Αντιγράφω από εδώ.
«Αν δεν αντιμετωπίσεις το παρελθόν σου κάποια στιγμή θα βρεθείς αντιμέτωπος με αυτό» σημείωσε η Kimberly Reed μιλώντας για την ταινία της Prodigal Sons, η οποία ξεκίνησε ως η ιστορία του υιοθετημένου αδελφού της αλλά στην πορεία εξελίχθηκε σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας και επαναπροσδιορισμού της ίδιας. «Στον πυρήνα της ταινίας βρίσκεται η σχέση με τον αδελφό μου. Δεν είναι μόνο αυτός που ανακαλύπτει μια καινούρια ταυτότητα, αλλά και εγώ, προσπαθώντας να επανασυνδεθώ με έναν άνθρωπο με τον οποίο δεν μας ενώνουν δεσμοί αίματος». Όπως εκμυστηρεύθηκε στη συνέχεια η δημιουργός, η ταινία έκρυβε πολλές εκπλήξεις και για την ίδια, όπως το ότι ο υιοθετημένος αδελφός της είναι εγγονός του Όρσον Ουέλς και της Ρίτα Χέιγουορθ.
Prodigal Sons
Director - Kimberly Reed
Run Time - 86 minutes
Language -English
Format - HDCAM or DigiBeta, color/b&w, stereo & Dolby E
Year - 2008
Genre - Documentary
Filmmaker Kimberly Reed dives headfirst into an unflinching portrait of her family that is absolutely engrossing and marks her coming-out, in more ways than one. Returning home to a small town in Montana for her high school reunion, Reed hopes for reconciliation with her long-estranged adopted brother. But along the way PRODIGAL SONS uncovers stunning revelations, including a blood relationship with Orson Welles and Rita Hayworth, intense sibling rivalries and unforeseeable twists of plot and gender. Reed's rare access delicately reveals not only the family's most private moments, but also an epic scope as the film travels from Montana to Croatia, from jail cell to football field, from deaths to births. Kim Reed’s compassionate vérité style of filmmaking captures the lives of her family in such an organic way that their exceptional and challenging stories puncture the surface of our expectations. Questions of sexual orientation, identity, severe trauma and family love are effortlessly explored as the subjects freely open up their lives to the camera. Raw, emotional and provocative, PRODIGAL SONS offers a moving, illuminating examination of one family’s struggle to come to terms with its past and present. It's sure to open both your mind and your heart.
—Shaz Bennett, Director of Programming, AFI Film Festival
Kimberly Reed, a magazine editor, goes home to Helena, Montana for her 20-year high-school reunion and a fence-mending mission with her resentful adopted brother Marc. I’d tell you what follows, but that would ruin one of the chief pleasure of Reed’s astounding family memoir—that of never having a clue what might come next. The twists and turns of her story, from gender bending to ancestral history, are flabbergasting but never exploitative: instead of a Tarnation-style look-at-me geekshow, she uses her candid, sometimes bruising footage with scrupulous concern for all, treating everyone as people first and material second. Still, I’d love to be at every screening the moment we learn who Marc’s grandparents are. (The title font is a clue.) Reed will attend, in what should be the Q&A of the festival.
—Jim Ridley, Managing Editor, Nashville Scene
From: ProdigalSonsFilm
Η Reed, φαίνεται πράγματι ενδιαφέρουσα περίπτωση και επίσης, όπως δηλώνει σε συνέντευξή της εδώ, αμέσως μετά το πρότζεκτ του Prodigal Sons, ξεκινά να δουλεύει πάνω στην ιστορία αθλήτριας Ολυμπιακών Αγώνων, που κάνει τεστ στο οποίο αποδεικνύεται ότι έχει χρωμοσώματα ΧΥ. * Ευχαριστώ πολύ τη Στάσσα που μου την έκανε γνωστή με λινκ της. |
Για τέλος μια συνέντευξή της στον συντάκτη του περιοδικού Advocate, Neal Broverman.
The Advocate interviews Prodigal Sons director Kimberly Reed from Prodigal Sons on Vimeo.
1 σχόλιο:
Κι εγώ σ' ευχαριστώ για το βίντεο με τους Παπαπάνκηδες :)
Δημοσίευση σχολίου