Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ.

Άλλη μία ιστορία που έρχεται να αποδείξει σε ποιές συνθήκες γίνεται η αιμοδοσία στην Ελλάδα, σε όλα τα επίπεδα. Αντιγράφω από το μπλογκ του φίλου bearhiv, μέρος από το σχετικό ποστ.
Είμαι 30 χρονών και στις πρώτες μέρες τις εγκυμοσύνης μου. Την Παρασκευή έπρεπε να κάνω κάποιες αναγκαίες εξετάσεις που κάνουν σε αυτές τις περιπτώσεις και μέσα σε αυτές περιλαμβάνεται και η εξέταση για το HIV.
Επείδη το να κάνουμε παιδί το είχαμε εδώ και πολύ καιρό συζητήσει με τον άντρα μου είχα ήδη κάνει προγεννητικό έλεγχο και πάλι εξέταση για AIDS. Τότε την είχα κάνει σε ένα φίλο μικροβιολόγο ιδιώτη και όλα ήταν καλά. Τώρα πήγα μέσω ΙΚΑ και αφού μου τις ξαναέγραψαν τις εξετάσεις, ενώ δεν ήταν αναγκαίο, δεν έχανα και τίποτα όποτε είπα να τις ξανακάνω.
Τις έκανα σε μεγάλη κλινική της πόλης μου (μένω στην περιφέρεια) αφού αυτή ήταν συμβεβλημένη στο ΙΚΑ. Και τώρα το ζουμί της υπόθεσης. Η νοσοκόμα δεν παρατηρεί το χαρτί του ΙΚΑ ότι πρόκειται για έλεγχο εγκυμοσύνης, το πρώτο χαρτί που διαβάζει είναι αυτό της εξέτασης για aids και ακολουθούν τα παρακάτω:
Η νοσοκόμα με κοιτάει περιφρονητικά και λέει
''Ε βέβαια όταν δεν προσέχουμε αυτά παθαίνουμε''.
Θεωρώντας ότι κάνει πλακίτσα για την εγκυμοσύνη μου της χαμογελάω κρατημένα. Κατάλαβα αμέσως μετά όμως. Επιδεικτικά πετάει τα γάντια που φορούσε για να μου πάρει αίμα και φωνάζει σε μία συνάδελφό της στην άλλη άκρη της αίθουσας (στην οποία υπήρχε και άλλος κόσμος)και δείχνοντας προς το μέρος μου
''Αν θες έλά να της πάρεις εσύ αίμα, εγώ δε ρισκάρω τη ζωή μου για τις δικές τις απροσεξίες''.
Εγώ να μην έχω πάρει γραμμή τι εννοεί και να την κοιτάω σα χάνος. Ο γλυκός μου ο αντρούλης καταλαβαίνει γιατί βλέπει πια εξέταση κρατάει αυτή στα χέρια της, και μπαίνει στο νόημα. Παρακάτω δε γράφω γιατί ακολουθούν σκηνές απείρου κάλους με τον αντρουλη μου, που μόνο την κλινική δε γκρέμισε..... αλλά τους άξιζε.
Καταλήγω λέγοντας τα εξής:
Συγνώμη.... Συγνώμη εκ μέρους όλων των ηλίθιων, ανάγωγων και αμόρφωτων συνανθρώπων μου, που μπορεί κάποια στιγμή να σας έφεραν σε δύσκολή θέση.
Συγνώμη για όλα τα κακά σχόλια που μπορεί να έχετε ακούσει λόγω των σεξουαλικών σας προτιμήσεων. Δε ξέρω πως θα αντιδρούσα εγώ αν πραγματικά αυτή η εξέταση αφορούσε την υγεία μου και έπεφτα στην παραπάνω αντιμετώπιση.

Ελπίζω αυτή η γυναίκα (νοσοκόμα) να είναι η μειοψηφία. Ελπίζω να μη σας κούρασα με το τεράστιο post και να μη σας έριξα τη διάθεση. Σας φιλώ Τόνια.
Και συμφωνώ με τον φίλο xomeriti, στο σχετικό ποστ του. Θα πρέπει επιτέλους κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί να πληρώσουν για τις άθλιες συνθήκες που γίνεται η αιμοδοσία, για τον μή επαρκή μοριακό έλεγχο του αίματος, καθώς και για συμπεριφορές όπως οι παραπάνω.

1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Αστα να πάνε φίλε!