Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

ΔΙΠΛΟΣ ΓΚΕΙ ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ.

Χαρούμενα τα ζευγάρια μετά την τελετή φωτογραφίζονται με συγγενείς και φίλους. Πάνω δεξιά, η μητέρα του Ερικ και της Ιλις, Στέλλα Μπακόλα

Αντιγράφω από το Έθνος:
Διπλός γκέι γάμος αλά ελληνικά στη Νέα Υόρκη.
Αξιοποιώντας τον νέο νόμο που επιτρέπει τους γάμους μεταξύ ομοφυλοφίλων, οι ομογενείς Ερικ και Ιλίς Μπακόλα παντρεύτηκαν τους συντρόφους τους στο Δικαστικό Μέγαρο του Μανχάταν, παρουσία της μητέρας τους
Ως έναν αγώνα που δικαιώθηκε ύστερα από... 12 ολόκληρα χρόνια παρομοιάζουν δύο αδέλφια Ελληνοαμερικανών την επισημοποίηση της σχέσης με τους συντρόφους τους. Την πρώτη κιόλας ημέρα που τέθηκε σε ισχύ ο νόμος "Equal Marriage Act", που επιτρέπει τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων, ο Ερικ και η Ιλίς Μπακόλα από το Μπρούκλιν έκαναν... διπλό γάμο με τους συντρόφους τους.
Τη στιγμή που θα έμπαιναν στο Δικαστικό Μέγαρο του Μανχάταν την περίμεναν πολύ καιρό τα δύο αδέλφια. Συνοδευόμενοι από τη μητέρα τους Στέλλα Μπακόλα, ο Ερικ 41 και η Ιλίς 39 ετών επισημοποίησαν στις 24 Ιουλίου τις σχέσεις τους με τους Μάικλ Μπονάνο και Τζένα Γκλέιζερ αντίστοιχα.
Το όνειρο
Χαρακτηριστικό δε είναι πως και τα δύο αδέλφια είχαν ξεκινήσει τις σχέσεις με τους συντρόφους τους σχεδόν ταυτόχρονα πριν από περίπου 12 χρόνια.
Οπως δήλωσε η μητέρα τους Στέλλα, η οποία βρέθηκε δίπλα στα παιδιά της την ξεχωριστή γι' αυτά στιγμή, "είναι απίστευτο, ένα όνειρο έγινε πραγματικότητα. Τώρα τα παιδιά μου θα έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχει κάθε παντρεμένο ζευγάρι".
Η οικογένεια Μπακόλα ανακοίνωσε σε συγγενείς και φίλους τις ιδιαίτερες σχέσεις των δύο αδελφών πριν από τρία χρόνια. Οπως δήλωσε ο Ερικ στην ομογενειακή εφημερίδα "Εθνικός Κήρυκας", "πηγαίναμε συχνά στην Αθήνα και τη Λάρισα, στη γενέτειρα των γονέων μου και αρχικά ήταν δύσκολο να εκμυστηρευτούμε τις σχέσεις μας.
Προ τριών ετών ήρθε μαζί μας και ο Μάικλ και η μητέρα μου το ανακοίνωσε στους συγγενείς μας. Πήρε πολύ χρόνο και ήταν δύσκολο να το χωνέψουν, διότι υπάρχουν τα ταμπού τα οποία δεν επιτρέπουν στον άνθρωπο να δει την πραγματική διάσταση των πραγμάτων".
Ο ίδιος είπε ακόμη πως οι σχέσεις των δύο αδελφών με την ομογένεια και τις κοινότητες ήταν αμυδρές και ότι ελάχιστα τους ενδιέφεραν οι εντυπώσεις των άλλων, καθώς όλα αυτά τα χρόνια αγωνίστηκαν για την ημέρα της "δικαίωσης".
Σε αυτό συμφώνησε και η αδελφή του Ιλίς, η οποία δήλωσε ικανοποιημένη για το αποτέλεσμα. Μιλώντας στην εφημερίδα "Advocate", που προστατεύει τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, είπε χαρακτηριστικά: "Είναι όντως πολύ καλύτερα, διότι αισθανόμαστε ότι απολαμβάνουμε και εμείς κάποια δικαιώματα και κυρίως το αναφαίρετο δικαίωμα του γάμου. Ευχόμαστε και οι άλλες πολιτείες των ΗΠΑ να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Νέας Υόρκης".
Η Ιλίς μαζί με τη σύζυγο της, πλέον, Τζένα πρωτοστάτησαν σε εκδηλώσεις του δήμου της Νέας Υόρκης, τις γνωστές ως "marriage-like" απασχολώντας αρκετές φορές τον αμερικανικό Τύπο.
Αγωνία μέχρι την τελευταία στιγμή
"Η επιλογή έγινε με κλήρωση, 3 ημέρες πριν από την τελετή"
Η Ελληνοαμερικανίδα ομογενής, Ιλίς Μπακόλα, έχει διευθυντική θέση σε διαφημιστική εταιρεία στο Διαδίκτυο, ενώ η σύζυγός της Τζένα από το Λονγκ Αϊλαντ είναι δικηγόρος και διευθύντρια προγράμματος σε μη κερδοσκοπικό οργανισμό για τις γυναίκες που πάσχουν από καρκίνο του μαστού.
Ο αδελφός της Ερικ είναι προϊστάμενος ταλέντων σε εταιρεία μάρκετινγκ και ο σύζυγός του Μάικλ Μπονάνο, 34 ετών, ιταλικής καταγωγής, είναι αρχιτέκτονας.
"Δεν είχαμε μεγάλα περιθώρια να ετοιμάσουμε τον γάμο, διότι η επιλογή των ζευγαριών που θα παντρεύονταν την πρώτη ημέρα έγινε με κλήρωση", δήλωσε ο Ερικ στον "Εθνικό Κήρυκα".
"Είχαμε όλοι μεγάλη αγωνία, διότι με την αδελφή μου θέλαμε να παντρευτούμε την ίδια ημέρα. Ετσι, αργά το βράδυ της Πέμπτης -3 ημέρες πριν από τον γάμο- πληροφορηθήκαμε ότι είχαν κληρωθεί τα ονόματά μας".
Τη διπλή τελετή ακολούθησαν οι γαμήλιες δεξιώσεις με δείπνο στο "Double Crown" στο Ιστ Βίλατζ του Μανχάταν.
659 ζευγάρια
Τα δύο αδέλφια γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στο Μπρούκλιν και συμπεριλαμβάνονται στα 659 ζευγάρια ομοφυλόφιλων που παντρεύτηκαν στις 5 κομητείες της Νέας Υόρκης την πρώτη κιόλας ημέρα της ισχύς του νόμου. Πρόκειται για την 6η πολιτεία των ΗΠΑ που επιτρέπει τους γάμους μεταξύ ατόμων ιδίου φύλου. Ηδη οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ξεπέρασαν τις 800.
Εγκριση.
Η Γερουσία κάθε Πολιτείας πρέπει να εγκρίνει τη νομοθετική πρωτοβουλία. Οι γάμοι ατόμων του ιδίου φύλου έχουν καταστεί αντικείμενο έντονων πολιτικών αντεγκλήσεων εν όψει και των προεδρικών εκλογών το 2012.
Στη Νέα Υόρκη, ο κυβερνήτης Αντριου Κουόμο κατάφερε να νομιμοποιήσει τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων. Με ψηφοφορία 33 υπέρ και 29 κατά, οι γερουσιαστές της πολιτείας ενέκριναν τη νομοθεσία περί ισότητας στον γάμο, και ο γερουσιαστής Κουόμο, ο οποίος και εισήγαγε το μέτρο, το υπέγραψε σε νόμο.
- ΜΑΤΙΝΑ ΔΕΜΕΛΗ

Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2011

ΓΕΡΜΑΝΙΑ: "10 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ".

Αντιγράφω από την Deutsche Welle:
10 χρόνια - πολιτικός γάμος ομοφυλόφιλων
Σαν σήμερα πριν από 10 χρόνια ψηφίστηκε στη Γερμανία ο νόμος περί «εταιρικής συμβίωσης ομοφυλόφιλων ζευγαριών» που κατοχυρώνει τον πολιτικό γάμο για τους γκέι και τις λεσβίες.
Με αυτή την αφορμή η Ομοσπονδία Λεσβιών και Γκέι ξεκίνησε από το Σάββατο καμπάνια με σύνθημα «Ώριμοι για τον γάμο – για την πλήρη ισοτιμία» τονίζοντας πως η Γερμανία θα πρέπει επιτέλους να μιμηθεί τις άλλες χώρες και να σπάσει και το τελευταίο νομικό φράγμα για την ισοτιμία του γάμου μεταξύ ετερόφυλων και μεταξύ ομόφυλων.
Ο Μάνφρεντ Μπρουνς, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας, εκτιμά πως η καθιέρωση του πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφυλόφιλων εκφράζει πόσο δημοκρατικοί είναι οι θεσμοί στη Γερμανία: «Πιέζαμε ασφαλώς για περισσότερα. Δεν υπολογίζαμε όμως ότι θα θεσπιζόταν τόσο νωρίς, έστω και η ‘εταιρική συμβίωση’. Για μας αυτό είναι απόδειξη πως η δημοκρατία μας λειτουργεί, πως οι μειονότητες μπορούν να οργανώνονται και να διεκδικούν τη θέση τους στην κοινωνία».
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία το 60% των Γερμανών τάσσεται υπέρ της πλήρους ισοτιμίας ομόφυλων και ετερόφυλων ζευγαριών.
Ο πολιτικός γάμος έχει θεσπιστεί εκτός από τη Γερμανία στην Πορτογαλία, στην Ισπανία, στην Ολλανδία, στο Βέλγιο, στη Σουηδία, στη Νορβηγία, στη Ν. Αφρική και την Αργεντινή.
Μετά τον πολιτικό γάμο, η πλήρης ισοτιμία με τα ετερόφυλα ζευγάρια
Εδώ και δέκα χρόνια τα ομόφυλα ζευγάρια που ‘παντρεύτηκαν’ σύμφωνα με τον νόμο περί «εταιρικής συμβίωσης ομοφυλόφιλων» είναι ισότιμα στις υποχρεώσεις με τα ετερόφυλα, αλλά όχι και στα δικαιώματα.
Έτσι οι λεσβίες ή οι γκέι που είναι παντρεμένοι δεν έχουν το δικαίωμα της κοινής φορολογικής δήλωσης και των φοροαπαλλαγών στον φόρο κληρονομίας και εισοδήματος, όπως έχουν π.χ. τα άτεκνα ετερόφυλα ζευγάρια, ούτε το δικαίωμα ‘κοινής’ υιοθέτησης παιδιών. Μέχρι τώρα ο νόμος επιτρέπει την υιοθεσία παιδιών στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια, εάν πρόκειται για παιδιά του ενός εκ των δύο συζύγων από προηγούμενη ετερόφυλη σχέση ή γάμο.
Η Κριστίνε Λίντερς, επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας κατά των Διακρίσεων, κάλεσε ακόμη μια φορά τη γερμανική κυβέρνηση να δρομολογήσει την εφαρμογή των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα κατοχυρώνοντας συνταγματικά ως κολάσιμες και τις διακρίσεις κατά της ‘σεξουαλικής ταυτότητας’.
Το Άρθρο 3, §3 του Συντάγματος γράφει: «Κανείς δεν επιτρέπεται να τύχει ευμενούς ή δυσμενούς μεταχείρισης λόγω του φύλου, της καταγωγής, της ράτσας, της γλώσσας, της πατρίδας τους, του πιστεύω του, των θρησκευτικών ή πολιτικών του πεποιθήσεων. Ουδείς ανάπηρος επιτρέπεται να τύχει δυσμενούς μεταχείρισης». Εδώ λείπει προφανώς η αναφορά και στη ‘σεξουαλική ταυτότητα’.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τον Μάιο 2011 το Ομοσπονδιακό Φορολογικό Δικαστήριο διαπίστωσε ότι «δεν υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για τον αποκλεισμό των ομοφυλόφιλων ζευγαριών» από την κοινή φορολογική δήλωση και τις φοροαπαλλαγές. Επιπλέον από το 2009 το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο διευκρίνισε ότι «δεν επιτρέπεται να υπάρχει προνομιακή μεταχείριση του γάμου έναντι της ‘εταιρικής συμβίωσης’».
Γι’ αυτό ο Βέρνερ και ο Βόλφγκανγκ Ντούζεν, παντρεμένοι από το 2001, μήνυσαν την εφορία τους δηλώνοντας πως εάν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους για ισοτιμία στην φορολογία θα προσφύγουν και στο Συνταγματικό Δικαστήριο: «Δεν μπορείς να κάνεις διακρίσεις μόνον και μόνον γιατί δεν σου ταιριάζει στο γραφειοκρατικό σου πλαίσιο. Πρέπει να εφαρμοστεί και εδώ η ισοτιμία. Δεν θα τους αφήσουμε σε ησυχία. Θα αγωνιστούμε μέχρι το τέλος.»
Ολόκληρη η αντιπολίτευση αναμένει επιτέλους ο κυβερνητικός συνασπισμός να προχωρήσει και στις απαιτούμενες νομικές αλλαγές για την πλήρη ισοτιμία των ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Να υπενθυμίσουμε ότι το συγκυβερνών κόμμα των Ελευθέρων Δημοκρατών έχει στους προγραμματικούς στόχους του την πλήρη ισοτιμία των ομοφυλόφιλων στη Γερμανία.
- DPA / AAS / LSVD / epd / Βιβή Παπαναγιώτου
Υπεύθ. Σύνταξης Ειρήνη Αναστασοπούλου
.

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΤΟΝ "ΟΜΟ-ΤΟΥΡΙΣΜΟ".

Στιγμιότυπο από τον χιλιοστό γάμο ομοφυλοφίλων που τελέστηκε πρόσφατα στην Πόλη του Μεξικού μεταξύ ενός Μεξικανού και ενός Ολλανδού.

Αντιγράφω από το "Βήμα":
Bloomberg: Η Ελλάδα περιφρονεί τον «ομο-τουρισμό»
23/08/2011, tovima.gr

Πρόκειται για μια τουριστική αγορά με τζίρο άνω των 140 δισ. δολ. ετησίως, σύμφωνα με έρευνα της ολλανδικής OutNow Consulting
Ο τουρισμός της Ελλάδας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της υπερχρεωμένης χώρας, χάνει τεράστια έσοδα από μια κατηγορία επισκεπτών που δαπανά περισσότερα από 140 δισ. δολάρια ετησίως, αναφέρει σε σημερινό τηλεγράφημά του το Bloomberg.
Το αμερικανικό πρακτορείο αναφέρεται στους ομοφυλόφιλους τουρίστες, οι οποίοι επί δεκαετίες κατέκλυζαν τα νησιά της Μυκόνου και της Λέσβου, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν σβήσει την Ελλάδα από τον κατάλογο των πιθανών προορισμών τους εξ αιτίας των διακρίσεων που υφίστανται.
Το δημοσίευμα βασίζεται σε μελέτη της εδρεύουσας στο Αμστερνταμ εταιρείας ερευνών OutNow Consulting. Σύμφωνα με αυτήν, η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 χωρών που πιθανολογούν ότι θα επισκεφθούν την επόμενη τριετία ομοφυλόφιλοι από ολόκληρο τον κόσμο, ενώ η Αθήνα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των 20 πόλεων που επιθυμούν να επισκεφθούν.
Η ελληνική νομοθεσία, που δεν αναγνωρίζει δικαιώματα σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια, και τα συγκριτικά περιορισμένα περιθώρια ανοχής της διαφορετικότητας από την ελληνική κοινωνία αποτελούν τις βασικές αιτίες για τις οποίες η Ελλάδα δεν θεωρείται φιλόξενη για την κατηγορία αυτή των τουριστικών επισκεπτών, αναφέρει ο Πολ Τάγκουελ που υπογράφει το ρεπορτάζ του Bloomberg.
«Η νομική κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, αλλά συμβάλλει πολύ στην τουριστική προώθηση των χωρών που την υιοθετεί», δήλωσε στο πρακτορείο ο Μάρτιν Κρίστενσεν, συμπροεδρεύων του εδρεύοντος στις Βρυξέλλες ομίλου προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ILGA-Europe.
«Αν η Ελλάδα επιτρέψει το γάμο ζευγαριών του ιδίου φύλου, τα διεθνή μέσα ενημέρωσης θα διαφημίσουν ανέξοδα το γεγονός, το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της χώρας και θα ενθαρρύνει ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων να την επισκεφθούν. Αυτομάτως η Ελλάδα θα συμπεριληφθεί στον κατάλογο των ανεκτικών κοινωνιών», πρόσθεσε ο Κρίστενσεν.
«Ο τουρισμός ζευγαριών του ίδιου φύλου αποτελεί μια διαρκώς διευρυνόμενη δεξαμενή νέων καταναλωτών του τουριστικού προϊόντος των χωρών. Χώρες με ανεπτυγμένη τουριστική κίνηση που αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές, όπως είναι η Ελλάδα, μπορούν να επωφεληθούν πολύ από την ξεχωριστή αυτή κατηγορία των τουριστών», δήλωσε στο Bloomberg ο Ιαν Τζόνσον του ΟutNow, ο οποίος συνεργάζεται με το Εθνικό Τουριστικό Γραφείο της Γερμανίας και επίσης με το Switzerland Tourism, το Madrid Tourism και το Stockholm Visitors Board.
Ο τζίρος της τουριστικής αγοράς γκέι και λεσβιών ταξιδιωτών έφθασε το 2010 στα 142 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνες σε 18 χώρες που διεξήγαγε η OutNow Global. Η εταιρεία ερευνών σημειώνει ότι πέρα από τα τουριστικά έσοδα, η νομοθετική καθιέρωση δικαιωμάτων στους ομοφυλόφιλους προωθεί και με άλλους τρόπους τις εσωτερικές αγορές.
Αναφέρει για παράδειγμα την θέσπιση πλήρων δικαιωμάτων στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια το 2006 στη Βρετανία. Αποτέλεσμα της απόφασης αυτής ήταν να δημιουργηθεί μια νέα αγορά 130 εκατ. στερλινών ετησίως στη χώρα αυτή, χάρη στη διοργάνωση ταξιδιών αλλά και στην αύξηση της κατανάλωσης δαχτυλιδιών και άλλων κοσμημάτων.
Στο ρεπορτάζ του Bloomberg αναφέρεται ότι το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού διαφήμισε εφέτος για πρώτη φορά την Gay Parade που διοργανώθηκε στην Αθήνα, ενώ ο ΕΟΤ συμπεριέλαβε στην ιστοσελίδα του την «Athens Rainbow Week».
«Τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια δαπανούν περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους από τα ετεροφυλόφιλα. Επίσης οι ομοφυλόφιλοι εκτιμούν τις ανεκτικές κοινωνίες και υποστηρίζουν τις χώρες που τους υποδέχονται με φιλικά αισθήματα», διαπιστώνει ο νεπαλέζος βουλευτής Σουνίλ Μπαμπού Παντ. Το 2007 με απόφασή του το Ανώτατο Δικαστήριο του Νεπάλ κατήργησε τις διακρίσεις εις βάρος των ομοφυλοφίλων.
.

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2011

ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΜΟΦΥΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ;

Αυτό το σύμφωνο συμβίωσης, σαν τον εφιάλτη στο δρόμο με τις λεύκες έχει καταντήσει πια...
Αντιγράφω από τα "Νέα":
Τρία χρόνια μετά...
Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και για ομόφυλα ζευγάρια προωθεί η κυβέρνηση
Σάββατο 20 Αυγούστου 2011, tanea.gr

Τρία και πλέον χρόνια μετά την καθιέρωση της ελεύθερης, εκτός γάμου συμβίωσης των ετερόφυλων ζευγαριών, η κυβέρνηση προχωρεί στη νομική αναγνώριση της συμβίωσης και των ομόφυλων ζευγαριών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή έχει επεξεργαστεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις που επεκτείνουν, στο όνομα της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, το δικαίωμα υπογραφής συμφώνου και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Παράλληλα, ενισχύουν το σημερινό νομοθετικό καθεστώς, που αποδείχθηκε ανεπαρκές, δεδομένου ότι δεν παρέχει ούτε στα ετερόφυλα ζευγάρια δικαιώματα σε ασφαλιστικά και εργατικά θέματα.
Με τη νέα νομοθετική παρέμβαση, που θα έχει αναδρομική ισχύ, όσοι δεν επιλέγουν τα δεσμά του γάμου, αλλά την ελεύθερη συμβίωση, θα έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν και οι σύζυγοι.
Το συνολικό πακέτο μέτρων, που περιλαμβάνει και σημαντικές αλλαγές στο Οικογενειακό Δίκαιο, αναμένει την έγκριση του υπουργού Δικαιοσύνης Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, για να τεθεί σε δημόσιο διάλογο τον Σεπτέμβριο.
Στο πλαίσιο των αλλαγών, προωθείται η κατάργηση της σαρίας που ισχύει για τους Έλληνες μουσουλμάνους της Θράκης -αν και στην Τουρκία έχει καταργηθεί από το 1926-, ενώ καταργείται και η αντισυνταγματική ρύθμιση που όριζε ότι, αν δεν υπήρχε άλλη συμφωνία μεταξύ των γονέων, το παιδι έπαιρνε το επίθετο του πατέρα αυτομάτως.
Τώρα ορίζεται ότι το παιδί θα παίρνει τα επίθετα και των δύο γονέων. Πρώτο στο σύνθετο επίθετο θα αναφέρεται αυτό που αρχίζει από γράμμα που εμφανίζεται πρώτο στο αλφάβητο.
Επίσης από την "Ελευθεροτυπία":
Συζυγικά προνόμια και για τα ομόφυλα ζευγάρια
Σάββατο 20 Αυγούστου 2011, Της ΒΑΝΑΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, enet.gr

Τρία και πλέον χρόνια μετά την καθιέρωση της ελεύθερης, εκτός γάμου, συμβίωσης των ετερόφυλων ζευγαριών, η κυβέρνηση προχωρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στη νομική αναγνώριση της συμβίωσης και των ομοφύλων. Ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή έχει επεξεργαστεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις που επεκτείνουν, στο όνομα της ισότητας των πολιτών και του σεβασμού στη διαφορετικότητα, το δικαίωμα υπογραφής συμφώνου και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Παράλληλα, ενισχύουν το σημερινό νομοθετικό καθεστώς, που αποδείχθηκε ανεπαρκές, δεδομένου ότι δεν παρέχει ούτε στα ετερόφυλα ζευγάρια δικαιώματα σε εργατικά και ασφαλιστικά θέματα. Με τη νέα νομοθετική παρέμβαση, που θα έχει αναδρομική ισχύ, όσοι δεν επιλέγουν τα δεσμά του γάμου αλλά την ελεύθερη συμβίωση θα έχουν τα ίδια δικαιώματα που έχουν και οι σύζυγοι.
Το συνολικό πακέτο μέτρων, που περιλαμβάνει και σημαντικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο, αναμένει την τελική έγκριση του υπουργού Δικαιοσύνης Μιλτ. Παπαϊωάννου για να τεθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο σε δημόσιο διάλογο, οπότε θα γίνει και το κρας τεστ.
Είχε απορριφθεί
Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να θεσπίσει το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια. Ανάλογη πρόταση νόμου είχε υποβληθεί τον Νοέμβριο του 2008, από 19 βουλευτές της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία όμως είχε απορριφθεί από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρά τις αντιρρήσεις της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) για τη δυσμενή διάκριση σε βάρος των ζευγαριών του ίδιου φύλου. Ηδη, από το 2004, η ΕΕΔΑ έχει ζητήσει με σειρά προτάσεών της προς τους αρμόδιους φορείς τη νομική αναγνώριση της συμβιωτικής σχέσης των ομοφύλων.
Αλλά και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε ψήφισμά του για την κατάσταση των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, την περίοδο 2004-2008, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη «που δεν το έχουν πράξει ακόμη, να λάβουν κατ' εφαρμογή της αρχής της ισότητας νομοθετικά μέτρα για την κατάργηση των διακρίσεων που υφίστανται ορισμένα ζευγάρια λόγω του γενετήσιου προσανατολισμού τους». Αν και αυτό δεν είναι δεσμευτικό για τη χώρα μας, παρ' όλα αυτά πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναγνωρίσει νομικά την εξώγαμη συμβίωση των ομοφύλων, αλλά και τον πολιτικό γάμο.
Η νομιμοποίηση των προσωπικών σχέσεων των ομοφύλων, εκτός από την εξάλειψη των στερεότυπων και των κοινωνικών προκαταλήψεων, έχει κατά κύριο λόγο οικονομική σημασία, αφού στοχεύει στην κατοχύρωση συζυγικών, περιουσιακών και κοινωνικοπρονοιακών επιδομάτων. Γνωστή είναι η εγκύκλιος του ΙΚΑ, έπειτα από γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ότι τα πρόσωπα που συνάπτουν σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης δεν εμπίπτουν στα μέλη οικογένειας, όπως προσδιορίζονται από την ασφαλιστική νομοθεσία.
Αυτά τα πρακτικά αλλά πολύ σημαντικά προβλήματα περιουσιακής κατοχύρωσης, ασφάλισης ή φορολογίας, έρχεται να λύσει η νομοθετική παρέμβαση, που προβλέπει την ανάλογη εφαρμογή όλων των διατάξεων, μισθολογικών, φορολογικών και ασφαλιστικών, τόσο για τους συζύγους όσο και για τα συμβαλλόμενα με το σύμφωνο πρόσωπα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάταξη αυτή υπήρχε στο αρχικό προσχέδιο του νόμου 3719/2008, η οποία όμως δεν ψηφίστηκε τελικά και δεν πέρασε στο νόμο.
Η υιοθεσία ανήλικων παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια απαγορεύεται. Τα μέλη της επιτροπής έκριναν ότι είναι σκόπιμο να τεθεί σε μεταγενέστερη φάση και αφού προηγουμένως θα έχει λειτουργήσει για ένα χρονικό διάστημα, με αυξημένη κοινωνική αποδοχή, η νέα εναλλακτική μορφή οικογένειας. Το μόνο που επιτρέπεται είναι η υιοθεσία των παιδιών που μπορεί να έχει το άλλο μέρος του συμφώνου συμβίωσης, και μάλιστα μόνο μετά την ενηλικίωσή τους. Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα να υιοθετηθεί το παιδί ενός συντρόφου και από τον άλλον, αρκεί να είναι ενήλικο, ώστε να συναινέσει με τη θέλησή του.
Η υιοθεσία του ενήλικου παιδιού του άλλου συντρόφου θα ισχύει βέβαια ως δυνατότητα και για τα ετερόφυλα ζευγάρια. Ομως, δεν θα μπορούν και αυτά να υιοθετούν ανήλικα παιδιά, εκτός εάν παντρευτούν, με το σκεπτικό ότι δεν πρέπει να γίνεται διάκριση ανάμεσα σε ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
Σύμφωνα με τις βασικότερες διατάξεις:
* Καταργείται η ρύθμιση για την αυτοδίκαιη λύση του συμφώνου, στην περίπτωση που το ένα από τα δύο μέρη παντρεύεται με τρίτον. Κρίθηκε ότι το να παντρεύεται κανείς κατευθείαν με τρίτο και να λύνεται το σύμφωνο αυτοδικαίως αποτελεί έκφραση της ιδεολογίας της «κατωτερότητας» του συμφώνου σε σχέση με το γάμο.
* Σε περίπτωση θανάτου, όποιος επιζεί έχει κληρονομικό δικαίωμα στο 1/5, αντί για το 1/6 που ορίζεται σήμερα, αν υπάρχουν κληρονόμοι πρώτης τάξης, και στο 1/2 δηλαδή, στο μισό της κληρονομιάς, αντί για το 1/3 που προβλέπεται ώς τώρα, αν υπάρχουν άλλοι κληρονόμοι. Η ρύθμιση αυτή στηρίχτηκε στη λογική ότι οι σύντροφοι συνδέονται με κοινές υποχρεώσεις και προσωπικά αισθήματα αγάπης και αξίζει, μετά το θάνατο του ενός, ο άλλος να έχει μια πιο ευνοϊκή οικονομική μεταχείριση από ό,τι οι συγγενείς, οι οποίοι πολλές φορές συνδέονται μαζί του με τυπικούς μόνο δεσμούς.
* Οι διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού, εργατικού, ασφαλιστικού, συνταξιοδοτικού και φορολογικού δικαίου που αφορούν συζύγους έχουν ανάλογη εφαρμογή και στα μέρη του συμφώνου συμβίωσης, με εξαίρεση την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας και τη δυνατότητα εισόδου και διαμονής αλλοδαπών στην Ελλάδα.
* Τα παιδιά που γεννιούνται σε σύμφωνο συμβίωσης θα έχουν σύνθετο επώνυμο (και των δύο γονέων) στην περίπτωση μη συμφωνίας τους.
Αυτό το "Η υιοθεσία του ενήλικου παιδιού του άλλου συντρόφου θα ισχύει βέβαια ως δυνατότητα", ομολογώ ότι έχει πολύ γούστο... και στην "Ελευθεροτυπία" πρωτού δημοσιεύσουν 'χάρτη', ας κάνουν μια πιο καλή αναζήτηση πια...

.

Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

E.N.: WAS IST IST + KOLLAPS.

RUDOLF BRAZDA. ΠΕΘΑΝΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ "ΡΟΖ ΤΡΙΓΩΝΟ" ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 98 ΕΤΩΝ.

Αντιγράφω από την Ελευθεροτυπία.
Πέθανε το τελευταίο «ροζ τρίγωνο» του Ολοκαυτώματος.
enet.gr, Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011.
Στην ηλικία των 98 ετών, πέθανε χθες ο τελευταίος γνωστός επιζήσας ομοφυλόφιλος που είχε εκτοπιστεί στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, Ρούντολφ Μπράζντα.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το στενό του περιβάλλον «Ο Ρούντολφ έφυγε ήσυχα στον ύπνο του, τα ξημερώματα της 3ης Αυγούστου σε ένα νοσηλευτικό ίδρυμα για ηλικιωμένους στο Μπάντζενχάιμ της Αλσατίας».
Γεννημένος από γερμανόφωνους Τσέχους γονείς το 1913 στη Γερμανία, ο Ρούντολφ Μπράζντα ήταν μεταξύ των 10.000 ανθρώπων που μεταφέρθηκαν σε ναζιστικά στρατόπεδα εξαιτίας των σεξουαλικών τους προτιμήσεων. Ο Ρόντολφ, έζησε τρία χρόνια στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μπούχενβαλντ, φορώντας στο πέτο το «ροζ τρίγωνο», το διακριτικό που είχαν επιβάλει στους ομοφυλόφιλους οι ναζί, τους οποίους θεωρούσαν ως επικίνδυνη επιδημία για την εξέλιξη της φυλής.
Ο Ρούντολφ Μπράζντα είχε πολιτογραφηθεί Γάλλος το 1960 και τον Απρίλιο του είχε χριστεί Ιππότης του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής. Η κηδεία του θα γίνει την επόμενη εβδομάδα ενώ όπως ορίζει η διαθήκη του, η σορός του θα αποτεφρωθεί και θα τοποθετηθεί δίπλα στην τέφρα του επί 50 χρόνια στυντρόφου του, Έντουάρ Μαγέ, ο οποίος πέθανε το 2003.
Δείτε επίσης το παρακάτω βίντεο από το Yagg:


Διαβάστε επίσης:
- Gay Super Hero: Το τελευταίο ροζ τρίγωνο μιλάει.
- Gay Super Hero: Παρασημοφορήθηκε το τελευταίο ροζ τρίγωνο.

Αιωνία του η μνήμη!
.

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2011

METAMORPHOSIS. THE REMARKABLE STORY OF GRANNY LEE.

Metamorphosis - The Remarkable Story of Granny Lee..
In 1989 an eighty-one-year-old white woman died in a car accident on a highway to Durban, South Africa. A not altogether uncommon occurrence - except for the fact that the victim was in reality neither white, a woman nor eighty-one.
When Leonard Malcolm Christian Du Plooy was born on the 18th of March 1919 to a mixed race ("coloured") family he embodied all the contradictions of a country ruled by racism and hypocrisy. The first part of his life was spent in his small hometown of Kimberley, the diamond capital of the world, teaching and becoming the dandy about town. Renowned for his dancing, piano playing and his curious habit of knitting Lee was accepted by the ladies of Kimberley but viewed with suspicion by the men.
But in his thirties he'd had enough of the small town mentality. He left for Durban where he taught once again briefly, but really began to throw himself into the city's gay seaside subculture. Soon the flamboyant Lenny was running a brothel. He was also suffering from a skin condition, which was slowly turning him white.
In his fifties, tired of the constant harassment by the Durban police he moved to Johannesburg. Here in the thriving gay clubland, during the height of the apartheid system, he was accepted as a white man, which allowed him to go where he wished. The transformation into Granny Lee began when a liberated Lenny started wearing woman's clothing when going out. Soon the persona of Granny Lee became a full time occupation.
Abandoning any sense of restraint Granny Lee, now a pensioner, soon became the city's most famous club goer and drag queen. Her outrageous antics, sharp tongue, constant boozing and self-made outfits became a staple of the city's nightlife. Lee was now an Icon, claiming to be in her eighties, who drew the crowds to clubs, bars and parties. He was living dangerously as a white woman in a country ruled by the racial and sexual repression of Calvinist Apartheid.
When she died at the age of seventy she was still a notorious party animal. But Granny would still have the last laugh. At her wake the many mourners were shocked to hear the voice and laughter of Granny Lee insulting them all. She had recorded a farewell message to be played at her wake, resulting in confusion, elation and horror at the event. She became the first non-white person to be buried in Johannesburg's Westpark whites-only cemetery.
Even in death Granny Lee continued to break all the rules.
----------------------
In her own words.
"I'm not one of these people that want to shine like common brass in sunlight."
"I have never yet been called Mister in the twenty years in this city. Nowhere. And the world knows it. They call me Madam, Missus, Granny, whatever in shops. Not Mister. And my success is only this because I don't jump in mens' clothes in the morning."
"I been handling humanity all my life. I know people. Nothing frightens me. You should know that. Who frightens me in the pubs? Any of these whores? They wouldn't dare."
"So I don't smoke. I consider myself a lady. I got to carry it right through."
"I go to straight bars and I find a good man. That's my racket. That's my success of living darling. I don't shit on my doorstep."
"The reason why I never will have a sex change…for the simple reason I'm a very holy type of person. People may not think so but I am. I've been brought up that way. I don't think I will be accepted with a plastic body in the new hemisphere wherever it is. That's my belief. That's why I keep my body as I was born. The other reason is this. If a man wanted a fish he'd go to real fish."
"I never starve of sex. I have it every day. And the best."
"I've blossomed from the day I was born."

* http://www.grannylee.co.za/
.

Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

JACKIE O. A POP OPERA.

Jackie O (1997) opera in 2 acts
Michael Daugherty, music
Wayne Koestenbaum, libretto
Commissioned by Houston Grand Opera & Banff Center for the Arts
World premiere: Cullen Theater, Houston, Texas, March 14, 1997, Christopher Larkin, conductor
-----
Act I. The Happening
Time: 1968
Place: Andy Warhol's Factory, New York City
1. Jackie's Song (Overture)
Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Andy Warhol, Party Goers and Paparazzo
-----
University of Michigan Opera
Kenneth Kiesler, conductor
Nicolette Molnår, director
Performance date: March 2006
Mendelssohn Theater, University of Michigan
-----
Jackie O Synopsis
Jackie O (1997) is a celebration of musical life in the late sixties, a pop opera that explores the interplay of various musical idioms associated with "high" and "popular" culture in America.
Wayne Koestenbaum has described the loose narrative of his libretto as a "collage" in the style of Gertrude Stein's libretto for Four Saints in Three Acts, an opera by 20th century American composer, Virgil Thomson. Koestenbaum has written both poetry and non-fiction works on opera and on iconic opera singers like Maria Callas.[4] It is not surprising that in addition to the character of Maria Callas, there are several conscious allusions to the art-form in the Jackie O libretto. These include: Violetta's death aria from La traviata, reflected in Addio Del Passato; the funeral pyre from the final scene of Norma, reflected in The Flame Duet; and both Countess Almaviva's forgiveness aria in The Marriage of Figaro and the off-stage voice of the imprisoned Manrico in Il trovatore, reflected in Jack's Song.[5][6]
Act I begins with a "happening" in artist Andy Warhol's studio in New York City, attended by various celebrities including Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Aristotle Onassis, and his lover, Maria Callas. All eagerly anticipate Jackie and sing Jackie's Coming!. Jackie arrives and is fascinated by Onassis. Callas realizes that Onassis is going to leave her for Jackie and sings Addio Del Passato (Goodbye to the past). Onassis and Jackie escape from the party to see a new art movie, I Am Curious (Yellow).
Act II is set on Onassis' yacht, Christina, and on his private island, Skorpios. Jackie and Onassis have now been married for a year. On the yacht, Jackie becomes increasingly melancholy and given to trance-like states. Maria Callas seeks a reunion with Onassis and the two decide to meet (I Will See You At The Lido). In one of her trances, Jackie wanders off to the island, where she and Maria Callas meet and reconcile with each other as they sing The Flame Duet. Jackie and Callas then smash a paparazzo's camera, which gives Jackie the power to communicate with her dead husband, who is heard as a disembodied voice. She forgives him for his past infidelities in their duet, Jack's Song. The opera ends with Jackie deciding to return to America, wistfully singing The New Frontier Is Here.
-----
For further information on Michael Daugherty's music, see his website:
www.michaeldaugherty.net

[2. 1968, 3. Jackie's Coming!, 4. Egyptian Time, 5. Goldfinger, 6. Painter's Credo, 7. Jackie's Cedo, 8. Ballerina, 9. Adio del Passato, 10. Angel of Death, 11. Jackie's Speech, 12. I am Surious, 13. Jackie's Speech #2, 14 Finale- Don't Look Back, 15. 1968 (reprise), 16. entr'acte, 17. I Resemble A God, 18. Stiff Drink, 19. All His Bright Light, 20. I Will See You at the Lido, 21 Flame Duet 1, 22. Flame Duet 2, 23. Smash His Camera, 24. Jack's Song, 25. Jackie's Speech #3, 26. The new frontier is here, 27. Bows and Credits]
.

PAINT IT BLACK.

Βρίσκω αδιέξοδη πάντως, την σώνει και καλά ψυχαναλυτικού τύπου ερμηνεία των πάντων - δεν αρνούμαι ότι πιθανά, κατά περίπτωση, υπεισέρχονται παράγοντες που κάνουν αναγκαία και την εξέταση μιας τέτοιας παραμέτρου, όμως νησάφι, πέρα απ' τα σώψυχα υπάρχουν οι αμετάβλητες σταθερές που δίνουν πολιτισμική υπόσταση σε ένα σύνολο ανθρώπων και το κάνουν κοινωνία. Και όσο κι αν θες να το περιφρονήσεις, είναι απέναντι και σου βγάζει τη γλώσσα...

.