.
Πάγιο αίτημα όλων των ελληνικών λοαδ οργανώσεων ήταν και είναι ένας αναθεωρημένος αντιρατσιστικός νόμος που θα καλύπτει τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα κοινωνικού φύλου. Ένας νόμος που θα απαγορεύει και θα τιμωρεί την ρατσιστική ρητορική μίσους και για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου.
Θυμόμαστε, ελάχιστους μήνες πριν, τον Πρωθυπουργό, σε σχετική ερώτηση που του είχε τεθεί να απαντά ότι το θέμα αυτό είναι αμφιλεγόμενο και ότι δεν πρέπει να περιορίζεται η "ελευθερία της έκφρασης". Τί συμβαίνει άραγε τώρα; Ξαφνικά άλλαξε άποψη και συμπεριλαμβάνει και τον σεξουαλικό προσανατολισμό;
Η αλήθεια είναι ότι ο Παπανδρέου άλλαξε τόσο άποψη, όσο το γαλακτομπούρεκο άρχισε να μυρίζει ψάρι. Και η αλήθεια είναι, όσο κι αν ακούγεται ενθαρρυντικό το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνεται ο σεξουαλικός προσανατολισμός στον νέο αντιρατσιστικό νόμο, στην πραγματικότητα πρόκειται για στάχτη στα μάτια, αφού ο νέος αντιρατσιστικός νόμος που έχει μπει σε διαβούλευση εν τοις πράγμασι αυτοκαταργεί τον εαυτό του.
Μέσα από αοριστολογίες του στυλ "εχθροπάθεια" (που αν μια υπόθεση φτάσει στην έδρα στην βιλαρίμπα ακόμη θα τρίβουν, και οι δικαστές ακόμη θα γελάνε - στα δικαστήρια δεν τιμωρούνται τα "αισθήματα", αλλά οι πράξεις, οι συμπεριφορές, ο προσβλητικός λόγος) και μέσα από ακύρωση της στόχευσης του ιδίου του νόμου (τιμωρείται μόνο η πρόκληση ή διέγερση σε βιαιοπραγίες - πουθενά δεν φαίνεται ή προκύπτει ή αναγράφεται ότι θα τιμωρείται η διάδοση ρητορικής που προσβάλλει κοινωνικές ομάδες), ο μισαλλόδοξος λόγος και η ρητορική μίσους όχι μόνο δεν θα τιμωρείται, αλλά στην ουσία θα επιβραβεύεται ως "ελευθερία του λόγου".
Όταν αποκλείονται οι ΜΚΟ να έχουν την δυνατότητα παράστασης πολιτικής αγωγής σε αντίστοιχες υποθέσεις (παρά μόνον όταν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο συμβουλευτικού καθεστώτος του ΟΗΕ), όταν δεν περιλαμβάνονται ούτε καν όλες οι κατηγορίες του άρθρου 14 της ΕΣΔΑ, όταν, όταν όταν.... (και βέβαια, για άλλη μια φορά αγνοούνται τα τρανς ατόμα, αφού δεν συμπεριλαμβάνεται η ταυτότητα κοινωνικού φύλου).
Με λίγα λόγια, όχι, ο Παπανδρέου δεν άλλαξε καμμία γνώμη, είναι σταθερός στις απόψεις του - με έντεχνο τρόπο, στην πραγματικότητα καταργείται η ουσία του αντιρατσιστικού νόμου, ε, και για να μην έχουμε αυτούς τους γκέι ρε παιδί μου να γκρινιάζουν, βάλτους μέσα... ούτως ή άλλως άχρηστος είναι ο νόμος....
Αυτή είναι η πραγματικότητα φίλες και φίλοι και αμφιβάλλω αν αυτό το σχέδιο νόμου πέρασε ακόμη κάποια νομοπαρασκευαστική επιτροπή, γιατί πάσχει από τα πάντα: πάσχει από ορισμούς, έχει πρόβλημα στόχευσης. Είναι ένας νόμος που αμφιβάλλω αν παίρνει διορθώσεις, θέλει γράψιμο απ' την αρχή, αυτή τη φορά βέβαια από μία σοβαρή επιστημονική επιτροπή...
.
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ Ή ΑΛΛΟΙΩΣ, ΣΤΡΙΒΕΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΑΒΩΝΟΣ: ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ.
Αναρτήθηκε από
Tales from the other side of town
στις
7:50 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
11 σχόλια:
Ιδιώτες θα μπορούν όμως να προσφύγουν με βάση το νόμο στη δικαιοσύνη, απ' ότι κατάλαβα.
Το ζήτημα, κυρίως, είναι αν ο/η οποιοσδήποτε προσφύγει θα έχει πιθανότητες επιτυχούς έκβασης, έτσι όπως είναι στραβά διατυπωμένος.
Κι εγώ της ίδιας γνώμης είμαι. Μου φάνηκαν ασαφή αυτά που διάβασα. Και δεδομένων - κακά τα ψέματα – διαφόρων κακοσχεδιασμένων αντιδράσεων που θα υπάρξουν από την πλευρά μας, έστω και μέσω προσφυγών ιδιωτών, δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Είναι πολύ προβληματικό το σχέδιο νόμου, δυστυχώς. Παραπάνω από τα μισά άρθρα έχουν πρόβλημα...
Το πιο σαφές το άρθρο 4 με την άρνηση των εγκλημάτων γενοκτονίας, αλλά και αυτό προβληματικό μου φαίνεται, χωρίς να ξέρω όμως τι υπάρχει σχετικά σε αντίστοιχους νόμους άλλων χωρών.
Αμ κι αυτό είναι προβληματικό γιατί λέει: "να προκαλέσει ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθροπάθεια κατά μιας τέτοιας ομάδας ή μέλους της".
Εκτός της ασαφούς εχθροπάθειας, έχει πρόβλημα γιατί δεν ποινικοποιεί με σαφή τρόπο την διάδοση του λόγου μίσους, παρά μόνο "την πρόκληση ή διέγερση σε βιαιοπραγία".
Δηλαδή μόνο τις ακραίες συμπεριφορές, όχι τον μισαλλόδοξο λόγο...
Απ' όπου και να το πιάσεις το ν/σ είναι προβληματικό. Για μένα είναι σαφές ότι στην ουσία θέτουν προς ψήφιση αντιρατσιστικό νόμο, για να τον καταργήσουν στην ουσία...
@ tales
Tο νομοσχέδιο στο άρθρο 3 αναφέρει "όποιος από πρόθεση...προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθροπάθεια κατά ομάδας ή προσώπου με βάση τη φυλή κτλ....κατά τρόπο που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη τιμωρείται...κτλ"
Πιο πάνω στο άρθρο 2 ορίζει "ο όρος εχθροπάθεια θα πρέπει να νοηθεί ως αναφερόμενος τόσο στην καλλιέργεια όσο και στην εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους και αντιπαλότητας". Ο όρος -όπως τουλάχιστον χρησιμοποιείται και ορίζεται από τους ίδιους τους συντάκτες- δεν αναφέρεται σε κάποιο συναίσθημα αλλά στην "καλλιέργεια και την εξωτερίκευση" που είναι πράξεις και όχι συναισθήματα.
Από τα παραπάνω δεν συνάγω ότι το νομοσχέδιο ποινικοποιεί μόνο τη διέγερση σε βιαιοπραγίες. Βεβαίως και εγώ θα προτιμούσα στο άρθρο 3 μια πολύ σαφέστερη περιγραφή της αξιόποινης πράξης, ώστε να μη χρειάζεται κάποιος να καταφύγει στο άρθρο 2 για να βρει τον ορισμό του τι ακριβώς απαγορεύεται. Από την άλλη, το "κατά τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη" αφήνει όντως τεράστια περιθώρια ερμηνείας και παρερμηνείας.
Σχετικά με αυτό που ρώτησε ο Thomas, σε 9 ευρωπαϊκές χώρες η άρνηση οποιασδήποτε ιστορικά αναγνωρισμένης γενοκτονίας είναι παράνομη, ενώ σε άλλες έξι ποινικοποιείται μόνο η άρνηση του Ολοκαυτώματος. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόκειται για έγκλημα που συνέβη σε ευρωπαϊκό έδαφος - και βεβαίως και σε ελληνικά εδάφη.
Και σύμφωνα με το χάρτη που είχες ανεβάσει εδώ
δεκαπέντε χώρες της Ευρώπης ποινικοποιούν τη ρητορική μίσους σε βάρος των ομοφυλόφιλων ή προβλέπουν βαρύτερες ποινές για εγκλήματα με ομοφοβικό κίνητρο (όπως θυμάσαι αυτό ισχύει και στην Ελλάδα -τουλάχιστον στα χαρτιά- από τον Οκτώβριο του 2008) ή και τα δύο.
Tο άρθρο 14 του ΕΣΔΑ δεν καταλαβαίνω γιατί το αναφέρεις, αφού δεν περιλαμβάνει ούτε το σεξουαλικό προσανατολισμό ούτε την ταυτότητα φύλου, ενώ αναφέρεται σε (έμπρακτες) διακρίσεις και όχι στη ρητορική μίσους. Τώρα αν κάποιους τους ενδιαφέρει επειδή περιλαμβάνει κάποιες κατηγορίες διακρίσεων όπως η "γλώσσα" ας πούμε, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Θα έλεγα ότι το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι να το παρουσιάζουμε ως "μπούσουλα" στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Για να συνοψίσω η ρητορική μίσους κατά την άποψή μου περιλαμβάνει τα εξής :
-προτροπή σε βιαιοπραγίες
-διατύπωση απειλών
-εξύβριση
-συστηματική στοχοποίηση μιας ομάδας (προπαγάνδα) με πολιτικά ή θρησκευτικά κίνητρα
-διατύπωση συκοφαντικών ισχυρισμών
-διατύπωση χαρακτηρισμών απαξιωτικών ως προς την ανθρώπινη υπόσταση και αξιοπρέπεια
Και να τελειώσω γράφοντας ότι όπως η ποινικοποίηση της ρητορικής μίσους απαιτεί αγώνα, αντίστοιχα χρειάζεται αγώνας για τη σωστή εφαρμογή της. Χωρίς δικομανικές υπερβολές για να κολάνε κάποιοι ακτιβιστικά ένσημα αλλά και χωρίς θεσμικά περιθώρια για δικαστικές αποφάσεις τύπου Πλεύρη.
Κοίτα, κάποιες έννοιες είναι σχετικά απλές, πχ για την ρητορική μίσους την περιέγραψες σε απλά ελληνικά στο τέλος (δε θέλει κόπο, ούτε τρόπο) - όταν ο νομοθέτης καταφεύγει σε γλωσσοπλαστικά τερτίπια όπου τελικά χρειάζεται να τον ερμηνεύσεις περισσότερο και να το εννοήσεις λιγότερο, κάτι δεν πάει καλά (αυτό θέλει και κόπο και τρόπο).
Η καλλιέργεια και εξωτερίκευση του μίσους γίνεται με συγκεκριμένους τρόπους, όχι ουρανοκατέβατα.
"Χωρίς δικομανικές υπερβολές για να κολάνε κάποιοι ακτιβιστικά ένσημα αλλά και χωρίς θεσμικά περιθώρια για δικαστικές αποφάσεις τύπου Πλεύρη."
Συμφωνούμε απόλυτα.
Εύχομαι καλή συνέχεια.
Νομίζω ότι βλέπω τον κύριο λόγο του προτεινόμενου νομοσχεδίου. Γεωπολιτικός, σε σχέση με τη σύσφιγξη σχέσεων με το Ισραήλ και την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου στην ανατολική Μεσόγειο. Είχα κάποιες σκέψεις στο μυαλό μου, όταν έκανα τη δική μου ανάρτηση και με το σχόλιο μου εδώ. Δείτε και αυτό. Νομίζω, αν ενώσουμε τις κουκίδες, η εικόνα βγαίνει. Βοήθησε και ο gsh με την απάντησή του «…σε 9 ευρωπαϊκές χώρες η άρνηση οποιασδήποτε ιστορικά αναγνωρισμένης γενοκτονίας είναι παράνομη, ενώ σε άλλες έξι ποινικοποιείται μόνο η άρνηση του Ολοκαυτώματος. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόκειται για έγκλημα που συνέβη σε ευρωπαϊκό έδαφος - και βεβαίως και σε ελληνικά εδάφη.». Έπρεπε να γίνει, μια χαρά δεν έχω πρόβλημα, αλλά άλλοι είναι οι λόγοι του νομοσχεδίου, και όχι οι αντιρατσιστικές ευαισθησίες της ελληνικής κυβέρνησης. Όσο για μας, εμείς μπήκαμε στο νομοσχέδιο στο «παρεμπιπτόντως».
@ thomas
Ας ελπίσουμε ότι δεν ισχύει αυτό που γράφει ο Tales, ότι δηλαδή πραγματική πρόθεση του νομοθετη δεν είναι να αποποινικοποιήσει ουσιαστικά τη ρητορική μίσους θέτοντας κριτήρια όπως η "διατάραξη της δημόσιας τάξης".
Και ας ελπίσουμε επίσης ότι κίνητρο δεν είναι οι γεοπολιτικές σχέσεις όπως γράφεις, αλλά ότι το πολιτικό σύστημα αναγνωρίζει πως πρέπει να τεθεί ένα ανάχωμα σε όσα τείνουν να γίνει καθεστώς υπονομεύοντας θανάσιμα το δημόσιο διάλογο (δικαστικό σκεπτικό στην υπόθεση Πλεύρη, ομοφοβικές δηλώσεις στελεχών της ΝΔ και αντίστοιχα δημοσιεύματα του φιλικού τύπου, εμπρηστικές δηλώσεις μητροπολιτών σε βάρος μειονοτήτων, χουλιγκανισμός στο ίντερνετ κτλ.)
Αν κρίνω βέβαια από το πως χειρίζονται το θέμα του χουλιγκανισμού με αφορμή την ηλεκτρονική "δημόσια διαβούλευση" πολύ αμφιβάλλω...
Παιδιά, κι εγώ θέλω να ελπίζω πολλά, και πάντα μέσα στα πολλά που ελπίζω, ελπίζω και να κάνω λάθος - το εύχομαι για την ακρίβεια.
Αυτό που λέει ο αγαπητός μου xomeritis, θα μπορούσε και νά έχει βάση. Όμως το ν/σ είναι εφαρμογή Απόφασης-Πλαίσιο της Ε.Ε., στρεβλά όμως ενσωματωμένο και με περίτεχνες γλωσσοπλασίες. Η Απόφαση-Πλαίσιο μιλά ξεκάθαρα ορίζοντας το πώς εκφράζεται το μίσος: δημόσιες προσβολές, υβρισμοί κ.α. κατά ομάδας ανθρώπων. Αυτά τα "παραλείπει" το ν/σ. Έχουν ενσωματώσει μόνο όσα ήθελαν να ενσωματώσουν, κατά τη βολή τους. Πράγμα όχι σπάνιο φυσικά. Στην Ελλάδα ενσωματώνουμε αποφάσεις, ψηφίσματα και οδηγίες όπως μας κάνει κέφι. Ή και δεν τις ενσωματώνουμε και καθόλου, και η χώρα μας βρίσκεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά (ενώ χρωστά της μιχαλούς) για την μή εφαρμογή τους.
Όσο κι αν το ξύσεις το θέμα παιδιά, βρίσκεις από πίσω ανικανότητα, προχειρότητα, ή και εκ του πονηρού μεθοδεύσεις (κουτοπονηρία για να είμαστε ακριβείς). Δεν ξέρω για πόσο ακόμη θα υπάρχουν κάποιοι που θα τρώνε κουτόχορτο. Νομίζω ότι έχει περάσει πια ο καιρός, θα δούμε...
Δημοσίευση σχολίου