Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

Outing - η άλλη όψη της ομοφυλοφοβίας.

Είχα ετοιμάσει ένα ποστ για κάποια πολύ θλιβερά πράγματα που διαβάζω στην συζήτηση που γίνεται εδώ και τελευταία στιγμή το έσβησα.

Τελικά καταλήγω ότι το πνεύμα της όποιας ενότητας στο τέλος καταδικάζεται όταν είναι επίπλαστη και κτισμένη σε ένα έδαφος σαθρό, και η σιωπή είναι κατά το μάλλον συνενοχή. Και έτσι επανέρχομαι.

Κατ' αρχήν καταθέτω κάποιες απορίες μου.

1.- Ποιά είναι η διαφορά κάποιων κιτρινο-φυλλάδων που κάνουν οuting σε επώνυμους συμπολίτες μας, με τον ακτιβιστή που κάνει το ίδιο; Το ένα δεν επιτρέπεται, ενώ το άλλο επιτρέπεται; Και με ποιά κριτήρια; Ο πρώτος είναι ομοφοβικός, ο άλλος τί;

2.- Δεδομένου ότι το οuting είναι μια πρακτική που όπου εφαρμόστηκε δίχασε την λοαδ κοινότητα, θεωρείται σοφή αυτή η τακτική σε μια τόσο μικρή κοινότα όπως η ελληνική λοαδ κοινότητα; Τί θα πρέπει τελικά να γίνει; Να χωριστούμε σε δύο στρατόπεδα - οι "φανερές" και οι "κρυφές"; Τί έξυπνο!

3. - Οι τακτικές εκφοβισμού, τρομοκρατίας και εκβιασμών είναι θεμιτές από όσους υποτίθεται ότι υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Και πολλά ακόμη ερωτήματα.

Στο δικό μου το μυαλό οι τακτικές αυτές είναι η άλλη όψη της ομοφυλοφοβίας - αυτή της εσωτερικευμένης και πέραν αυτού, αυτό που πολύ απλά χρειάζεται ο χώρος μας είναι πρακτικές που ενώνουν τις δυνάμεις μας και δεν τις χωρίζουν, ούτε τις σπαταλούν σε εσωτερικές διαμάχες και πράξεις που παραπέμπουν σε κιτρινισμό.

Επίσης, στο δικό μου το μυαλό όσοι υποτίθεται ότι εκπροσωπούν την λοαδ κοινότητα, πρέπει να δημιουργούν ένα κλίμα ασφάλειας στα μέλη αυτής της κοινότητας και ένα κλίμα συμμετοχής. Συγγνώμη, αλλά όλα αυτά κάθε άλλο παρά αυτά δημιουργούν...

Λυπάμαι!

Erik Satie - Gnossienne No.1
From: DistantMirrors

9 σχόλια:

  1. 'Oταν μια απλή συζήτηση σε ένα μπλογκ καταλήγει σε χυδαιότατες ύβρεις χωρίς αυτοί που σίγουρα το έχουν διαβάσει να έχουν κάνει την παραμικρή παρέμβαση εναντίον του υβριστή και υπέρ του θιγόμενου, εγώ συμφωνώ ότι η ενότητα είναι πολύ δύσκολο πράγμα. Και μάλλον ακατόρθωτο.

    Υ.Γ Δεν με ενδιαφέρει αν θα το δημοσιεύσεις αυτό. Φτάνει να το διαβάσεις εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και το διαβάζω και δεν έχω λόγους να μην το δημοσιεύσω gsh. δεν βλέπω να υπερβαίνεις κάποιον κανόνα δεοντολογίας. τί εννοείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό που εννοώ είναι ότι το συγκεκριμένο σχόλιο είναι επί προσωπικού και δεν αφορά τόσο την παρούσα ανάρτηση.

    Δεν συνηθίζω να υπερβαίνω τέτοιους κανόνες όπως ξέρεις. Το θέμα είναι όταν κάποιοι τους υπερβαίνουν με χυδαιότατο τρόπο και αυτοί που που τους διαβάζουν και έχουν τακτικότατες ιντερνετικές επαφές μαζί τους δεν λένε τίποτα. Να υποθέσω ότι η σιωπή σημαίνει αποδοχή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. σημαίνει ότι όταν η συζήτηση από διαφορά απόψεων (ενδιαφέρουσα συζήτηση) καταλήγει σε προσωπική διαφορά (καθόλου ενδιαφέρουσα) δεν έχει νόημα η συμμετοχή.

    όπως επίσης δεν έχει κανένα νόημα η συμμετοχή στη συζήτηση σε μπλογκς που οι ιδιοκτήτες τους (βλέπε cobden) επίτηδες επιλέγουν να κάνουν αμφιλεγόμενα ή εριστικά ποστ και σκοπό έχουν να προακαλέσουν ή ίσως να έχουν αυξημένα σχόλια και επισκεψιμότητα. μου είναι απόλυτα βαρετό αυτό και με απωθεί.

    επειδή καταλαβαίνω πού αναφέρεσαι, θα σου πώ ότι μπόρεσα να παρακολουθήσω μέχρι ενός σημείου την κουβέντα και από κεί και πέρα όταν ξαναμπήκα είδα τα μισά σχόλια σβησμένα. μέχρι εκεί συμμετείχα - είχα αφήσει μάλιστα σχόλιο που αφορούσε την θέση μου στο θέμα συζήτησης. από εκεί και πέρα και δεν μπορούσα να έχω πλήρη άποψη, αλλά και να είχα, εφ' όσον η συζήτηση κατέληξε επί προσωπικού, πάλι, ειλικρινά σου μιλώ, δεν θα συμμετείχα και σου είπα πριν γιατί.

    επίσης, αν διαβάσεις ξανά αυτό το ποστ, γράφω ότι είχα κάνει ένα πολύ πιο οξύ ποστ για το θέμα του outing και στην συνέχεια το έσβησα. το επαναδιατύπωσα, για τον απλό λόγο ότι δεν με ενδιαφέρει να δημιουργώ (ή να συμμετέχω) σε συζητήσεις χωρίς νόημα. το ξαναέκανα με γνώμωνα, να γίνει (αν τελικά γίνει, που δεν το βλέπω) μια συζήτηση με βάση επιχειρήματα και όχι σχόλια κατανάλωσης. αυτό που σου γράφω είναι σχετικό με τα παραπάνω που έγραψες.

    αυτά για το off the topic. παρακαλώ τώρα να επιστρέψουμε στο αντικείμενο το ποστ που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σημαντικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς με αυτά που γράφεις δεν μπορώ να επιστρέψω στο θέμα της ανάρτησης το οποίο άλλωστε έχω σχολιάσει εκτεταμένα εκεί που πρέπει.

    "εφ' όσον η συζήτηση κατέληξε επί προσωπικού": η συζήτηση δεν ήταν επί "προσωπικού". Το μόνο "προσωπικό" πράγμα ήταν οι χυδαιότατες ύβρεις τις οποίες διάβασες και οι οποίες εκτοξεύτηκαν από τη μία πλευρά και μόνο. Η ίδια πλευρά αποφάσισε και τη διαγραφή των σχολίων ακριβώς για να μην μπορείς να έχεις "πλήρη άποψη" όπως αναφέρεις. Και από ό,τι καταλαβαίνω τίποτα το "απωθητικό" δεν βρίσκεις σε όλα αυτά. Απλά νίπτεις τας χείρας σου και συνεχίζεις.

    Και επειδή αναφέρεις τον Cobden, μακάρι να είχαν όλοι οι ιστολόγοι το δικό του ήθος στον τρόπο που αντιμετωπίζει τους συνομιλητές του. Γιατί οι άνθρωποι δεν κρίνονται από το αν μας αρέσουν οι απόψεις τους ή όχι αλλά από το χαρακτήρα τους, το σεβασμό που δείχνουν προς τους άλλους και τελικά την ανθρωπιά τους. Η οποία ανθρωπιά είναι ένα εντελώς διαφορετικό πράγμα από τον εντελώς αφηρημένο ανθρωπισμό που ανέξοδα μπορούμε να επιδεικνύουμε προς τα θύματα των μπάτσων στα Εξάρχεια ή των ισραηλινών στη Γάζα.

    Και φυσικά δεν πρόκειται να ζητήσω την άδεια κανενός σχετικά με τον ποιον θα διαβάζω και σε ποια συζήτηση θα συμμετέχω.

    Υ.Γ. Ούτε αυτό το σχόλιο με ενδιαφέρει αν θα το δημοσιεύσεις ή όχι. Θα σε παρακαλούσα όμως αν επιλέξεις να μην το δημοσιεύσεις να διαγράψεις και όλη την προηγούμενη συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σου ξαναλέω ότι δεν έχω λόγο να μην δημοσιεύσω το σχόλιό σου εφόσον δεν παραβαίνεις κάποιον κανόνα δεοντολογίας.

    κι εγώ έχω σχολιάσει "εκεί που πρέπει" όπως φαντάζομαι έχεις δεί, αλλά παρ' όλα αυτά, είναι ένα θέμα που πιστεύω ότι αφορά τον κόσμο των μπλογκς. είναι ένα θέμα άλλωστε που έχω αναφερθεί και στο παρελθόν, πριν 2 βδομάδες σε ανύποπτο χρόνο εδώ.

    προφανώς ο καθένας διαβάζει και συμμετέχει στα μπλογκς που τον ενδιαφέρουν - για τον εαυτό μου μίλησα, όχι για σένα. ούτε έθιξα το ήθος ή την ανθρωπιά κανενός - προπάντων για ανθρώπους δεν γνωρίζω - με τί δικαίωμα άλλωστε. κι ούτε σου συνέστησα τί θα διαβάζεις και τί όχι.

    και φυσικά ούτε εσύ είναι θεμιτό να μου συστήσεις τί θα κάνω. επιθυμώ πάνω απ' όλα είτε στο μπλογκ μου είτε οπουδήποτε συμμετέχω να γίνεται νηφάλιος διάλογος με επιχειρήματα. δεν νίπτω τας χείρας μου - αυτό είναι καθαρό.

    θα σε παρακαλούσα να μην επιστρέψουμε στο θέμα. έχει εξαντληθεί το προηγούμενο. επί του ποστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην ανάρτηση που παραπέμπεις βλέπω έναν ακτιβιστή που σατιρίζει τον πάπα και τον αποκαλεί "βασίλισσα της ομοφοβίας". Δεν νομίζω ότι πρόκειται για περίπτωση outing αλλά για δηκτική σάτιρα και τίποτα άλλο.

    Και σίγουρα το outing βρωμάει εκβιασμό και αξίζει η απόλυτη περιφρόνηση σε όποιον καταφεύγει σε τέτοιες πρακτικές. Από την άλλη φαντάζομαι ότι και η συνωμοσία σιωπής που έχουν συμφωνήσει οι διάφοροι επώνυμοι με τα ΜΜΕ σε ένα τόσο μικρό χωριό όπως είναι η Ελλάδα δεν έχει επιτευχθεί με τους καθαρότερους τρόπους.

    'Οσο κατάπτυστο είναι κάποιος να αναλαμβάνει την ευθύνη του outing, άλλο τόσο κατάπτυστο είναι να προσποιείται δημόσια κάποιος άλλος ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Ή να κουβαλάει νερό στον μύλο των ομοφοβικών για να διαλύσει τις υποψίες σε βάρος του. Ή να κάνει ομοφοβικά αστεία σε ώρες υψηλής τηλεθέασης. 'Η να σιωπά όταν ανήκει σε μία οργάνωση που διακρίνεται για την ομοφοβία της. Ή να χρησιμοποιεί τα προσωπικά του δεδομένα σαν ομπρέλα πίσω από την οποία βρίσκονται στο απυρόβλητο και ένα σωρό άλλες επιλογές που έχει κάνει και συστήματα εξουσίας που έχει στήσει στον επαγγελματικό ή καλλιτεχνικό χώρο.

    Για να βρίσκουν φαγητό τα σκουλήκια πρέπει να υπάρχουν και ψοφίμια σε αποσύνθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πρόκειται για σαφή υποννοούμενα για την σεξουαλικότητα του ατόμου -το σκίτσο μιλά από μόνο του. εκτός αυτού θα μπορούσε να λέει "ο αρχιερέας της ομοφοβίας" ή οτιδήποτε άλλο.

    όταν λέω ότι δεν συμφωνώ με το outing εννοώ με την οποιαδήποτε μορφή του. δεν μπορώ να κάνω καμμία έκπτωση. όσο κι αν αυτό ακούγεται ακραία "πολιτικά ορθό". η σάτιρα μπορεί να είναι δεκτή όταν προέρχεται από καλλιτέχνες. δεν ξέρω αν έχει καλλιτεχνικές τάσεις ο κ. τάτσελ. μπορεί να πέφτω έξω. εκτός αυτού αν δεν με απατά η μνήμη μου, ο συγκεκριμένος έχει προϊστορία στο outing.

    κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν είναι outing, ούτε προσκομίζονται κάποια στοιχεία που αποδεικνύουν τίποτα, ούτε έχω ακούσει τον Τάτσελ ή οποιονδήποτε άλλο να ισχυρίζονται ότι ο πάπας είναι ομοφυλόφιλος. Για να το πω με απλά λόγια τον "ξεκατινιάζει" - αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπονοείται κάτι για την προσωπική του ζωή.

    Πρόκειται για camp χιούμορ και τίποτα άλλο. Και επιτέλους δεν είναι ούτε προς θάνατον, ούτε "προσβλητικό" να παρουσιάζεται με θηλυκά χαρακτηριστικά ή να προσφωνείται queen ένας ετεροφυλόφιλος. Το αντίθετο ποτέ δεν θεωρείται προσβλητικό.

    Γενικώς αν θέλουμε να καταγγείλουμε το outing ή τη λεκτική βία ή οποιαδήποτε άλλη παρεκτροπή της ελευθερίας του λόγου καλό είναι να περιοριζόμαστε στις συμπεριφορές οι οποίες συνιστούν ουσιαστική επιθετικότητα και πραγματική απειλή. Γιατί αλλιώς μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Το φετίχ της καταγγελιολογίας δίνει τη λαβή σε διάφορους να παρουσιάζονται ως οσιομάρτυρες της ελευθερίας του λόγου και να αποφεύγουν τελικά τις κυρώσεις για τις παρεκτροπές τους. Ή να υπονομεύουν οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για ρύθμιση αυτών των παρεκτροπών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή