Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Ο ΚΑΒΑΦΗΣ, Η "ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΗ" ΤΕΧΝΗ, ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΦΑΝΤΑΡΟΣ...

Αντιγράφω από τα Νέα.
Κάνε µου µια «πειραγµένη» τέχνη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Αγαπητή Φοίβη, Είµαι θαυµάστρια της ποίησης του Κ.Π.Καβάφη και της εξαιρετικής ευαισθησίας του. Μόλις λοιπόν άκουσα πως τα ποιήµατά του είναι η πρώτη ύλη για την παράσταση «ΚΚ» στο «Παλλάς», µε µουσική της κ. Λένας Πλάτωνος και σε σκηνοθεσία του κ. Δηµήτρη Παπαϊωάννου έτρεξα να βγάλω εισιτήριο.
Τι το ήθελα; Αυτό που είδαµε, µε δύο φίλες µου, αγαπητή Φοίβη µου, ήταν απερίγραπτο.
Πάνω σε κάτι ηλεκτρονικούς ήχους που δεν καταλάβαινες τίποτα, ένας νεαρός µε κοστούµι τραγουδούσε – αν έτσι το λένε αυτό – τους στίχους δίχως να καταλαβαίνουµε τίποτα και να προλαβαίνουµε να εισπράξουµε την ευαισθησία των στίχων του Καβάφη. Και επί σαράντα πέντελεπτά πίσω να βλέπουµε κάτι παραφορτωµένα βίντεο µε εικόνες που απ’ ό,τι διάβασα ήταν πορνογραφικό υλικό από το Διαδίκτυο, παραποιηµένο.
Μέχρι και µια σκηνή οµοφυλοφιλικού έρωτα έβαλαν στα βίντεο. Ο Καβάφης, είναι γνωστό πια, ήταν οµοφυλόφιλος. Δικαίωµά του.
Το πρόβληµα είναι όταν αυτό πρέπει κάποιος να το τονίζει και µε αντιαισθητικές κατά την άποψή µου τουλάχιστον εικόνες.
Ολο το θέµα του Καβάφη, δηλαδή, είναι αυτό; Η οµοφυλοφιλία; Δεν βρήκαν τίποτε άλλο στο έργο του οι καλλιτέχνες; Τη µοναξιά, την απόγνωση του σύγχρονου ανθρώπου.
Τι κρίµα που τόσοι, επηρεασµένοι προφανώς ακόµη από το γεγονός ότι υπέγραψε την τελετή έναρξης των Ολυµπιακών Αγώνων, πήγαν να δουν τη δουλειά του κ. Παπαϊωάννου. Και είδαν αυτό το απερίγραπτο που είδαµε: την κακοποίηση και µουσικά και οπτικά του Καβάφη!
Με λύπη µεγάλη, αλεξανδρινή, Αναστασία Αποστολίδου
---------
Απάντηση: Κάτω τα χέρια από τους αναγεννησιακούς καλλιτέχνες (Πλάτωνος και Παπαϊωάννου), αγαπητή Αναστασία. Θέλετε να σας περιλάβουν όλοι οι κουλτουριάρηδες που χάσκουν εκστασιασµένοι µπροστά στο έργο τους; Θέλετε να σας υποβάλουν σε ιδιαίτερα πιεστικά µαθήµατα αφαιρετικής και ηλεκτρονικής αισθητικής µέχρι να δείτε τον Χριστό φαντάρο;
Να σας κάνουν εµβόλια «πειραγµένης» τέχνης µέχρι να αλαλιάσετε; Αν όχι, κρατήστε για τον εαυτό σας τις κρίσεις σας για τον µεγάλο εθνικό µας σκηνοθέτη-χορογράφο και για τη µεγάλη (ε, όχι και σαν την Πελοπόννησο, βέβαια) συνθέτιδα. Σπίτι σας αυτά. Καθότι το κοινό τους ψηφίζει, τους προτιµά και τους τιµά. Αναφανδόν. Κάποτε και ανεξαρτήτως έργου, µπορώ να σας πω.
.

26 σχόλια:

  1. Άκυρο, άσχετο, ανακριβές, προσβλητικό, μνησίκακο και εξόχως εκνευριστικό.

    Αφήνουμε σχόλια στα νεα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φοβερή δημοσιογραφία.
    Να τη χαίρονται στα ΝΕΑ.
    Ο Παλαμίδας έγινε "ένας νεαρός".
    Για την Πλάτωνος και τον Παπαϊωάννου, οι χαρακτηρισμοί είναι βλακώδεις, το λιγότερο.
    Κατά τ' άλλα, ο Καβάφης το ενδιέφερε το τσόκαρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να τα βλέπαμε αυτά στην Ελεύθερη Ώρα ή σε καμμιά Εσπρέσσο, θα το καταλάβαινα.
    Έχουν ξεφύγει στα έντυπα του ΔΟΛ, εντελώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είδα πολλές κριτικές σήμερα. Το να μην άρεσε η Πλάτωνος ή η δουλειά της είναι κάτι που επιτρέπεται, αλίμονο δηλαδή. Αυτός εδώ ή αυτή, όμως, μπέρδεψε την π..... με τη βούρτσα, εν προκειμένω την κριτική ή το χρονογράφημα, αν θες, με τον τατιανοστεφανιδισμό και το χυδαίο. Πάντως εγώ αν ήμουν προϊστάμενος του/της, θα του/της έδινα τα παπούτσια στο χέρι. Εδώ μια κακή κριτική δίσκου σκεφτόμαστε να γράψουμε στα έντυπα, όχι τέτοιες κακοήθειες. Άι στο διάολο να πάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα ναί, το ζήτημα δεν είναι η άποψη που έχει κάποιος/α για ένα έργο. Είναι δικαίωμά του/της.
    Το ζήτημα είναι ο τρόπος που την εκφράζει, που εν προκειμένω είναι κακοήθης, εντελώς κατινίστικος με εξυπνακισμούς και ρατσιστικά υπονοούμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Μέχρι και µια σκηνή οµοφυλοφιλικού έρωτα έβαλαν στα βίντεο.»

    Πρόκειται για μια σκηνή που το κάνουνε Λαιστρυγόνες με Κύκλωπες, καθ' όλα θεμιτή κι απαραίτητη για την κατανόηση του έργου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμη/ε,
    επειδή το σχόλιό σου περί κρυφών είναι πιο κατινέ από αυτά που διαβάζω στα "Νέα", το τρώει η μαύρη λογοκρισία.
    :P

    Στάσσα,
    Εμ, πές τα παιδί μου!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν θα μπω στην ουσία της κριτικής - αν και η "ουσία" της είναι μία και προφανής -, αλλά σε ζήτημα που άπτεται του θέματος. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά
    που μια (μεταολυμπιακή) δουλειά του Παπαϊωάννου κρίνεται αρνητικά από τους όψιμους "θαυμαστές" του.

    Αυτό που θέλω να σημειώσω με το σχόλιό μου, είναι πως δεν φτάνει να καταδικάζουμε θεαματικά, οργισμένα και, κυρίως, ανέξοδα, την κριτική μιας εφημερίδας, όταν εμείς οι ίδιοι αφήνουμε να περνούν ασχολίαστες ίδιες, ή πολύ χειρότερες, τοποθετήσεις αναγνωστών μας, που γράφονται στο δικό μας μπλογκ. Αναφέρομαι σε δική σου ανάρτηση Βosko, αλλά είναι κάτι που αφορά σε όλους μας. Υποθέτω πως ξέρεις ότι σε συμπαθώ αλλά εδώ, στην μπλογκολάνδη, όλοι
    συμβάλλουμε, γράφοντας ή μη γράφοντας, παραβλέποντας ή αδιαφορώντας, στην συντήρηση τέτοιων αρνητικών φαινομένων - σαν αυτή την φοβική κριτική δηλαδή. Όταν, λοιπόν, μας ανήγγειλες, τον Σεπτέμβριο, την συνεργασία Πλάτωνος - Παλαμίδα - Παπαϊωάννου, αναρτώντας στο μπλογκ σου το τρέηλερ της παράστασης, κάποιοι αναγνώστες σου - μεταξύ
    των οποίων και άνθρωπος των κρατικών media, βλέποντας λίγα μόνον δευτερόλεπτα εικόνας, σχολίασαν ομοίως φοβικά αλλά ανενόχλητα την παράσταση και τον Παπαϊωάννου πριν καν δουν το
    αποτέλεσμα! Με προκατάληψη δηλαδή που δεν είχε να κάνει με ζητήματα Τέχνης αλλά με ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού τόσο του ποιητή όσο και του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός πως εκεί δεν αντέδρασες κι εδώ, για τον ίδιο λόγο, "ζητάς" μέχρι και την απόλυση μιας εργαζομένης, ειδικώς τώρα που η ανεργία καλπάζει, όπως κι εσύ σημειώνεις στην σημερινή σου ανάρτηση, μ' ένα σατιρικό μελλοντικό πρωτοσέλιδο. Ας κάνουμε όλοι ό,τι μπορούμε για την εξάλειψη αυτών των φαινομένων - ξεκινώντας από τον χώρο που ελέγχουμε. Αυτό μπορούμε να κάνουμε ως μπλόγκερς, ας το κάνουμε.


    (μέσω της ανάρτησης Μοναξιά και υποκρισία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αγαπητή Κατερίνα,
    λογοκρισία σπάνια παίζει στο blog μου, εκτός περιπτώσεων όπου η συζήτηση καταλήγει σε καυγάς. Οι άνθρωποι αυτοί των media που σχολίασαν κάπως ομοφοβικά- κατά τη γνώμη σου- (υποθέτω στη Στέλλα Βλαχογιάννη αναφέρεσαι), τυχαίνει να είναι φίλοι μου, επομένως είχα όλη την άνεση να το συζητήσω κατ' ιδίαν μαζί τους, όπως και έγινε. Πιστεύω πως το πρόβλημα τους ήταν σε αισθητικό επίπεδο και δεν είχε να κάνει με ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού. Ο jb, μάλιστα, ο οποίος ήρθε στην παράσταση κι ήταν απ' τους φανατικότερους πολέμιους της προβολής του ομοφυλόφιλου ηδονιστή Καβάφη, τελικά αναθεώρησε και όπως μου είπε του άρεσε πολύ ότι είδε και ότι άκουσε. Μην ταυτίζεις λοιπόν τις γνώμες ανθρώπων που σχολίασαν, χωρίς να έχουν καν δει την παράσταση, με κριτικές φασιστικού τύπου, όλο αγένεια, κόμπλεξ και εξυπνακισμό. Το ότι ο τύπος (διότι μάλλον πρόκειται για "εργαζόμενο" και όχι "εργαζόμενη") δεν ξέρει ποιος είναι ο Γιάννης Παλαμίδας, που τραγουδάει 30 χρόνια, ή μιλάει για τη Λένα Πλάτωνος, λες κι είναι η μόνιμη των πρωινάδικων, τού αφαιρεί αυτομάτως το δικαίωμα να έχει βήμα σε μία σοβαρή εφημερίδα- σ' αυτό είμαι κάθετος. Ξαναλέω, να μη σ' αρέσει η Πλάτωνος ή ο Παπαϊωάννου, γούστο και καπέλο σου, δε μπορείς όμως να χυδαιολογείς. Τέλος, επειδή γνωρίζω καλά, τόσο τη Βλαχογιάννη, όσο και τον jb, που δε θα ήθελε ν' αποκαλυφτεί το όνομα κι η ιδιότητα του, σου λέω πως δεν είναι ομοφοβικοί. Μα καθόλου, όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρόκειται μάλλον γι'αυτή τη κυρία http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artid=4608873(όχι τύπος)

    Δεν ξέρω αν είναι σωστό να συγκρίνουμε τα γραφόμενα σ'ένα blog με αυτά μιας εφημερίδας ευρείας κυκλοφορίας... άλλες δυναμικές, άλλο κοινό

    Τρίτον η εν λόγω κυρία ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ για το γράψιμο, αποτελεί την ΕΡΓΑΣΙΑ της. Αν ήθελε να γράφει ό,τι της κατεβαίνει στον εγκέφαλο(?), θα έπρεπε να γράφει σε blog ή καλύτερα σε ημερολόγιο. (με ενόχλησε πολύ περισσότερο ο δικός της σχολιασμός ...και καλα inside joke, παρά η ασχετοσύνη της πρώτης)

    -Φυσικά- και εγώ προσωπικά δεν θα ήμουν υπέρ καμίας απόλυσης, Τζίζους δλδ και δεν ξέρω αν θα συμφωνούσε και ο bosko ότι εκφράστηκε εντόνως λόγω νεύρων. Πάντως, εγώ μερικές μέρες μετά και χωρίς να έχω νεύρα (όχι με το συγκεκριμένο πράγμα τλχ), θα της έριχνα-έτσι πολιτισμένα- και διαλλακτικά ένα φατούρο
    (μη μου πείτε "μα και μου" από ροχάλα και σφαλιάρα θα ξεκινούσα).

    Εις αναμονήν δημοσίευσης των σχολίων στα νέα, λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. βλαχακι(το)...
    σιγά που έθιξα πια τα ιερά και όσια των εργαζομένων στην Ελλάδα, λες κι εγώ (δεν ξέρω για σας) είμαι σε καλύτερη μοίρα. Επιμένω ότι το κείμενο στα ΝΕΑ είναι λογικής "αυριανισμού" της εποχής Χατζιδάκι. Τι είχε φωνάξει αγανακτισμένος ο μακαρίτης στο Καλλιμάρμαρο; "Να κλείσει εδώ και τώρα αυτή η φασιστοφυλλάδα"! Έτσι κι εγώ λέω "Ν' απολυθεί εδώ και τώρα αυτός ο φασίστας"! Κατανοητό, νομίζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τί το θέλατε, καλή μου, τί το θέλατε, κι επήρατε στο λαιμό σας και τις φίλες σας, και τις εκθέσατε τις δύσμοιρες στους ηλεκτρονικούς ήχους και στο πορνογραφικό υλικό –που αν δεν το διαβάζατε, χαμπάρι δεν θα παίρνατε- αν σας είχα πάντως εγώ φίλη θα σας είχα εξοβελίσει, εις το πυρ το εξώτερον θα σας είχα στείλει, διότι με βγάλατε με τέτοιο κρύο από το καλοριφέρ, να με πάτε να θυμηθώ αυτά που χρόνια προσπαθώ να ξεχάσω: να κατατάσσω τα πονήματα του Κ.Κ. κατά τους σχολικούς φιλόλογους σε «ιστορικά», «φιλοσοφικά» και «ηδονικά» παραβλέποντας ότι απαξάπαντα διαπνέονται και διαπερνώνται από την ουρανομήκη κάβλα (έτσι, με βροντερό β αντί της κομψής βλαστικής διφθόγγου) που στάζει αίμα και σπέρμα και δάκρυα κι ενοχές, την Κόλαση του Σινιορέλι, κυρά μου, στην οποία κάτι σαν κι εσάς ρίχνετε άλλους καθημέραν επειδή φοβάστε αυθορμήτως να πέσετε, τρέμετε την απροσμέτρητη ομορφιά των απειρόγαμων στέρνων, των αρείτολμων μηρών, των τρυφερών εφηβαίων και ως άλλοι Ιαβέρηδες τις δικές σας ενοχές καταδιώκετε, τ’ ασημένια κηροπήγια επικηρύσσετε , το δικαίως κλεμμένο κάλλος συκοφαντείτε και στην ανάγνωση τσάτρα-πάτρα τα καταφέρνετε, σαν ξένη γλώσσα κατ’ εικασίαν, σαν τη Ροζέτα Στήλη που -και καλά- δεν εξηγήθη ακόμα και κολοκύθια τούμπανα, ουδέν άδιον έρωτος, γλυκιά μου, από στόματος δ’ έπτυσα και το μέλι, ν’ αφήνετε τα δάκρυα να κατακρημνίζονται κατά την πληκτρολόγηση σας λέω, να πιάνετε το μουσκεμένο κήμπορντ σαν πάλλευκες λαγόνες και να λέτε: αϊσιχτίρ κι οι φιλόλογοι κι οι μελετητές, κοτζαμπάσηδες τους εβάλαμε Κωνσταντίνε μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. BOSKO,
    Ο Χατζιδάκις είναι ο μόνος έλληνας συνθέτης που μπορούν ν' αντέξουν τ' αυτιά μου (σαν σύνολο εννοώ), λατρεύω τη μουσική του, έχω στη συλλογή μου όλα τα τεύχη του "Τέταρτου", του καλύτερου περιοδικού που υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα, πλην όμως όπως όλοι οι άνθρωποι, έκανε και λάθη (επί παραδείγματι σε ανθρώπους που επέλεξε συνεργάτες του ή ακόμη και ανθρώπους που ανέδειξε). Δεν υπάρχουν αλάθητοι, εκτός του ότι η δεκαετία του '80 είναι διαφορετική από αυτό που ζούμε σήμερα.

    Προσωπικά, έχω μεγάλη δυσκολία να υποστηρίξω να χάσει την δουλειά του οποιοσδήποτε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή ειδικά. Δεν μου πάει αγαπητέ.
    Μπορούν να υπάρξουν αυστηρές συστάσεις, ok. Ακόμη και την Εσπρέσσο που αισθάνομαι ότι αν την πιάσω λερώνω τα χέρια μου, δεν θα ευχόμουν να κλείσει, γιατί κάποιοι (έστω αγράμματοι και ανόητοι) θα έχαναν τη δουλειά τους και αν δεν το έχεις καταλάβει, σε λίγο καιρό θα αρχίσουμε να μιλάμε για επιβίωση, ούτε καν για 592 ευρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. « Χθες εμφανισθηκε ενας χαμερπης ομοφυλοφιλος, ενας κιναιδος ολκης, να σε αποκαλεσει φιλε αναγνωστη φασιστα! Μπροστα σε χιλιαδες ανθρωπους και με μια εμπαθεια που διακρινει τους παθητικους ανωμαλους, εδηλωσε οτι η εφημεριδα που διαβαζεις ειναι φασιστικη και συνεπως εσυ, ο αναγνωστης, φασιστας! Και τα εδηλωσε δημοσια τα θηλυκα του εμεσματα, ενα κνωδαλο που γλειφει απο τοτε που υπαρχει τις πατουσες του φασισμου!
    Πως ειναι δυνατον ενα τετοιο καθαρμα να αφηνεται ελευθερο με λυσσα και παθος ολους αυτους τους πολιτες να βριζει με τη χυδαιοτητα των οικων ανοχης. Ποιος εδωσε το δικαιωμα στον απαισιο εκμαυλιστη νεων, που ακουει στο ονοματα, Μανια, Μανωλια, Μινου Χατζηδου, ποιος επετρεψε σ’αυτο το αποβρασμα να παιρνει το μικροφωνο στα χερια του και να εκθετει οργανωτες μιας φιλανθρωπικης εκδηλωσης.
    Αυτο το σκουληκιασμενο τομαρι αποτελει στιγμα για την σημερινη ελληνικη κοινωνια. Να προστατευσουμε τα παιδια μας απο το ηθικο ΑIDS αυτου του βρωμερου υποκειμενου. Αρκετοι νεοι πληρωσαν ακριβα τη γνωριμια μαζι του. Οχι αλλα θυματα…».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. βλαχάκι (το),
    Αυτό ήταν ανάμεσα στα πολλά της τότε "Αυριανής", υποθέτω, ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εφημερίδα αυριανή -
    6 Σεπτεμβρίου 1987



    ...Κάποιοι άνθρωποι όχι απλά θα πουλούσαν τη μάνα τους, νταβατζήδες, θα γίνονταν και μετά θα πουλούσαν τα ανεπιθύμητα βρέφη για όργανα.
    Όση...ροχάλα να συγκεντρώσεις και πάλι θα επιπλέουν ως στρατευμένοι και εγκάθετοι φελλοί και όταν θα αλλάζουν οι καιροί θα βάζουν τη σκούφια τους αλλιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αφού λένε όλοι το μακρύ τους και το κοντό τους, ας πεταχτώ κι εγώ σαν σφήνα :-)

    Αγαπητέ Tales η ταπεινή προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν άξιζε τον κόπο να ασχοληθεί κανείς ιδιαίτερα με το συγκεκριμένο κείμενο που δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ. Επιπλέον βρίσκω υπερβολικό όλο αυτό τον ορυμαγδό οργισμένης κριτικής η οποία στην πορεία ξέφυγε σε απρέπειες ("φασισμός", "ομοφοβία", "απολύστε τους" κτλ) Νομίζω ότι η ένταση της κριτικής θα πρέπει να είναι ανάλογη της σημασίας του γεγονότος που σχολιάζεται και να μην ξεφεύγει από τις πραγματικές του διαστάσεις.

    Υποτίθεται ότι μία αναγνώστρια των ΝΕΩΝ σοκαρίστηκε επειδή η παράσταση εστίασε στον ομοερωτικό χαρακτήρα του καβαφικού έργου. Από τον τρόπο που εκφράζεται δεν είναι σαφές κατά την άποψή μου κατά πόσο το πρόβλημά της ήταν όντως η ομοερωτική απεικόνιση ή ο χειρισμός της στη συγκεκριμένη παράσταση (αποτυχημένος κατά την άποψή μου τόσο μουσικά όσο και εικαστικά, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο). Όπως και νά χει, τόσα και τόσα ακούμε και διαβάζουμε καθημερινά, στο συγκεκριμένο γραμματάκι μπορούμε να αναγνωρίσουμε στο κάτω-κάτω της γραφής το ελαφρυντικό της καλπάζουσας γραφικότητας.

    'Οσο για την απάντηση των ΝΕΩΝ, τι να σου πω, μπορεί να έχω γίνει εντελώς παχύδερμος αλλά αυτά με τις κατίνες, τις κακοήθειες, τους βλάκες, τους εξυπνακισμούς, τα τσόκαρα, τους τατιανοστεφανιδισμούς και τις μνησικακίες, λυπάμαι αλλά εγώ δεν τα βλέπω. Και όσο κι αν αγαπώ και σέβομαι το έργο του Παπαϊωάννου και το γεγονός ότι είναι από τα ελάχιστα δημόσια πρόσωπα που έχουν εκφράσει ανοιχτά την ομοφυλοφιλία τους, κάποια από αυτά που γράφει ο συντάκτης/συντάκτρια (που δεν αφορούν τόσο τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες και σίγουρά όχι τη σεξουαλικότητά τους αλλά όλους αυτούς που τους μετατρέπουν σε εικονίσματα και τοτέμ) θα μπορούσα να τα προσυπογράψω.

    Ειλικρινά και χωρίς καμία διάθεση να κάνω το "δικηγόρο του διαβόλου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. gsh,

    Δεν θα ασχολούμουν ιδιαίτερα με το συγκεκριμένο, γιατί πράγματι δεν είναι τόσο μεγάλης σημασίας, αλλά:

    1) Τα δημοσιεύματα των ελληνικών ΜΜΕ που σχετίζονται με θέματα ομοφυλοφιλίας είναι πολύ λίγα.
    2) Από αυτά τα λίγα, ένα μεγάλο ποσοστό είτε με υπονοούμενα είτε ευθέως είναι από γραφικά έως ευθέως ομοφυλοφοβικά. Συμβαίνει δέ, ένα μεγάλο μέρος αυτών να δημοσιεύονται σε έντυπα του ΔΟΛ τα τελευταία χρόνια.

    Επίσης: δεν με απασχολεί η επιστολή μιας αναγνώστριας. Επιστολές λαμβάνουν πολλές οι εφημερίδες.
    Στο χέρι του συντάκτη όμως είναι το ποιά θα δημοσιεύσει και με ποιά κριτήρια και δεύτερον πώς θ' απαντήσει.

    Επομένως για την αναγνώστρια, κι εγώ δεν έχω να πώ πολλά πράγματα, για την συντάκτρια όμως που αυτή επέλεξε να δημοσιεύσει την συγκεκριμένη επιστολή (που σαφώς φαίνεται ότι το πρόβλημά της είναι η ομοερωτική απεικόνιση, επιτυχημένη ή όχι, δεν έχει αυτό σημασία) και να την σχολιάσει με συγκεκριμένο τρόπο, ναί έχω να πώ αρκετά πράγματα. Στο πλαίσιο πάντα της κριτικής, όχι βέβαια υπερθεματίζοντας ζητώντας την κεφαλή της επί πίνακι κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. βλαχάκι (το),
    Ευχαριστούμε για τις παραθέσεις από την Αυριανή. :-)
    Θα άξιζε να γίνει μία ανθολόγηση από δημοσιεύματα της τότε Αυριανής, για τον Χατζιδάκι, αλλά και για τον Ιόλα, τον Τσαρούχη και άλλους, αν θυμάμαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Βosko,
    μου απαντάς σε πράγματα που ούτε έγραψα, ούτε καν σκέφθηκα.

    Έγραψα κάτι για επιβολή λογοκρισίας; Όχι. Χαρακτήρισα ανθρώπους; Ούτε. Έγραψα για την άποψη του jb; Επίσης όχι. Όπως είδες μάλιστα με ιντριγκάρισε ό,τι έγραψε και σχολίασα επιτόπου και στο αυτό μήκος κύματος. Γιατί λοιπόν απαντάς σε ό,τι δεν έγραψα; Νομίζω ότι ήμουν σαφής και δεν άφησα περιθώρια παρερμηνείας. Και, όχι, δεν αναφέρομαι μόνον στην Στέλλα Βλαχογιάννη που ομιλώντας για μία συνεργασία "την έζωσαν τα φίδια" μπας και ο Παπαϊωάννου με τα αισθήματα και τα αισθητήρια του Αλεξανδρινού καπελλώσει την Λένα Πλάτωνος.

    Αναφέρομαι και στον ανώνυμο που μόνον από την αναγγελία της παράστασης έγραψε πως "δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει να τονίζεται τόσο η ομοφυλοφιλική φύση κάποιου που ούτως η άλλως έχει γράψει αριστουργήματα" (άποψη που κατέθεσε κόσμια), αναφέρομαι και στην Μαρία Γιαννακάκη που έγραψε ότι ο Παπαϊωάννου μπορεί να βγει για την μπακαλική του και με μίνι φούστα αλλά δεν του φταίει η Πλάτωνος που ποτέ δεν ταύτισε το έργο του με τις καύλες κανενός, απαξιώνοντας μ' αυτόν τον τρόπο την τέχνη του και βάζοντας στο ίδιο καλάθι ομοφυλοφιλία, φούστες, καύλες, προπαγάνδα και "κορμί που γίνεται πηγή εσόδων". Εκεί δεν διέκρινες αγένεια, κόμπλεξ, εξυπνακισμό, φασισμό"; Αν "χωρίς να έχει δει καν την παράσταση", γράφει τέτοια σχόλια, τι σημαίνει για σένα; Η Δέσποινα κι εγώ την ακούσαμε την κουδούνα και πήραμε θέση, εσύ δεν έκρινες πως χρειαζόταν τουλάχιστον να εκφράσεις την παραμικρή διαφωνία ή έστω την άποψή σου για ό,τι γράφτηκε; Kαι δεν εννοώ με τον ίδιο οργισμένο τρόπο που σε βλέπω να αντιδράς εδώ.

    Κι αυτό το ρώτησα αφού είδα την αντίδρασή σου εδώ. Μου έκανε εντύπωση που στο δικό σου μπλογκ άφησες να περάσουν ασχολίαστες αυτές οι τοποθετήσεις αναγνωστών σου. Δεν μπόρεσα να εξηγήσω την διαφορετική αντιμετώπιση του ίδιου θέματος από μπλογκ σε μπλογκ – πιστεύω ότι το κακό το πολεμάμε πρώτα στο δικό μας το σπίτι, που εν προκειμένω είναι το μπλογκ μας. Και το αν επιλεξουμε να συζητήσουμε κατ’ ιδίαν με φίλους γι αυτό που εκείνοι μας έγραψαν δημοσίως, είναι κάτι που συμβαίνει ερήμην των αναγνωστών μας και δεν έχει καμμία σημασία ούτε ενδιαφέρει κανέναν αφού πρόκειται για ιδιωτική επικοινωνία. Έχεις αντίρρηση; Αυτό ήταν το περιεχόμενο του σχολίου μου και ελπίζω αυτή τη φορά να με εννόησες.:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. gay super hero,
    αφού η άποψη μιας αναγνώστριας για μία καλλιτεχνική παράσταση έγινε αφορμή για ξεχωριστό άρθρο μετ' απαντήσεως από ΤΑ ΝΕΑ (αν καταλαβαίνω σωστά), νομίζω ότι άριστα πράττει όποιος βάζει στην κρίση μας την επιλογή της εφημερίδας να αναπαράγει, πλαγιομετωπικώς, φοβικές απόψεις που δεν έχουν καμμία θέση μέσα σε μία κριτική καλλιτεχνικής παράστασης. Για να το πω πιο ωμά, το βρίσκω και ύπουλο και άτιμο. Υπό αυτή την έννοια, βρίσκω ότι οι φυλλάδες με ξεκάθαρα εκφρασμένες φοβικές απόψεις είναι "έντιμες". Και εννοώ όλες τις φοβικές απόψεις, όχι μόνον όσες στοχεύουν στην ομοφυλοφιλία. Διάβασε την ανάρτηση του Thomas Xomeritis, που οδήγησε κι εμένα ως εδώ, και θα καταλάβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. OK, επειδή το παρακουράσαμε, αν δεν το ξέρετε, σας λέω ότι είναι τέτοια η υφή της εν λόγω στήλης που ο ίδιος (ή η ίδια) απαντάει στον εαυτό του/της για να δημιουργήσει τζέρτζελο. Από μία άποψη, λοιπόν, τα κατάφερε, έστω και διαδικτυακά, διότι δεν ξέρω αν εμφάνισε καν τα σχόλια αναγνωστών στο site της εφημερίδας.
    ΟΚ επίσης, να μην απολυθεί, το ξανασκέφτηκα και δεν με νοιάζει καθόλου το θέμα.
    χαιρετώ σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επίσης στο μπλογκ "'Ασματα και Μιάσματα" διαβάζω και αυτό το απόσπασμα:

    Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, προσωπικά φοβόμουν ότι θα είχαμε αποχωρήσεις θεατών ή και σφυρίγματα αποδοκιμασίας στο βίντεο του τραγουδιού Θάλασσα του πρωιού με την κατάποση σπέρματος από τα πλάνα hard core gay πορνό. Τίποτα τελικά δεν έγινε! Τι κρίμα για μένα, έναν δηλωμένο θιασώτη του τζέρτζελου...

    Να θυμήσω ότι το ίδιο μπλογκ λίγο πριν την παράσταση είχε δημοσιεύσει ένα επιλεγμένο (με ποια κριτήρια;) μικροσκοπικό απόσπασμα από τη συνέντευξη-χείμαρρο Παπαϊωάννου-Πλάτωνος στο Κ που κατέληγε στην περίφημη φράση:

    Ερχόμενος από την Αμερική, συνειδητοποίησα πάλι πόσο κρυμμένοι είμαστε. Ειδικά οι άνδρες ομοφυλόφιλοι. Yπάρχει πρόβλημα. Είμαστε τελικά πολύ βλαχάρες στην Ελλάδα!

    Για έναν περίεργο λόγο λείπει όμως η αμέσως επόμενη φράση η οποία θα διέλυε κάθε παρεξήγηση και αποκαλύφθηκε μόνο όταν δημοσιεύτηκε ολόκληρη η συνέντευξη 20 μέρες μετά:


    Εγώ βρέθηκα στη Νέα Υόρκη και μιλάω για την καλλιτεχνική κοινότητα και το πως αυτή εκφράζεται εκεί, όχι για το τι κάνουν γενικώς οι άνθρωποι.

    Μήπως λοιπόν -λέω μήπως- και το κομμάτι στα ΝΕΑ εντάσσεται στην ίδια προσπάθεια να δημιουργηθεί λίγο "τζέρτζελο" οπότε έχω δίκιο που γράφω ότι δεν έχουμε κανένα λόγο να ασχολούμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όποια επιθυμεί ασχολείται, όποια δεν επιθυμεί "από εδώ παν κι άλλοι". Με ενοχλεί να μου λένε με τι αξίζει να ασχοληθώ και με τι όχι. Όπως κάποιες μπορεί να μην τις ενδιαφέρει η Katty Perry η madonna και τα catwalks φέρει πειν.

    Συμφωνώ με το τελευταίο σχόλιο της ΚΣΜ.
    Εγώ, προσωπικά είδα το έργο, μου άρεσε πάρα πολύ, έχω συμπάθεια στη Λένα ...και ναι, δυστυχώς ή ευτυχώς δεν είναι για όλους η πειραματική μουσική, το σινεμά και η εξτραβαγκάνζα φωνή του παλαμίδα.

    Ακραία και μόνο θεωρώ αυτή τη ομοφοβική μπούρδα στα Νέα, γιατί ΕΙΝΑΙ ομοφοβική (και ακούς εκεί ..Πελοπόννησος!)

    Όσο για το bosko απ´όσο έχω παρατηρήσει και χωρίς να τον ξέρω τον άνθρωπο, θα έλεγα ότι πέραν της πλάκας (δηλωμένος θιασωτής του τζέρτζελου) δεν φαίνεται να είναι Κατίνος, εν αντιθέσει με (γενικώς) άλλα σούργελα, παντογνώστες, αγενείς περσόνες και attention seakers.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Λοιπόν, Gay Super Hero, ναι, είχα επιφυλάξεις γι' αυτή τη σκηνή. Το συζητούσαμε με τον ίδιο τον δημιουργό, άλλωστε. Το ότι τις αναφέρω, δε σημαίνει ότι αφορούσαν εμένα, αλλά το κοινό (για τις αντιδράσεις μιλάω). Που βρίσκεις το παράλογο ή το ομοφοβικό; Εκτός αν εσύ σε όποια παράσταση πηγαίνεις περιμένεις να δεις κάτι ανάλογο. Και το άλλο που λέγαμε- κι ήμασταν έτοιμοι γι' αυτό- ήταν το ενδεχόμενο ν' αποχωρήσουν θεατές, όπως ακριβώς το γράφω.
    Σχετικά με τη φράση, Sherlock Holms, χωρίς να ξέρω τι θα δημοσιευθεί τελικά στην Καθημερινή, χρησιμοποίησα ένα ενδεικτικό κομμάτι του πόσο free ήταν ακριβώς αυτή η συνέντευξη. Μη βλέπεις σενάρια, δεν είχα καμία ανάγκη- πίστεψε με- να κάνω πιο ελκυστική τη συνέντευξη. Δηλαδή και να μη με πιστεύεις, δεν τρέχει και τίποτα. Τέλος, το ότι ταυτίζεις αυτή τη συνέντευξη ή τον τρόπο που εγώ τη χειρίστηκα με το άθλιο δημοσίευμα στα ΝΕΑ είναι τουλάχιστον εξοργιστικό. Δε νομίζω δηλαδή εγώ να προσβάλλω προσωπικότητες. Και το τζέρτζελο μού αρέσει, σωστά το επισημαίνεις, εγώ όμως έδωσα το δικαίωμα. Καλό ξημέρωμα και σ' ευχαριστώ που με διαβάζεις τόσο προσεχτικά. Μη σου πω ότι με έχεις επισκεφτεί στο κοντινό παρελθόν σε άλλο post, είμαι σίγουρος...

    βλαχακι(το)...
    thanx για το support

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ βλαχάκι

    Tώρα όλα αυτά τα γράφεις με αυτό το ύφος γιατί έχεις πρόβλημα με τους Κατίνους; Έχεις περίεργο τρόπο να το δείχνεις πάντως.

    @ bosko

    'Οχι δεν έχω ξαναμπεί στο μπλογκ σου, οπότε μην είσαι τόσο σίγουρος. Δεν έγραψα ότι είσαι ομοφοβικός (που το είδες αυτό;) Και δεν πρόκειται για σενάρια, απλά διαβάζω και συνδυάζω πληροφορίες όπως κάθε προσεκτικός αναγνώστης.

    Και για να τελειώνουμε, το πρόβλημά μου είναι ότι τα σχόλια που διάβασα κατέληξαν να είναι μάλλον χειρότερα από το ίδιο το κείμενο. Αν δεν έχετε την ίδια άποψη, απλά διαφωνούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή