2009

Τουρκία: μια σκληρή χρονιά για τους λοαδ.

[photo: από το Pride 2008 της Istanbul,
BULENT KILIC/AFP/Getty Images]

H Platform of LGBTT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transvestites and Transsexuals) Rights of Turkey, είναι δευτεροβάθμιο όργανο, που λειτουργεί συντονίζοντας την δράση σε λοαδ θέματα. Στους κόλπους της βρίσκονται οι λοαδ οργανώσεις:

- Izmir Transvestite and Transsexual Initiative, Izmir, Turkey
- Kaos GL Association, Ankara, Turkey
- Kaos GL Izmir Formation, Izmir, Turkey
- Lambda Istanbul LGBT Solidarity Association, Istanbul, Turkey
- Mor EL Eskisehir LGBT Formation, Eskisehir, Turkey
- Pembe Hayat LGBT Solidarity Association, Ankara, Turkey
- Piramid LGBT Diyarbakir Formation, Diyarbakir, Turkey

Κάνοντας λοιπόν τον απολογισμό της για το έτος 2008, έδωσε στη δημοσιότητα δελτίο τύπου, στο οποίο εν περιλήψει λέει για τα λοαδ δικαιώματα στη γειτονική μας χώρα:

Ο χρόνος που διανύσαμε, ήταν αρκετά σκληρός μα και θλιβερός για την LGBTT κοινότητα. Ο χρόνος που μας προσπέρασε, έχει να αριθμήσει πλήθος εγκλημάτων μίσους, βασανισμούς, αυτοκτονίες, δικαστικές διαμάχες, περιστατικά κλοπών, ομοφυλοφοβικά περιστατικά κατά τη διάρκεια δικών, πολλή βία, αλλά και επιθέσεις κατά γραφείων οργανώσεών μας.

Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει μία εντελώς διαφορετική πραγματικότητα για τους λοαδ Τούρκους, απ’ ότι για όλους τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας μας. Προβλήματα αντιμετωπίζουμε με τις οικογένειές μας, με το κράτος, ακόμη και όταν θέλουμε να οργανωθούμε σε ομάδες. Μέσα στο έτος που μας πέρασε θελήσαμε να διατυπώσουμε την δική μας θέση για μια διαφορετική Τουρκία για τους λοαδ. Έτσι κάναμε πράξη σχέδιά μας για διαμαρτυρίες, events και πολλά ακόμη.


Όπως διαβάζω, τα περισσότερα περιστατικά αφορούν διαφυλικά άτομα, τρανς γυναίκες. Αντιγράφω, τις επικεφαλίδες:

- The price you have to pay when you are a trans is 125 TL (80 US Dollars), as well in 2008.
- In Istanbul police stamped houses and trans people were forced to live at streets.
- LGBTT refugees are located in the cities where Turkish LGBTT people do not live, and thus, cannot reach the former.
- In 2008, we face the cold face of death over again and again…


Καταλήγει με την ελπίδα για το μέλλον να μην ξαναχρειαστεί να γραφτεί κάποια ανάλογη αναφορά...

Μπορείτε να την διαβάσετε όλη πιέζοντας εδώ.

ΗΠΑ: Courage Campaign - Don't Divorve Us!


[από το μπλογκ του Luc]

Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2009

Η Αλ Κάιντα, οι τρομολάγνοι και η στάση των ομοφυλόφιλων.

Διαβάζω στις ειδήσεις του Pink News, εδώ, ότι "οι ισλαμιστές τρομοκράτες της Αλ Κάιντα, βιάζουν νεαρούς άντρες με σκοπό να τους εξωθήσουν σε επιθέσεις αυτοκτονίας".

Αυτά τα λέει ο Abu Baçir El Assimi στην εφημερίδα, The Sun, όπου συμπληρώνει: "βιάζουν νεοσύλλεκτους ηλικίας 16 έως 19 και τους προτρέπουν να κάνουν επιθέσεις αυτοκτονίας", ενώ στην εφημερίδα ο αρθρογράφος σημειώνει (κατά τη γνώμη του) ότι "το έντονο κοινωνικό στίγμα και ο φόβος ότι ίσως η σεξουαλική επίθεση επαναληφθεί, εξωθεί και προετοιμάζει τους νεαρούς για την αυτοκτονία".

Δεν μπορεί κανείς παρά να είναι κατά εναντίον οποιασδήποτε τρομοκρατικής πράξης, και τις πρακτικές των τρομοκρατών. Ειδικά όταν μιλάμε για μία τρομοκρατική οργάνωση όπως η Αλ Κάιντα που φέρεται να έχει κάνει όλα αυτά τα εγκλήματα. Επίσης είναι γνωστά τα δεινά και οι προκαταλείψεις που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι στις χώρες του μουσουλμανικού κόσμου, δεν υπάρχει αμφιβολία γι' αυτό. Μέχρι εκεί εντάξει.

Από κεί και πέρα όμως, έχω την αίσθηση ότι τα δυτικά μέσα ενημέρωσης επιχειρούν με οποιονδήποτε τρόπο, όχι πάντα καθαρό, την δαιμονοποίηση και την δημιουργία φοβιών στον αντίποδα της φοβίας που προκαλείται από την τρομοκρατία. Προσωπικά είμαι πολύ επιφυλακτικός απέναντι σε τέτοιου τύπου ειδήσεις και πιστεύω ότι θα πρέπει γενικά τα λοαδ μμε να είναι επιφυλακτικά όταν κάτι εξυπηρετεί τόσο μεγάλες πολιτικές σκοπιμότητες.

Μία χορωδία που κάνει την διαφορά / Χορωδία Διαφυλικών του Νεπάλ.

Μία συναυλία διαφορετική, όχι μόνο για τα ασιατικά δεδομένα, μα γενικότερα θα έλεγα. Μιλάμε για την Χορωδία Διαφυλικών του Νεπάλ.

Η Χορωδιακή αυτή ομάδα ονομάζεται "Poesie and the Fags", η οποία ιδρύθηκε από δύο Ολλανδούς και έχει μέλη διαφυλικές γυναίκες από το Νεπάλ.

Λίγους μήνες λοιπόν μετά την ίδρυσή της, και μετά από αρκετούς μήνες πρόβες έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο Κατμαντού.

Στη χορωδία συμμετέχουν εκτός από διαφυλικές γυναίκες και ένας μικρός αριθμός λεσβιών.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στα νέα του BBC, πιέζοντας εδώ.

[δυστυχώς η αναζήτηση στο youtube δεν βγάζει ακόμη κάποια καταχώρηση για αυτή την χορωδία].

...in a manner of speaking

Tuxedomoon - In A Manner Of Speaking

From: RIFIRIFONTIEV

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2009

Η δύναμη των ορισμών / Meryn Cadell

"Είναι μερικές φορές που το -νόμιμο- όνομά μου μοιάζει σαν όπλο στο στόμα άλλων ανθρώπων. Αν ξέρεις αυτό το όνομα, έχεις εξουσία επάνω μου: την δύναμη να με κάνεις να νοιώσω πολύ άσχημα, να νοιώσω άβολα. Το θέμα με αυτό το όπλο, και αυτό είναι που το κάνει διαφορετικό από ένα μπαστούνι ή μια πέτρα, είναι ότι μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος και αθέλητα ή από άγνοια, αν δεν ξέρει πώς εγώ αισθάνομαι.

Η Ελέανορ Ρούσβελτ, έλεγε ότι "κανείς δεν μπορεί να σε κάνει να νοιώσεις υποδεέστερο χωρίς τη συναίνεσή σου". Λοιπόν: κανείς δεν μπορεί να με κάνει να νοιώσω γυναίκα, χωρίς τη συναίνεσή μου. Αν με πεις χχχ, μπορεί να νοιώσω άσχημα, ή μπορεί να πιστέψω ότι είσαι ανόητος για να κάνεις ένα τόσο ηλίθιο λάθος. Μάλλον θα προτιμήσω το τελευταίο(...)"


[από το μπλογκ Gender Kid, ενός τρανς αγοριού από την αργεντινή].

-------------------------------------------------------
O Meryn Cadell, είναι Καναδός συγγραφέας και περφόρμερ. Εργάζεται ως δάσκαλος στιχουργικής και λιμπρέτο στο τμήμα δημιουργικής γραφής του Πανεπιστιμίου της British Columbia.

Ο Cadell, είναι διαφυλικός άντρας, που αναδείχθηκε αρχικά στη μουσική σκηνή ως γυναίκα. Τα πρώτα του βήματα έκανε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Ontario College of Art and Design, το 1988 με την κυκλοφορία της ανεξάρτητης μουσικής παραγωγής Mare-In Ka-Dell. Στη συνέχεια έκανε την εμφάνισή του στη μουσική σκηνή του Toronto και του Ontario. Ακολούθησαν τα άλμπουμς Angel Food for Thought (1991), Barbie" (1992), Bombazine (1993), 6 Blocks (1997), Angel Food for Thought [bonus tracks] (2007). Από το δεύτερο άλμπουμ ξεχώρισε το "The Sweater", το οποίο έφτασε στο Top 40 των Καναδικών τσαρτς το 1992. Μπορείτε να το ακούσετε.

Meryn Cadell - The Sweater

BongoBeatRecords

Το ενδιαφέρον του για τα κοινά τον έσπρωξε να εργαστεί στην οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων PEN Canada. Εκείνη την περίοδο έκανε και σενάρια για ανεξάρτητες παραγωγές, χωρίς όμως να γυριστεί τελικά ταινία.

Αποκάλυψε δημόσια ότι είναι διαφυλικό άτομο στην εκπομπή του Bill Richardson στο CBC Radio One στις 2 Οκτωβρίου του 2004, παρ' ότι τα οικεία του άτομα το γνώριζαν αρκετά νωρίτερα.

- Το προσωπικό του μπλογκ το βρίσκετε εδώ.
- Η προσωπική του ιστοσελίδα, εδώ.

Τέλος, επιλέγω το παρακάτω κομμάτι:

Meryn Cadell - Inventory

From: timreade

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

Οι ομοφυλόφιλοι στην Αρμενία.

[photo: Queer Yerevan]

Η ομοφυλοφιλία είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζεται στα Αρμενικά μέσα ενημέρωσης αλλά και σε ένα μέρος της βιβλιογραφίας ως μία απειλή της δημόσιας ασφάλειας ή ως μια 'διαταραγμένη ταυτότητα'.

Η εικόνα που δίνεται είναι ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι άνθρωποι 'άρρωστοι' και 'επικίνδυνοι', ενώ καλλιεργείται κλίμα φοβίας και υφέρπουσας βίας κατά των ομοφυλόφιλων.

Οι γυναίκες ομοφυλόφιλες είναι ανύπαρκετες, αόρατες ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που κάτι αποκαλυφθεί, θεωρούνται μιάσματα, καθώς δεν ταιριάζουν στην 'πρέπουσα' εικόνα της γυναίκας που υπάρχει στα αρμενικά στερεότυπα.

Ωστόσο, η Αρμενία είναι μία από τις χώρες που υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2008 την Παγκόσμια Διακύρηξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΗΕ, που προτρέπει στην αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας και την κατάργηση των διακρίσεων κατά των λοαδ, ενώ η ομοφυλοφιλία έχει αποποινικοποιηθεί από το 2003 (μέχρι τότε τιμωρούνταν με μέχρι πέντε χρόνια φυλάκιση).

Η λοαδ κοινότητα λοιπόν της Αρμενίας, ζητά την διεθνή υποστήριξη μας με την υπογραφή επιστολής προς την κυβέρνηση της χώρας τους, την οποία μπορείτε να βρείτε στο αρμένικο μπλογκ http://queeringyerevan.blogspot.com/, πιέζοντας εδώ.

Dead Can Dance - Frontier

From: echinopsys

Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2009

Η ομο-ερωτική τέχνη των Ετρούσκων

[4ος αίώνας πΧ, Ρώμη - Ηρακλής]

Οι Ετρούσκοι ή Τυρρηνοί ήταν αρχαίος λαός που κατοικούσε στην Ετρουσκία (κατά τη ρωμαϊκή ονομασία) ή Τηρρηνία (ελληνική ονομασία), στην κεντρική (κυρίως) Ιταλία. Ανέπτυξαν έναν πολιτισμό και τέχνη που απασχολεί ακόμη τους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς τέχνης. Οι επικρατούσα άποψη είναι ότι οι καταβολές τους είναι από την αρχαία Λυδία, στην Μικρά Ασία.

Η θρησκεία τους, έχει επίκεντρο του θεούς της μοίρας - ο άνθρωπος έπρεπε να νοιώθει ασήμαντος και μικρός μπροστά τους. Ιδιαίτερη σημασία έδιναν στην μαντεία ή οιωνοσκοπία με ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο τελετουργικό, το οποίο από τους ρωμαίους είναι γνωστό ως etrusca disciplina.

Αντίθετα από τα Λατινικά και τα Ελληνικά, η Ετρουσκική γλώσσα, η τρίτη μεγάλη γλώσσα της ρωμαϊκής επικράτειας στην ιταλική χερσόνησο δεν επιβιώνει σε μεγάλα λογοτεχνικά έργα. Είμαστε σίγουροι, βέβαια, ότι υπήρχε ένα corpus θρησκευτικής λογοτεχνίας όπως επίσης και ένα corpus ιστορικών και δραματικών κειμένων. Για παράδειγμα είναι γνωστό το όνομα του δραματογράφου Βόλνιου, άγνωστης ημερομηνίας, που έγραψε έναν αριθμό τραγωδιών.

Η κληρονομιά στην τέχνη, που έχουν αφήσει μεγάλη. Μπορούμε να την χωρίσουμε σε τρεις κυρίως κατηγορίες: επικήδεια, αστική και ιερή. Ξεχωριστή θέση όμως έχει και η ομο-ερωτική τέχνη επίσης πλούσια.

Δείγματα ομο-ερωτικής τέχνης, έχουν βρεθεί από την αρχαιολογική σκαπάνη στην Addaura της Σικελίας που χρονολογούνται στην Μεσολιθική εποχή, αλλά και αργότερα στην Ρώμη, το Παλέρμο και άλλες τοποθεσίες με πολλές επιρροές θεματολογικά, όπως θα διαπιστώσετε από την ελληνική τέχνη.

Μπορείτε να δείτε κάποια παρακάτω:



[550πΧ, Tarquinia - Tomb of the Bulls]

[480πΧ, Tarquinia - Ζέφυρος και Ιάκυνθος]


[474πΧ, Paestum, Poseidonia]

[400-350πΧ, Μουσείο Λονδίνου, απεικονίζονται ο Ηρακλής και ο Ιόλαος]

[4ος αιώνας πΧ, Praeneste - Museo Nazionale di Villa Giulia, σκηνές από το ταξίδι της Αργούς]

[4ος αιώνας πΧ, Praeneste - Museo Nazionale di Villa Giulia, από τους τρεις ξεχωρίζει ο Ηρακλής με τον εραστή του Ύλα]


(πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό από http://www.homoerotimuseum.net/, http://www.aaronsgayinfo.com/ και την wikipedia).